הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת פתיחת משפט הרצח בפרשת ג'ורג' פלויד: גדרות ומכשולים נוספים הותקנו סביב בניינים ממשלתיים
בעיר הגדולה במינסוטה חוששים ממהומות המוניות במהלך משפטו של השוטר לשעבר דרק שובין, הליך שיפתח בתחילת שבוע הבא. בשל כך הוחלט להקים מחסומים סביב בניין העירייה ואולם בית המשפט, אך גם בעלי עסקים חוששים שאירועי קיץ 2020 יתרחשו בשנית

בעוד שבוע בדיוק יפתח משפטו של השוטר לשעבר דרק שובין, שתועד בשנה שעברה כשהוא דורך על צווארו של ג'ורג' פלויד במשך קרוב לשמונה דקות וגורם למותו.

לאור החשש שהמשפט יגרור מהומות - הן מעצם קיומו והן במידה ששובין יזוכה מאשמה - רשויות החוק החליטו להקים גדרות, מחסומים ומכשולים נוספים סביב בנייניים ממשלתיים במיניאפוליס, העיר הגדולה במדינה שבה המשפט יתקיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התקנת הגדרות מחוץ לבית המשפט החלה כבר בשבוע שעבר. בתמונה הקטנה: הרצח שהצית את מהומות קיץ 2020 (צילום: AP / רויטרס)

 

כבר בשבוע שעבר התקבלו דיווחים על כך שאותם מחסומים מוקמים סביב בניין העירייה במיניאפוליס, בית הכלא המחוזי הסמוך ובית המשפט המחוזי (שבו יתקיים המשפט).

כזכור, האירוע הקטלני התרחש ביום שני, ה-25 במאי 2020 - חג הממוריאל דיי האמריקאי. הנרצח ג'ורג' פלויד, שנחשד בכך שעשה שימוש בשטר מזויף של 20 דולר, נעצר ע"י שובין ושלושה שוטרים נוספים. עוברי אורח תיעדו את המקרה ופרסמו את הסרטון, שבמהרה הפך לוויראלי והצית גל של הפגנות שקטות ומהומות אלימות.

בדומה לשלושת השוטרים הנוספים, גם שובין פוטר בעקבות התקרית הקטלנית. תחילה רק הוא נעצר, אולם בהמשך הוחלט לשדרג את כתב האישום נגדו (מרצח מדרגה שלישית לרצח מדרגה שניה), ושלושת השוטרים הנוספים הואשמו בסיוע לביצוע פשע.

כעת, שובין מואשם בהריגה מדרגה שניה ורצח מדרגה שניה, אך בית המשפט במדינה דחה בשנה שעברה את בקשת התביעה, שרצתה להוסיף סעיף נוסף של רצח מדרגה שלישית.

 

שובין לאחר מעצרו, לצד התקנת הגדרות מחוץ לעיריית מיניאפוליס (צילום: AP)

 

החשש הגדול ביותר במינסוטה הוא שהמשפט יגרר חודשים ארוכים, יתכן אפילו יותר משנה, בשל המורכבות של הפרשה. כך למשל, פתיחת המשפט אומנם מתוכננת לשמיני במרץ, אולם דיוני הפתיחה יתקיימו רק ב-29 במרץ.

בזמן שבתי עסק רבים באזור בתי המשפט חוששים ממהומות אלימות כפי שקרה אשתקד, מסתמן שגם בעלי עסקים בשכונות סמוכות חוששים מתופעה דומה, בייחוד אם שובין יזוכה מאשמה:

"אני לא יודע מה יקרה לעסק שלי, נצטרך לחכות ולראות", סיפר בחשש אליאס אוסו, הבעלים של בית מרקחת הנמצא כשלושה ק"מ מבית המשפט, "כל עוד זה מתאפשר לנו, נמשיך להעניק שירות לקהילה שלנו ולבצע משלוחים של תרופות לקשישים. אם משהו יקרה בעקבות המשפט, פשוט נצטרך להתאים את עצמנו".

 

שתי שורות של בטונדות עם גדר תיל ביניהן, מחוץ לבית המשפט במיניאפוליס (צילום: AP)

 

כפי שדיווחנו בשנה שעברה, גם אם שובין יורשע הוא צפוי לקבל יותר ממיליון דולר במסגרת הפנסיה המשטרתית שלו - שימומן לפחות באופן חלקי ע"י משלמי המסים במדינה.

ראוי לציין כי ישנן מדינות רבות בארה"ב שבהן הרשעה בפשע הקשור למשרה עצמה (כמו במקרה של שובין) בהכרח מביאה לביטול קבלת הפנסיה, אך מינסוטה אינן נכללת ברשימה.

למעשה, שובין בן ה-44 (שיחגוג 45 באמצע החודש) יוכל להתחיל לקבל את כספי הפנסיה כבר מגיל 50 ללא כל קשר למשפט הפלילי שנערך נגדו. דהיינו, אם יורשע, שובין עשוי להתחיל לקבל תשלומים חודשיים בגובה עשרות אלפי דולרים בעת ריצוי עונש המאסר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE