הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מדיניותו מחזירה עבריינים לרחובות": גוברים הקולות הקוראים להדיח את התובע הראשי בלוס אנג'לס
על אף שעברו שלושה חודשים בלבד מאז כניסתו לתפקיד, פעילים מקדמים בחירות חוזרות כנגד ג'ורג' מסקון וטוענים שהוא "ביצע שינויים שמעולם לא נחשפו במהלך הקמפיין". מחאה נערכה בסוף השבוע, אך כעת מתנגדי התובע יצטרכו להשיג 600 אלף חתימות של בוחרים רשומים; גסקון הגיב והסביר: "מערכת הענישה שלנו לא יכולה להסתמך על מדיניות שיוצרת קורבנות נוספים מחר כדי לספק מענה לבעיות של היום"

פחות משלושה חודשים עברו מאז שג'ורג' גסקון נכנס לתפקידו החדש כתובע הראשי במחוז לוס אנג'לס, אך כבר במהלך סוף השבוע האחרון נפתח קמפיין רשמי הקורא להדיחו באמצעות קיומן של בחירות חוזרות ("ריקול").

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גסקון, בעת השבעתו לתפקיד התובע הראשי בלוס אנג'לס, אשתקד (צילום: AP)

 

כזכור, גסקון שימש כמפקד המשטרה בעיר מסה (אריזונה) במשך שלוש שנים, לפני שמונה בשנת 2010 להיות מפקד משטרת סן פרנסיסקו. הוא כיהן בתפקיד זה במשך שנה אחת בלבד, לפני שנבחר להחליף קמאלה האריס כתובע הראשי במחוז סן פרנסיסקו (האריס נבחרה באותה שנה להיות התובעת הכללית של קליפורניה).

גסקון החזיק בתפקיד זה מינואר 2011 ועד אוקטובר 2019, ובשנה שעברה הוא החליט להתמודד על התפקיד המקביל במחוז לוס אנג'לס. גסקון גרף 2,002,865 קולות (53.5%) לעומת 1,738,617 (46.5%) שבחרו בתובעת הראשית המכהנת, ג'קי לייסי, ועל כן הוא הושבע לתפקיד בתחילת דצמבר.

כפי שדיווחנו ביום השבעתו, ה-7 בדצמבר, גסקון התחייב ליישם את הבטחת הבחירות המרכזית שלו ולבצע רפורמה משמעותית במערכת הענישה, לרבות ביטול הדרישה לשלם דמי שחרור בערבות בפשעים שאינם אלימים, וביטול עונש המוות באופן גורף.

כעת, מי שעומדים מאחורי הניסיון לגרור בחירות חוזרות הם קרובי המשפחה של קורבנות הפשיעה הקשה בלוס אנג'לס, כמו כן שוטרים וארגונים נוספים. לדבריהם, המדיניות של גסקון מעניקה עדיפות לעבריינים ופוגעת בקורבנות.

 

פעילים נגד גסקון במחאה שנערכה בסוף השבוע מול משרדו בלוס אנג'לס

 

ביום שבת האחרון כמה מאות פעילים השתתפו בעצרת שהתקיימה מול משרדי התביעה בלוס אנג'לס, והם השיגו את 20 החתימות הנדרשות כדי להגיש בקשה לקיומן של בחירות חוזרות.

עם זאת, חשוב להבהיר שכדי שבחירות חוזרות אכן יתקיימו, על המארגנים להשיג חתימות מצד 10% מהבוחרים הרשומים במחוז. דהיינו, כדי לגרור בחירות חוזרות, המתנגדים לגסקון יצטרכו להשיג כ-600 אלף חתימות. לשם ההמחשה, בקבוצת פייסבוק הקרויה 'ריקול לג'ורג' גסקון' ישנם כ-39 אלף עוקבים בלבד (ולא ניתן לדעת אם כולם מלוס אנג'לס).

בנוסף, ראוי להזכיר שישנו חוק בקליפורניה האוסר על ביצוע בחירות חוזרות במהלך 90 הימים הראשונים של הקדנציה. היות שגסקון נכנס לתפקיד ב-7 בדצמבר, בפועל התהליך לא יכול להתחיל - לפחות לא באופן רשמי - עד ה-7 במרץ.

 

השבעת גסקון (צילום: טוויטר)

 

"גסקון ניהל קמפיין, ובהמשך נבחר בזכותו, שבו הצהיר שלא יבקש ענישה מיוחדת בשל שיוך לכנופיות ואף יפעל לביטול עונש המוות. אלו לא הסיבות שבגללן אנו קוראים לקיים בחירות חוזרות", כתבו מארגני דף הפייסבוק והמשיכו, "עם זאת, דקות בודדות לאחר השבעתו הוא ביצע שינויים נוספים שעליהם הוא לא הכריז במהלך הקמפיין. שינויים אלו גורמים לכך שעבריינים מסוכנים ואלימים חוזרים לרחובות שלנו. זה בלתי נתפס לחלוטין. [גסקון] עבד על הבוחרים ולכן יש להדיחו".

גסקון עצמו התייחס לניסיונות לגרור בחירות חוזרות ואמר: "לא ניתן למדוד או לכמת הכאב והטראומה שנגרמים בעקבות מותו של חבר או קרוב משפחה. אני מכבד את זה שבמקרים רבים קרובי המשפחה רוצים שאטיל את העונש המירבי על נאשם מסוים", הוא הסביר.

עוד מסר גסקון: "עם זאת, מחקרים בנושא מראים שענישה יתרה בהכרח מובילה למוּעדוּת, או רצידיביזם, דבר שבעצמו מוביל לקורבנות נוספים של פשיעה. מערכת הענישה שלנו לא יכולה להסתמך על מדיניות שיוצרת קורבנות נוספים מחר כדי לספק מענה לבעיות של היום".

כאמור, השלב הבא בתהליך הריקול של גסקון - השגת כ-600 אלף חתימות - יכול לקרות רק לאחר השביעי במרץ, כאשר יעברו 90 ימים מיום כניסתו לתפקיד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE