הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
1.6 מיליון חולים, כ-50 אלף מתים ומושל שמסובך בשתי פרשות פוליטיות חמורות: ניו יורק מציינת שנה למקרה הקורונה הראשון
באופן רשמי עברה שנה בדיוק מאז שתושבת מנהטן שבה מאיראן כשהיא חולה בנגיף, אולם בפועל קיים חשד שאלפי נשאים הסתובבו במדינה כבר בתחילת 2020. לכאן או לכאן, בדומה למרבית מדינות ארה"ב, גם ניו יורק תולה את יהבה במבצע החיסונים הלאומי

לפני שנה בדיוק, ב-1 במרץ 2020, רשויות הבריאות בניו יורק איתרו את מקרה הקורונה המאומת הראשון במדינה. ספק רב אם מישהו תיאר לעצמו שבתוך מספר שבועות המדינה תהפוך למוקד עולמי של התפרצות הקורונה, ומגבלות חסרות תקדים יוטלו על מיליוני תושבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניו יורק הפכה למוקד הקורונה העולמי בשנה שעברה (צילום: Getty Images / AP)

 

במסיבת עיתונאים דרמטית שנערכה באותו יום ראשון, מושל המדינה אנדרו קואומו (שמאז הספיק למצוא את עצמו מעורב בפרשת בתי האבות ומואשם בהטרדה מינית ע"י שתי נשים) חשף כי אישה בשנות ה-30 לחייה המתגוררת במנהטן, ביקרה באיראן ושבה לארה"ב כשהיא חיובית לקורונה.

"כפי שאמרתי לפני מספר שבועות, זו הייתה זה לא שאלה של 'האם', אלא שאלה של 'מתי' נרשום את המקרה הראשון", הסביר קואומו בזמנו. עוד מסר המושל אמירה שבדיעבד התבררה כשגויה בתכליתה: "אין שום סיבה לחוש חרדה, הסכנה הכללית נותרה נמוכה ביותר בניו יורק".

 

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו (צילום: AP)

 

בפועל, אין ספק שאכן הייתה מקום להרגיש חרדה, שכן כעבור שבועיים בלבד - ב-14 במרץ - מת חולה הקורונה הראשון בניו יורק. פחות משבוע לאחר מכן, ב-20 במרץ, כבר היה ברור לחלוטין שניו יורק היא מוקד הקורונה, לא רק בארצות הברית אלא בעולם כולו.

בשנה שעברה מאז, 1,643,867 תושבי ניו יורק אובחנו כחיוביים לקורונה, ו-47,615 מתוכם מתו. אם לא די בכך, ישנם מחקרים הטוענים שתושבים רבים פיתחו נוגדנים בדם למרות שלא אובחנו כנשאים, ועל כן קיימת השערה לפיה כמות החולים האמיתית (כיוצא בזאת גם כמות המתים) גבוהה באופן משמעותי מהמדווח עד כה.

 

גופות קורבנות הקורונה הוכנסו למשאיות קירור, אשתקד בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

בדומה לכל מדינות ארה"ב, גם ניו יורק מקווה לרשום התקדמות משמעותית במבצע החיסונים, שכן יום השנה למקרה הראשון של קורונה במדינה במקרה נופל על אותו יום שבו מנות החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון - השלישי שמאושר לשימוש בארצות הברית - מגיעות למדינות השונות.

עד כה, 2,954,858 תושבים, או 14.8% מאוכלוסיית ניו יורק, קיבלו לפחות את זריקת החיסון הראשונה. 1,628,758 תושבים, או 8.1%, קיבלו את שתי זריקות החיסון. לפי ההערכות, מבצע החיסונים יהיה מהיר יותר כעת, כאשר ניתן להשתמש בחיסון שניתן בזריקה אחת (ולא בשתיים הניתנות בהפרש של כחודש ימים).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE