הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זו גרמניה הנאצית!" משפחה יהודית הורדה מהמטוס בגלל שלתינוקה בן 18 החודשים לא הייתה מסכה - לבסוף הטיסה בוטלה
עדי הראייה טוענים כי מדובר באנטישמיות בוטה, אך חברת התעופה 'פרונטיר' מכחישה מכל וכל, בין לבין נראה כי אין זו הפעם הראשונה במהלך המגיפה בה נוסעים יהודים מוצאים עצמם מסומנים בידי דיילים בלתי ידידותיים אפילו שנראה בבירור כי הם עוטים מסכות

חברת פרונטייר איירליינס מסרה כי ביטלה טיסה מפלורידה ביום ראשון לאחר ש"קבוצה גדולה" של נוסעים סירבה לעטות מסכות - אך המשפחה המעורבת טוענת כי הם סולקו רק בגלל תינוק שלא עטה מסכה. הבלאגן התרחש על סיפונה של טיסה 2878, שהייתה אמורה לצאת ממיאמי בדרך לשדה התעופה לה-גוארדיה בניו יורק בשעה 19:00. בפועל, המחלוקת עם הנוסעים אילצה את כל הנוסעים לתזמן את טיסתם למחרת בבוקר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנשים רבים, כולל כמה מבוגרים, התבקשו שוב ושוב לעטות את המסכות שלהם וסירבו לעשות זאת", נמסר מחברת התעופה ביום ראשון בלילה. "בהתבסס על הסירוב המתמשך למלא אחר מנדט המסיכות הפדרלי, סירוב לרדת מהמטוס ותוקפנות כלפי צוות הטיסה, רשויות החוק המקומיות היו מעורבות" עם זאת, לנוסע הרשי גרינבוים יש טענות אחרות לחלוטין.

"הילד הוא הסיבה להוצאת המשפחה". "כולנו היינו במטוס כשהם [דיילים] עלו וראו את התינוק בן 18 חודשים ללא מסיכה", אמר גרינבאום. בצילומי וידיאו של האירוע ניתן לראות את האב המסביר כי הילד היה מתחת לגיל שנתיים. גרינבאום אמר כי נוסעים אחרים הגיעו להגנת המשפחה והפכו קולניים כשהמשפחה הורדה.

ההורים אמרו לדיילים כי ינסו לשים כיסוי על פניו של התינוק, לדברי גרינבאום, אך זה לא מנע מחברת התעופה לפעול.

"כל האנשים במטוס היו ממש כועסים כי, מה אתה הולך לעשות? זה תינוק בן 18 חודשים", אמר גרינבאום. "רובם אמרו 'אל תתנו להם לעשות לכם את זה'", אמר גרינבאום על הנוסעים האחרים.

"רוב האנשים היו נגד זה, יהודים או לא יהודים, למה אתה בוחר ילד בן 18 חודשים?" מהחברה נמסר: "כדי להיות ברור, הנושא לא נבע מילד מתחת לגיל שנתיים".

לפחות נוסע אחד צילם חלק מהאינטראקציה, שהועברה מאוחר יותר לטוויטר על ידי המועצה לענייני ציבור של הקהילה היהודית אורתודוקסית.

ניתן לשמוע מספר רב של נוסעים הקוראים אל צוות הטיסות לפעול אחרת ולמחות על כך שלדעתם מדובר בפעולה בלתי מוצדקת.

"מה אתה משיג?" אדם אחד אומר. "אתה תשלם את ההשלכות", ניתן לשמוע נוסע אחר אומר. "זו גרמניה הנאצית", צועק אדם שלישי. גרינבאום אמר כי כ -15 שוטרים הגיבו לאירוע.

אחד מנוסעי הטיסה מכחיש את תגובותה של חברת התעופה כי מדובר בכך שהיו מבוגרים שסירבו לעטות מסכה

 

אין זו הפעם הראשונה שנוסעים יהודים סובלים מהתנהגות מפוקפקת לכאורה של צוות דיילים. מקרה דומה אירעה לנערה דתייה בטיסה משיקגו שנטען כי לא חבשה מסכה, כשבפועל טענה כי הדיילת התנקלה לה על כך שהתפללה מסידור תפילה ולעגה ליהדותה ושבשל כך הורדה בכוח מטיסה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE