הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פתוחה במאה אחוז": טקסס ומיסיסיפי הכריזו על סיום מגבלות הקורונה
יממה בלבד לאחר שמנהלת ה-CDC הזהירה ספציפית כנגד ביטול המגבלות והסבירה שהמהלך "עלול למחוק את כל ההישגים שרשמנו במאבק נגד הקורונה עד כה", ביום שלישי הודיעו המושלים בטקסס ומיסיסיפי כי הם בכל זאת יפעלו כך, כולל ביטול חובת חבישת המסכות

המושלים בשתי מדינות אמריקאיות - טקסס ומיסיסיפי - הודיעו מוקדם יותר היום (שלישי) על ביטול חובת עטיית מסכות והסרת מרבית המגבלות שגובשו בעקבות משבר הקורונה.

צעד משמעותי זה מגיע יממה בלבד לאחר שראשי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הפצירו בציבור הרחב שלא לגלות שאננות ולפעול על פי ההנחיות - בייחוד לאור המוטציות החדשות של הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט המזכיר לשמור על ריחוק חברתי, בנימה טקסנית אופיינית. החל משבוע הבא מרבית המגבלות תבוטלנה (צילום: Shutterstock)

 

"הגיעה העת לפתוח מחדש את טקסס ב-100%", הצהיר המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, "הקורונה אומנם לא נעלמה באופן פתאומי, אך אין צורך במגבלות והנחיות מצד המדינה", הוא הסביר.

 

 

זמן קצר לאחר מכן, גם טייט ריבס - מושל מיסיסיפי - הודיע על צעד דומה שייכנס לתוקף מחר: "נתוני האשפוז והתחלואה שלנו צונחים, והחיסון מופץ בקצב מהיר. הגיע הזמן!", צייץ המושל, רפובליקני אף הוא.

 

 

כאמור, ההכרזה של ריבס ואבוט הגיעה יממה בלבד לאחר שד"ר רושל וולנסקי, מנהלת ה-CDC, השתתפה בתדרוך הקורונה היומי ואמרה: "אני מאוד מודאגת מהדיווחים על כך שמדינות מסוימות שוקלות לבטל את אותן מגבלות שעליהן המלצנו. שלא יהיה ספק, ביטול המגבלות כעת - עם רמת התחלואה הנוכחית ועם כמות המוטציות החדשות - עלול למחוק את כל ההישגים שרשמנו במאבק נגד הקורונה עד כה".

 

מושל טקסס, גרג אבוט (צילום: טוויטר)

 

בטקסס מתגוררים כ-29 מיליון תושבים, ויותר מ-2.6 מהם אובחנו כנשאי הנגיף. אם לא די בכך, יותר מ-43 אלף איש מתו מקורונה בטקסס בשנה האחרונה.

עם זאת, המושל אבוט התייחס בעיקר לפן הכלכלי של המשבר, ולא לפן הבריאותי, כאשר הסביר שיחתום על צו שיבטל את מרבית המגבלות הקיימות על עסקים - מדיניות שתיכנס לתוקף ביום רביעי הבא, ה-10 במרץ.

"יותר מדי תושבים איבדו הזדמנויות תעסוקתיות בגלל המגבלות על פעילותם של עסקים, וכיום אנחנו נמצאים במצב שונה לחלוטין מאשר במרץ 2020, כאשר המגבלות נכנסו לתוקף", הסביר המושל (חובת עטיית המסכות בטקסס נכנסה לתוקף ביולי).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE