הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא ביידן מכריז: "עד מאי יהיו מספיק חיסונים לכל מבוגר בארה"ב"
ההודעה הדרמטית מגיעה שבועות ספורים לאחר שדווקא סוף חודש יולי הוכרז כיעד להשלמת מבצע החיסונים. למרות התוכנית השאפתנית, הנשיא הסביר שהעברת החיסונים למדינות היא רק חלק קטן, ותידרש עבודה קשה כדי לוודא שהחיסונים מגיעים מהמדינות לתושבים בצורה מהירה ויעילה

ארצות הברית צפויה לקבל מספיק מנות חיסון כדי לחסן את כל תושביה מעל גיל 16 עד סוף חודש מאי - כחודשיים לפני המועד הקודם לכך - כך אמר מוקדם יותר היום (שלישי) הנשיא ביידן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ביידן, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: AP)

 

כזכור, בחודש שעבר הממשל הפדרלי חתם על הסכמים מול פייזר ומודרנה, במסגרתה שתי החברות תספקנה 200 מיליון מנות חיסון נוספות לארה"ב. 

בזמנו, הנשיא הסביר שניתן יהיה להשלים את מבצע החיסונים במהלך הקיץ: "אנחנו נגיע למצב שבו בסוף חודש יולי, כמות החיסונים בידינו תספיק ל-300 מיליון תושבים", ביידן אמר בזמנו.

 

 

אלא שכעת, לאחר שנודע שחברת התרופות מניו ג'רזי מֶרְק (Merck) תסייע למתחרה שלה ג'ונסון אנד ג'ונסון בייצור החיסונים, הנשיא הודיע ש"כעת אנחנו בדרך לכך שבסוף חודש מאי, כל אדם בוגר בארצות הברית יוכל לקבל חיסון נגד קורונה".

ראוי להזכיר כי ישנם דיווחים לפיהם ג'ונסון אנד ג'ונסון נתקלה בבעיות רציניות בתהליך הייצור (חשוב להבהיר - בייצור של מנות החיסון ולא בשלב הפיתוח שלו) מאז שה-FDA העניק את האישור המיוחל ביום שבת האחרון. יתכן שמסיבה זו הוחלט לפנות גם לראשי מֶרְק.

עוד קודם לכן, מנכ"ל ג'ונסון אנד ג'ונסון, אלכס גורסקי, סיפר שעד חודש יוני החברה תוכל לספק 100 מיליון מנות חיסון נוספות, ומיליארד מנות חיסון עד סוף שנת 2021.

 

שלט בקרבת תחנת חיסונים בוואלי לוס אנג'לס (צילום: בן קרול)

 

למרות התוכנית השאפתנית של הנשיא, ביידן הודה בכך ששרשרת האספקה של החיסונים היא רק חלק קטן מהמבצע כולו, ותידרש עבודה קשה כדי לוודא שהחיסונים מגיעים מהמדינות לתושבים בצורה מהירה ויעילה.

במקביל להכרזה של ביידן, מוקדם יותר הבוקר הודיעה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, כי הממשל הפדרלי יעביר השבוע 15.2 מיליון מנות חיסון של פייזר ומודרנה למדינות השונות - עלייה לעומת 14.5 מיליון מנות החיסון בשבוע שעבר. בנוסף, קרוב לשלוש מיליון מנות חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון גם יגיעו למדינות השבוע.

 

 

בשיחה שנערכה הבוקר עם מושלי המדינות, ג'ף זיאנטס - מתאם תגובת הממשל למשבר - ביקש מרשויות הבריאות המקומיות להיערך לקבל 16 עד 17 מיליון מנות חיסון בשבוע עד סוף מרץ, וכ-18 מיליון מנות בשבוע בתחילת אפריל.

חשוב להבהיר שמדובר בחיסונים של מודרנה ופייזר בלבד (ההערכות הן שג'ונסון אנד ג'ונסון תוכל לספק 4-6 מיליון מנות בשבוע, אולם בשל אותן בעיות שנרשמו בימים האחרונים הממשל מהסס להתחייב על הכמות המדויקת שתגיע למדינות השונות).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE