הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ממשל ביידן לא עושה כלום": מכת קורונה מכיוון מרכז אמריקה בקרב המסתננים בגבול עם מקסיקו המורשים להיכנס לארה"ב
ביידן החזיר את מדיניות "תפוס ושחרר", במסגרתה מסתנני הגבול מורשים להיכנס לארה"ב עד ליום בו יופיעו למשפטם (רובם המכריע לא מגיע למשפט ונשאר בארה"ב), עתה נראה כי נגיף הקורונה נותן את אותותיו והחולים מורשים להישאר ולנוע חופשי בלא פיקוח בכל רחבי ארה"ב

מסתנני הגבול ששוחררו לתוך ארצות הברית על ידי פקידי המחלקה לביטחון פנים (DHS) בהוראת ממשל ביידן נבדקו כחיוביים לנגיף הקורונה הסיני בדיוק בעוד ביידן מכחיש כי קיים "משבר" בגבול ארה"ב ומקסיקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לאחר כניסתו לתפקיד, החזיר ביידן את תוכנית "תפוס ושחרר" במסגרתה מוכנסים מסתנני הגבול אל תוך ארה"ב בזמן שהם ממתינים לדיונים משפטיים בנושאי מקלט והגירה.

אל הדיונים האלה רבים מהם כלל אינם מגיעים בהם בסופו של דבר. וכך הם בוחרים לחיות באופן בלתי חוקי במדינה בלי שהמשטרה תוכל לסלקם.

מלבד כ-25,600 מהגרים שנרשמו לתוכנית "הישארו במקסיקו", עוברי הגבול ששוחררו לתוך ארה"ב אינם נדרשים להיבדק שלילית עבור הנגיף.

דיווח של חדשות NBC שלשום אישר כי עוברי הגבול הנבדקים חיובי לנגיף הקורונה לאחר ששוחררו על ידי אנשי DHS לפנים הפנים בארה"ב אינם מוחזרים או מושמים בבידוד.

מרים איזגוויירה, מבקשת מקלט בת 35 מהונדורס, חצתה את הריו גרנדה עם שחר עם בנה הצעיר והסגירה את עצמה לרשויות. כעבור כמה שעות היא שוחררה, והדבר הראשון שהיא עשתה היה לערוך בדיקה מהירה לקוביד 19 בתחנת האוטובוסים של ברונסוויל. הם אמרו לה שהמבחן שלה יצא חיובי. כמה ממבקשי המקלט שנבדקו חיוביים אמרו ל-Noticias Telemundo Investiga שהם מתכננים לעזוב את בראונסוויל ליעדיהם. 

אווה אורלנה, בת 29, שהינה מהונדורס ונבדקה חיובית, אמרה שהיא הולכת לקחת את האוטובוס לצפון קרוליינה עם בתה בת השלוש. "בדרך לבשנו מסכה כל הזמן, ג'ל, שוטפים ידיים", אמרה.

"באמת, אני לא מרגישה כלום". בבראונסוויל, טקסס, שם משחררים עוברי גבולות, נדרשים פקידי העירייה לבדוק את המסתננים עבור הנגיף. מאז פקידי העירייה החלו בבדיקה ב-25 בינואר, הם אמרו לחדשות NBC כי כמעט 110 עוברי גבולות נבדקו חיוביים. זהו שיעור חיובי של כ-6.3 אחוז. גם לאחר שעוברי הגבול נבדקים חיוביים, לפחות בבראונסוויל, הם אינם נדרשים להסגר. עוברי גבולות שהתראיינו לחדשות NBC אמרו כי הם נבדקו חיוביים אך מתכננים להמשיך לנסוע ברחבי פנים ארה"ב למדינות כמו צפון קרוליינה, מרילנד וניו ג'רזי.

הדו"ח מגיע כאשר ביידן, רק היום, אמר כי אין "משבר" בגבול ארה"ב ומקסיקו. ביום שני אמר גם שר הבריאות, אלחנדרו מאיורקאס, כי לא היה משבר בגבול וטען כי הממשל "מנהל" זרם מסיבי של הגירה בלתי חוקית.

הסנאטור טום קוטון (R-AR), יחד עם רפובליקנים אחרים בסנאט, דרשו מממשל ביידן תשובות בחודש שעבר על שחרורם של עוברי גבולות ללא דרישות לבדיקת הנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE