הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות ביטול המגבלות ע"י המושלים: תושבי טקסס ומיסיסיפי לא ימהרו לזרוק את המסכות
ימים בודדים לאחר שמושלי המדינות הגיעו למסקנה שמגבלות הקורונה, לרבות הדרישה לעטות מסכה במקומות ציבוריים, "כבר איננה נחוצה", כעת נודע שחובת המסכות תישאר בתוקף בכל מקום שנמצא באחריות הממשל הפדרלי, לדוגמה בנמלי תעופה, בתי משפט ועוד

המושלים בטקסס ומיסיסיפי אומנם הודיעו בשבוע שעבר על ביטול מגבלות הקורונה, לרבות חובת עטיית מסכות בציבור, אך מסתבר שישנם מקומות רבים בשתי המדינות הללו שבהם חובת המסכות תישאר בתוקף עד להודעה חדשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית משפט בטקסס (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ביום שלישי האחרון הודיע גרג אבוט, המושל הרפובליקני של טקסס, ש"הגיעה העת לפתוח מחדש את טקסס ב-100%. הקורונה אומנם לא נעלמה באופן פתאומי, אך אין צורך במגבלות והנחיות מצד המדינה", הוא הסביר.

זמן קצר לאחר מכן, גם טייט ריבס - מושל מיסיסיפי - הודיע על צעד דומה: "נתוני האשפוז והתחלואה שלנו צונחים, והחיסון מופץ בקצב מהיר. הגיע הזמן!", צייץ המושל, רפובליקני אף הוא.

חשוב להסביר כי בזמן שהמדיניות החדשה נכנסה לתוקף במיסיסיפי ביום רביעי האחרון (ה-3 במרץ), בטקסס זה יקרה רק ביום רביעי הקרוב, ה-10 במרץ: "יותר מדי תושבים איבדו הזדמנויות תעסוקתיות בגלל המגבלות על פעילותם של עסקים, וכיום אנחנו נמצאים במצב שונה לחלוטין מאשר במרץ 2020, כאשר המגבלות נכנסו לתוקף", הסביר המושל (חובת עטיית המסכות בטקסס נכנסה לתוקף ביולי).

אלא שבפועל, ביטול חובת חבישת המסכות לא תחול במקומות שנמצאים תחת אחריותו של הממשל הפדרלי: נמלי תעופה, מטוסים, אוניות, אוטובוסים בינעירוניים, רכבות בתי משפט ועוד. הסיבה לכך היא הצו הנשיאותי שעליו חתם הנשיא ביידן עם כניסתו לבית הלבן, שמחייבת חבישת מסכות בשטחים פדרליים.

ההכרזה של ריבס ואבוט הגיעה יממה בלבד לאחר שד"ר רושל וולנסקי, מנהלת ה-CDC, השתתפה בתדרוך הקורונה היומי ואמרה: "אני מאוד מודאגת מהדיווחים על כך שמדינות מסוימות שוקלות לבטל את אותן מגבלות שעליהן המלצנו. שלא יהיה ספק, ביטול המגבלות כעת - עם רמת התחלואה הנוכחית ועם כמות המוטציות החדשות - עלול למחוק את כל ההישגים שרשמנו במאבק נגד הקורונה עד כה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE