הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועצת עיריית מיניאפוליס אישרה: משפחתו של ג'ורג' פלויד תקבל 27 מיליון דולר
הפיצוי נובע מתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במינסוטה בחודש יולי אשתקד, ומוקדם יותר היום חברי מועצת העיר הצביעו פה אחד בעד סכום הפיצוי. במקביל, הוסרו המכשולים שעיכבו את פתיחת משפטו של דרק שובין, השוטר לשעבר שמואשם ברצח ג'ורג' פלויד

עיריית מיניאפוליס תשלם 27 מיליון דולר למשפחתו של ג'ורג' פלויד בעקבות מותו בעת מעצרו אשתקד, וזאת במקביל לכך שבימים אלו מתקיימים הדיונים הראשוניים בעניינו של השוטר לשעבר שמואשם ברציחתו של פלויד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ציור של פלויד, בסמוך למקום שבו מת (צילום: Getty Images)

 

כזכור, האירוע הקטלני התרחש ביום שני, ה-25 במאי 2020 - חג הממוריאל דיי האמריקאי. פלויד, שנחשד בשימוש בשטר מזויף של 20 דולר, נעצר והוחזק פיזית ע"י ארבעה שוטרים, כאשר אחד מהם - דרק שובין - דורך על צווארו במשך קרוב לשמונה דקות. עוברי אורח תיעדו את המקרה ופרסמו את הסרטון, שבמהרה הפך לוויראלי והצית גל של הפגנות שקטות ומהומות אלימות.

מוקדם יותר הבוקר (שישי) קיימו חברי מועצת עיריית מיניאפוליס דיון שהתקיים מאחורי דלתיים סגורות, ובמהלכו הם הצביעו פה אחד בעד סכום הפיצוי.

מדובר בפיצוי שנובע מהתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במינסוטה בחודש יולי האחרון, הן כנגד העיר והן כנגד ארבעת השוטרים המעורבים בתקרית הקטלנית. בין היתר, נטען כי למשטרה לא הייתה מדיניות ברורה לגבי צורת התנהלות השוטרים במקרים מסוג זה. כמו כן, משפחתו של פלויד טענה שהנחת הברך של השוטר על צווארו של פלויד התבצעה בניגוד לחוק ולנהלי המשטרה.

בני המשפחה לא נקבו בגובה הפיצוי הספציפי שאותו הם דורשים, ובתביעה הם אמרו שההחלטה הזו "צריכה להתקבל ע"י חבר מושבעים". 

 

דרק שובין. מימין, לאחר מעצרו. משמאל, במהלך האירוע הקטלני (צילום: Getty Images / רויטרס)

 

בתוך כך, משפטו של השוטר לשעבר דרק שובין ממשיך להתקדם אט אט. תהליך בחירת אנשי חבר המושבעים נמצאי בעיצומו, לאחר שהתעכב בתחילת השבוע.

כזכור, תחילה הואשם שובין בהריגה מדרגה שניה וברצח מדרגה שניה, ובית המשפט דחה אשתקד את בקשת התביעה להוסיף סעיף נוסף, רצח מדרגה שלישית.

למעשה, לפני שבוע בדיוק פסק בית המשפט לערעורים במינסוטה כי ניתן להאשים את שובין גם ברצח מדרגה שלישית. בבוקר יום שני, כאשר המשפט נפתח והיה אמור להתקיים מיון של חבר המושבעים, עורך דינו של שובין - אריק נלסן - הסביר כי בכוונתו לערער על ההחלטה של ביהמ"ש.

השופט קיבל את הבקשה של נלסן אך הסביר כי הוא מעוניין בכל זאת להתחיל במיון של חבר המושבעים, אולם התובע מתיו פרנק ביקש שלא להתחיל במיון עד שסוגיית כתב האישום תיפתר באופן סופי: "כיצד בית המשפט יכול להושיב חבר מושבעים לקראת משפט, אם כתב האישום המדויק טרם נחשף?", שאל התובע.

 

שובין ועורך דינו, אריק נלסן, השבוע בבית המשפט במינסוטה (צילום: AP)

 

השופט פיטר קייהיל קיבל את הטענה, ועל כן הוא הורה לעשרות התושבים שהיו מועמדים להשתתף בחבר המושבעים לחזור לביתם. זמן קצר לאחר מכן, התובע הכללי של מינסוטה - קית' אליסון - פרסם את ההודעה הבאה: "למר שובין יש את הזכות המלאה לערער על החלטת ביהמ"ש לערעורים מיום שישי, ולבית המשפט המחוזי אין את הסמכות הנדרשת כדי להתקדם בבחירת חבר המושבעים או כל חלק אחר בהליך המשפטי".

הסוגייה סודרה לאחר שבית המשפט איפשר להוסיף את הסעיף הנוסף, ולקראת סוף חודש מרץ אמורים להתקיים דיוני הפתיחה במשפט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE