הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לרזות בלי דיאטה: הכירו את הטרנד שהצליח לכבוש את העולם- אכילה אינטואיטיבית
מסתמן כי תפריטים נוקשים וספירת קלוריות הפך להיות טרנד שחלף מהעולם. כעת, אכילה קשובה מציעה אכילה מודעת וירידה הדרגתית ובטוחה במשקל לטווח ארוך

מי מאיתנו לא אומר כמעט בכל יום ראשון מחדש, ״ממחר דיאטה״? ובכן, החדשות הפחות נעימות הן שרובנו פשוט לא מצליחים להתמיד. מחקרים רבים אשר ביקשו לחקור את הנושא חושפים כי למעלה מ-97 אחוזים מהדיאטות נכשלות בשלב מוקדם יחסית. יש לכך מגוון רחב של סיבות, בניהן העובדה כי רוב הדיאטות בנויות מתפריטים מצומצמים ונוקשים במיוחד. כעת, הטרנד החדש של אכילה אינטואיטיבית מצליח לכבוש מיליוני אנשים ברחבי העולם, ובצדק. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוב הדיאטות מתבססות כאמור, על חוקים נוקשים אשר לא פשוט לשמור עליהם לאורך זמן ארוך. למשל, ספירה של קלוריות, הפרדה של פחמימות וחלבונים, הורדה של חלק ניכר מאבות המזון, ועוד. אמנם אותם דיאטות מאפשרות ירידה מהירה במשקל, אך אותה ירידה לא נשמרת לאורך זמן רב, וברוב המקרים, המשקל פשוט עולה בחזרה. 

השיטה של אכילה אינטואיטיבית נמצאה אפקטיבית במיוחד, בעיקר לטווח הרחוק, לכן רבים קוראים לה ״דיאטה ללא דיאטה״. בשיטה זו אתם לא צריכים לספור קלוריות, לחלק את האוכל, לוותר על ״מאכלים אסורים״ וכדומה. כל מה שנדרש עליכם לעשות הוא להקשיב. לגוף שלכם. או ליתר דיוק, לקיבה שלכם. 

כלומר, השיטה מבקשת שתהיו ערים לתחושת השובע והרעב שלכם, זאת מבלי מחויבות לציית לחוקים כאלה או אחרים. סך הכל להקשיב. מה שרובנו לא בדיוק מצליחים לעשות. טכניקת ההקשבה למעשה מאפשרת לנו להקשיב לגוף שלנו, ולעצור בזמן. כאשר אנו עוצרים בזמן, הסיכוי לאכול כמויות תקינות, אשר בסופו של יום יובילו לירידה במשקל, גבוה יותר. 

גם תחושת האשמה שרודפת אותנו כאשר אנו אוכלים ״משהו אסור״ נעלמת, או לכל הפחות הופכת פחות דומיננטית. כאשר אנו פחות עסוקים בהלקאה עצמית גם קל לנו יותר לחזור למסלול, ולהתמיד. במילים אחרות, המטרה המרכזית של השיטה החדשה היא להקנות כלים טובים, יעילים, לטפח דימוי גוף חיובי יותר, ובעיקר ללמוד להקשיב לעצמנו.

אז איך עושים את זה?

1. לא להיצמד לתפריט 

בגישה זו, אין כל צורך שתצמדו לתפריט ספציפי, נוקשה ומהודק. ההפך הוא הנכון. העדיפו אוכל מגוון, עשיר, ואל תוותרו על כל אבות המזון. כמו כן, בשיטה החדשה אין מאכל שהוא אסור, אפשר לאכול הכל, כל עוד אנו ממשיכים לשמור על הקשבה לגוף. 

2. לא להישקל

שקילה מטעה פעמים רבות, מכיוון שבגופנו מתרחשים שינויים כל הזמן, בנוזלים, במסת השריר, ועוד. לכן, שיטה זו דורשת: לא להישקל. בכלל. ניתן להגדיר הצלחה על ידי מדידה של היקפים, או בגדים שהופכים גדולים יותר וכדומה. הרעיון הוא לא לפתח אובססיה לגבי המשקל, אלא לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה, תוך כאמור, הקשבה לגופנו. 

3. לא צריך לאכול כל שלוש שעות

בתפריטים רבים, הדרישה היא לאכול כל שעתיים או שלוש. התוצאה היא שפעמים רבות אנו פשוט אוכלים כאשר אנחנו לא ממש רעבים. זו התוצאה הרחוקה ביותר מהקשבה לגוף, ולכן טיפ זה אינו מומלץ כאן. בגישה זו, עליכם לאכול רק כאשר אתם מרגישים תחושה ברורה של רעב. 

לסיכום, השיטה החדשה, הנקראת גם ״דיאטה ללא דיאטה״ מבקשת לעזור לנו להתמודד עם משקל עודף, על ידי הקשבה פשוטה לגוף שלנו, זה כאמור, ללא תפריט קיצוני ונוקשה. השיטה מתאימה לכל אחד ואחת, בכל גיל, והיא אפקטיבית ונהדרת עבור כל מי שמחפש פתרון לטווח ארוך, לאחר שהתייאש מעשרות דיאטות כושלות.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE