הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קורונה גורמת לירידת באיות השמיעה בלפחות עשרה אחוזים מהחולים"
מחקר חדש של אוניברסיטת מנצ'סטר מצא דרך בחינת עשרות מחקרים קשר סטטיסטי ברור לירידה משמעותית באיכות השמיעה, "הנתונים מצאו כי עד 7.6% מחולי COVID-19 סבלו מירידה בשמיעה, 14.8% התלוננו על טינטון ו-7.2% דיווחו על סחרחורת"

חוקרים טוענים כי ישנן ראיות גוברות המצביעות על כך שאובדן שמיעה ובעיות שמיעה אחרות קשורות מאוד ל-COVID-19, כך על פי סקירה שיטתית.

נתונים מ-24 מחקרים שהסתמכו על שאלונים או רשומות רפואיות הפכו לחומר גלם עבור חוקרים מאוניברסיטת מנצ'סטר וממרכז החוקרים הביו-רפואיים של מנצ'סטר.

הנתונים מצאו כי עד 7.6% מחולי COVID-19 סבלו מירידה בשמיעה, 14.8% התלוננו על טינטון ו-7.2% דיווחו על סחרחורת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בסקירתם, שפורסמה בכתב העת הבינלאומי לאודיולוגיה, החוקרים אמרו כי "למרות שיש לנקוט בזהירות, אנו מקווים שמחקר זה יוסיף למשקל הראיות המדעיות שיש קשר חזק בין COVID-19 לבעיות שמיעה", אמר איברהים אלמופריג' מאוניברסיטת מנצ'סטר.

חוקר אחר המעורב בסקירה קבע כי מטופלים רבים שלחו דוא"ל להתלונן על בעיות שמיעה לאחר COVID-19, והדגיש את "הצורך הדחוף" במחקר אבחנתי.

"במהלך החודשים האחרונים קיבלתי מספר רב של הודעות דוא"ל מאנשים שדיווחו על שינוי בשמיעתם או על טינטון לאחר COVID-19", אמר קווין מונרו, פרופסור לאודיולוגיה באוניברסיטת מנצ'סטר, המוביל את המחקר המתמשך בן השנה. 

"למרות שזה מדאיג, נדרשת זהירות מכיוון שלא ברור אם שינויים בשמיעה מיוחסים ישירות ל-COVID-19 או לגורמים אחרים, כגון טיפולים הנוגעים למחלה".

טינטון, על פי המכון הלאומי לחירשות והפרעות תקשורת אחרות (NIDCD), מתואר בדרך כלל כצלצול באוזניים, אך ניתן לתאר אותו כצליל שואג, לוחץ, שורק או מזמזם היכול להיות רך או חזק, גבוה או נמוך, ויכול להיות באוזן אחת או בשתי האוזניים.

טינטון מתרחש בדרך כלל כאשר משהו משתבש במערכת השמיעה, מה שיכול לנוע בין פיסת שעוות באוזניים החוסמת את תעלת האוזן, למשהו רציני יותר כגון אובדן שמיעה הנגרם על ידי רעש, דלקות אוזניים וסינוסים, מחלות לב, כלי דם, או מוח. גם גידולים, או שינויים הורמונליים בקרב נשים או הפרעות בבלוטת התריס, עלולים להיות קשורים בין היתר לתופעה ואף תרופות מסוימות שהאדם נוטל.

ביום ראשון, משפחתו של קנט טיילור, מייסד ומנכ"ל רשת המסעדות טקסס רודהאוס, אמרה כי הוא נטל את חייו בידיו לאחר שסבל מתסמינים הקשורים ל-COVID-19, ביניהם טינטון חמור.

לאחרונה טיילור התחייב לממן מחקר קליני כדי לסייע ללוחמים בצבא הסובלים מטינטון.

על פי ה-NIDCD, אנשי שירות שנחשפו לפיצוצים יכולים לפתח טינטון אם גל הלם הפיצוץ סוחט את הגולגולת ופוגע ברקמת המוח באזורים המסייעים לתהליך הצליל.

עבור חלקם זה יכול להוות מקור לייסורים נפשיים ורגשיים.

"קנט נלחם ונלחם קשה כמו אלוף המסלול לשעבר שהיה, אך הסבל שהתגבר מאוד בימים האחרונים הפך לבלתי נסבל", נכתב בהודעה.

 

הערת עורך: אם אתה או מישהו שאתה מכיר חושבים על התאבדות, אנא פנה לקו החיים הלאומי למניעת התאבדויות בטלפון 1-800-273TALK -(8255).

או בישראל לעמותת ער"ן בטלפון 1201.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE