הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עכשיו זה מוכח מדעית - "קפה חזק כחצי שעה בדיוק לפני התעמלות הצהריים": כך תשיגו שריפת שומן מקסימלית
מחקר חדש של אוניברסיטת גרנדה שם סוף למחלוקות ולדיונים בנושא שריפת השומן וצריכת הקפה, אז מה צריך לשתות ומתי? כל הפרטים בכתבה

מדענים מהמחלקה לפיזיולוגיה של אוניברסיטת גרנדה (UGR) הראו שקפאין שנבלע חצי שעה לפני פעילות גופנית אירובית מעלה משמעותית את קצב שריפת השומנים.

הם גילו גם שאם התרגיל מתבצע בשעות אחר הצהריים, השפעות הקפאין ניכרות יותר מאשר בשעות הבוקר.

במחקרם, שפורסם בכתב העת Journal of the International Society of Sports Nutrition, החוקרים כיוונו לקבוע אם קפאין - אחד החומרים הנצרכים ביותר בעולם לשיפור ביצועי הספורט - אכן מגביר את החמצון או "שריפת" השומן במהלך פעילות גופנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על אף העובדה שצריכתו בצורת תוספים נפוצה מאוד, הראיות המדעיות לטענות המועילות אינן נדירות. ההמלצה להתאמן על קיבה ריקה בבוקר כדי להגביר את חמצון השומן היא דבר שבשגרה.

עם זאת, יתכן והמלצה זו חסרה בסיס מדעי, מכיוון שלא ידוע אם עליה זו נובעת מפעילות גופנית בבוקר או עקב הפעילות ללא אוכל. כך לפי מחבר המחקר פרנסיסקו חוסה אמרו-גהטה מהמחלקה לפיזיולוגיה של UGR.

בסך הכל השתתפו 15 גברים (גיל ממוצע, 32) במחקר, והשלימו מבחני אימונים ארבע פעמים במרווחים של שבעה ימים.

הנבדקים בלעו 3 מ"ג לק"ג של קפאין או פלצבו בשעה 8:00 ו-17:00 אחר הצהריים (כל נבדק השלים את הבדיקות בכל ארבעת התנאים בסדר אקראי).

התנאים שקדמו לכל בדיקת פעילות גופנית (שעות שחלפו מאז הארוחה האחרונה, פעילות גופנית או צריכת חומרים ממריצים) תוקנו בקפדנות, וחישוב השומן במהלך האימון חושב בהתאם.

"תוצאות המחקר שלנו הראו כי בליעת קפאין חזק כ-30 דקות לפני ביצוע בדיקת התעמלות אירובית הגבירה את חמצון השומן המקסימלי במהלך הפעילות הגופנית ללא קשר לשעה ביום", קבע המחקר.

שריפת השומן הייתה גבוהה יותר אחר הצהריים מאשר בשעות הבוקר לשעות צום שוות.

תוצאות אלו מראות גם כי קפאין מגביר את חמצון השומן במהלך פעילות גופנית בבוקר באופן דומה לזה שנצפה ללא צריכת קפאין בשעות אחר הצהריים.

לסיכום, ממצאי מחקר זה מצביעים על כך שהשילוב של צריכת קפאין חזקה ופעילות גופנית אירובית המתבצעת בעוצמה מתונה בשעות אחר הצהריים מספקים את התרחיש האופטימלי לאנשים המבקשים להגביר את שריפת השומנים במהלך פעילות גופנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE