הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: בני 16 ומעלה זכאים להתחסן כבר היום
עד כה רק בני 50 ומעלה קיבלו את החיסון בעיר המלאכים, ובני 16 ומעלה היו אמורים להצטרף אליהם ביום חמישי הקרוב. אלא שעיריית לוס אנג'לס הודיעה שההרשמה פתוחה זה עתה

כלל תושבי לוס אנג'לס מעל גיל 16 זכאים לקבל חיסון לקורונה ויכולים לקבוע תור כבר עתה, חמישה ימים לפני המועד המתוכנן, כך דווח בלוס אנג'לס טיימס במהלך סוף השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט בקרבת תחנת חיסונים בוואלי לוס אנג'לס (צילום: בן קרול)

 

את הקישור להרשמה ניתן למצוא בפורטל החיסונים של העירייה, שמוביל לאתר של חברת שירותי הבריאות Carbon Health, ובדף זה ניתן לבחור באפשרות "16 ומעלה" כדי להירשם לחיסון.

חשוב להבהיר שמדובר בחיסונים שניתנים ע"י עיריית לוס אנג'לס, אולם הם פתוחים בפני כלל תושבי מחוז לוס אנג'לס. כלומר, תושבים בערים בתוך המחוז שאינן לוס אנג'לס, לדוגמה סנטה מוניקה, קלבסס ובורבנק, בכל זאת יכולים להירשם.

עם ההגעה לתחנת החיסונים של העירייה, שפתוחות בין ימי שלישי לשבת, תידרשו להציג תעודה מזהה ולהוכיח שאתם מתגוררים במחוז. רישיון נהיגה בתוקף כמובן יספק מענה לשתי הדרישות, אך גם ניתן להציג דרכון (כדי לאמת זהות) וחשבון מים או חשמל (כדי לאמת כתובת). 

ראוי להזכיר שני נושאים חשובים ביותר: קבלת החיסונים אינה מותנת בתשלום כלשהו (עם ביטוח בריאות או בלעדיו), וניתן להתחסן גם אם אינכם בעלי מעמד חוקי בארצות הברית (לא תידרשו להוכיח את אזרחותכם באף שלב).

זמן קצר לאחר פתיחת ההרשמה, ראש העיר אריק גרסטי התייחס לכך ואמר: "אנחנו מתרגשים להודיע שתושבי לוס אנג'לס בני 16 ומעלה יכולים לקבוע תור להתחסן. ישנה כמות מוגבלת של חיסונים, וכאשר נקבל יותר מנות בשבועות הקרובים נוכל להתקדם עם מבצע החיסונים מהר עוד יותר".

 

המושל ניוסאם, בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו (צילום: לשכת מושל קליפורניה)

 

כזכור, עד כה מבצע החיסונים בעיר המלאכים התמקד בבני 65 ומעלה, ביחד עם בני 16 עד 64 הסובלים מנכות או מחלות רקע קשות. בתחילת החודש גם בני 50 ומעלה החלו לקבל את החיסון, ובמקור התוכנית הייתה לאפשר לבני 16 ומעלה להתחסן החל מיום חמישי הקרוב, ה-15 באפריל.

יתכן שהקדמת מסגרת הזמנים תאפשר ללוס אנג'לס לעמוד ביעדים שהוצבו ע"י מושל המדינה, גאווין ניוסאם, בשבוע שעבר. כזכור, המושל הצביע על ה-15 ביוני כתאריך היעד שבו קליפורניה תפסיק להשתמש בתוכנית למסגרת כלכלית בטוחה יותר" ("Blueprint for a Safer Economy") שגובשה באוגוסט אשתקד.

אם זה יקרה, המגבלות שחלות על בתי עסק ומקומות בילוי יבוטלו לאלתר. כמו כן, המגבלות שקיימות על התקהלויות ומפגשים פרטיים יוסרו אף הם. עם זאת, חובת חבישת המסכות צפויה להישאר בתוקף ברחבי המדינה המוזהבת.

לדבריו של ניוסאם, הצהרתו מתאפשרת בזכות העובדה ש-20 מיליון מנות חיסון ניתנו בקליפורניה, כ-7 מיליון יותר מכל מדינה אמריקאית אחרת: "כעת אנחנו יכולים לומר בביטחון מלא שעד ה-15 ביוני, בתי עסק יוכלו לפעול כמו בימי שגרה".

עוד הסביר המושל כי מעבר לירידה בתחלואה והעלייה בכמות המחוסנים, גם התמותה של הקורונה צנחה באופן משמעותי. יתרה מכך, שיעור הבדיקות החיוביות הוא הנמוך ביותר בין מדינות ארה"ב, עם 1.6% בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE