הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמטי: ממשלת ארה"ב הקפיאה את מתן חיסון ג'ונסון אנד ג'ונסון בעקבות קרישי דם
אסטראזנקה לא לבד: גם חיסון ג'ונסון אנד ג'ונסון נחשד במספר מקרים קשים של קרישי דם שהתפתחו אצל נשים מספר שבועות לאחר קבלת החיסון - ה-FDA וה-CDC פתחו בחקירה, מיליוני אמריקנים כבר קיבלו את החיסון

סוכנויות בריאות פדרליות יפסיקו באופן זמני להשתמש בחיסון במינון חד פעמי של ג'ונסון אנד ג'ונסון לאחר ששש נשים פיתחו קרישי דם, כולל אחת שמתה, כך על פי גורמים רשמיים ודיווח חדש בניו יורק פוסט.

מינהל המזון והתרופות הודיע ​​על ההפסקה, באומרו כי דיווחו על חצי תריסר דיווחים על "סוג קריש דם נדיר וחמור" בנשים שקיבלו את החיסון.

"כרגע נראה כי תופעות לוואי אלו נדירות ביותר", צייצה הסוכנות בהצהרה משותפת עם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. המושפעות היו שש נשים, בגילאי 18 עד 48, שפיתחו את הקרישים בתוך כשבועיים מהחיסון, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".

לאנשים שקיבלו את חיסון J&J הסובלים מכאבי ראש עזים, כאבי בטן, כאבי רגליים או קוצר נשימה תוך שלושה שבועות לאחר שקיבלו את הנגיף, מומלץ לפנות לרופא המטפל שלהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנו ממליצים על הפסקה בשימוש בחיסון זה מתוך שפע של זהירות", נמסר מה-FDA.

בארה"ב, 300,000 עד 600,000 אנשים בשנה מפתחים קרישי דם, על פי נתוני CDC שצוטטו על ידי טיימס.

העיתון דיווח כי כל הנשים פיתחו את המצב בין שישה ל-16 יום לאחר חיסון.

כמעט 7 מיליון אנשים בארה"ב קיבלו את זריקת J&J עד כה.

ועתה נראה כי כ-9 מיליון מנות נוספות נשלחו למדינות, על פי ה- CDC.

הוועדה המייעצת של ה-CDC בנושאי חיסונים תתכנס ביום רביעי בכדי לדון במקרים וגם ה-FDA פתח בחקירה.

ה-FDA הוסיף: "ה-CDC יתכנס ביום רביעי לישיבת הוועדה המייעצת למנהלי חיסונים (ACIP) כדי לבחון את המקרים הללו ולהעריך את המשמעות הפוטנציאלית שלהם. ה-FDA יבדוק את הניתוח הזה כיוון שהוא גם חוקר מקרים אלה".

"עד לסיום התהליך, אנו ממליצים על הפסקה זו. זה חשוב על מנת להבטיח כי קהילת הרופאים מודעת לפוטנציאל של תופעות לוואי אלו ויכולה לתכנן בהתאם".

בעוד שהמהלך תואר כהמלצה לספקי בריאות בפריסה ארצית, הממשלה הפדרלית תשהה את מתן הזריקה בכל אתרי החיסונים המנוהלים באופן פדרלי, כך דיווח טיימס.

ההפסקה עלולה לסבך משמעותית את מאמצי החיסון בארה"ב מכיוון שמדינות רבות מתמודדות עם עלייה במקרים חדשים ומבקשות לטפל בהיסוס החיסונים.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE