הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המלצות צפייה: יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל
יום העצמאות הוא הזדמנות מושלמת לתמוך בתעשיית הקולנוע הישראלי, אשר ללא כל ספק הולכת ומשגשגת בשנים האחרונות, ואף הפכה להיות אחת מתעשיות הקולנוע הבולטות ביותר בעולם, אשר הצליחה לייצר סרטים חד פעמיים, ובלתי נשכחים

אין ספק כי אפשר לקרוא לסרטים הישראליים חתרניים, מיוחדים, מצחיקים, נטולי בושה, וכמובן, חצופים. במשך 73 שנות הקיום של המדינה, תעשיית הקולנוע רק הולכת ומתפתחת, ובשנים האחרונות נמצאת בפריחה של ממש. אז למרות שנת הקורונה והקשיים שהיא הביאה עימה לעולם התרבות כולו, חשוב לזכור: יש לנו קולנוע ישראלי משובח. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לרגל יום העצמאות ה-73 של ישראל, ריכזנו כמה מהסרטים הישראלים הכי חשובים, שכל אחד מכם פשוט חייב לצפות בו: 

1.זוהי סדום

הסרט נעשה בתקציב לא ייאמן (ביחס לתקציבים רגילים של ישראל) של 3.5 מיליון דולר. ויותר מרשים מכך, הצליח להכניס למעלה מ-16 מיליון. ״זוהי סדום״ הפך להיות אחד הסרטים האהובים והמדוברים בישראל, ובכלל, ללהיט בלתי נשכח. השחקנים מורכבים ברובם מחברי תוכנית הסאטירה ״ארץ נהדרת״. הסרט עוסק בפרשנות ייחודית, ומצחיקה במיוחד על עיר חטאים מפורסמת בהיסטוריה התנכ״ית. 

2. מדורת השבט

סרטו של הבמאי המוערך והאהוב יוסף סידר, אשר הצליח לזכות להצלחה רבה לא רק בישראל, אלא גם בעולם כולו. הסרט מציג עלילה קטנה, פשוטה ומינימליסטית של אישה אלמנה בשם רחל, לה שני ילדים, ומטרת העל שלה היא להתקבל לגרעין המייסד של התנחלות שומרון. רחל וילדיה עוברים מסע מורכב וקשה להגשמת החזון, כאשר מדובר על נושא טעון ורגיש במיוחד במציאות הישראלית. 

3. אפס ביחסי אנוש 

אין ספק כי מדובר על סרט מצד אחד, קורע מצחוק, אך מצד שני חשוב ומהפכני. בשונה משנים קודמות, אז היה נהוג להתייחס לסרטי צבא בכבוד רב, ולשים את הגברים במרכז הבמה, כאן היוצרות התהפכו. במרכז העלילה ישנן שלוש חיילות, מצחיקות, אך שבוזות ובעיקר נרקיסיסטיות. אפשר לומר בביטחון מלא כי הסרט הצליח לייצר ז׳אנר בפני עצמו, חדש ומרענן. מדובר על אחד הסרטים השנונים והמהנים של השנים האחרונות, במילים אחרות, חובת צפייה. 

4. סיפור אחר

סרטו של הבמאי המוערך והמוכר אבי נשר. הסרט עוסק בזוג שתאהב, אך הגבר הינו חרדי, ואילו האישה, חילונייה. בכך הסרט מצליח לגלם בתוכו את כל הסתירות, המורכבות והקשיים של הנושא המורכב הזה. אותה אישה מחליטה לחזור בתשובה, על מנת להתחתן עם אהוב ליבה, שהוא למעשה זמר אשר בעצמו חזר בתשובה. ההחלטה הזו מובילה לקשיים רבים, ובעיקר העדר תמיכה מצד משפחתה. 

5. למלא את החלל

אחד הסרטים המטלטלים והחשובים ביותר שנעשו בקולנוע הישראלי (רמה בורשטיין), אשר עוסק בעולם החרדי. כידוע, חומר נפץ של ממש. הסרט מבקש לתאר את עולם השידוכים של המגזר החרדי, זאת על ידי נקודת המבט של צעירה, אשר עולמה קורס לאחר טרגדיה משפחתית שעברה. במילים אחרות, דרמה מרגשת, מטלטלת, כזו שמצליחה לחצות מגזרים. 

 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE