הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רבע מהאמריקאים הספיקו להתחסן: אלו המדינות שבהן התושבים מגלים הססנות
במדינות כמו קליפורניה, פנסילבניה וניו יורק הספיקו לתת לפחות זריקת חיסון אחת ליותר מ-50% מהתושבים הזכאים, במדינות כמו אלבמה ומיסיסיפי הנתון עומד על פחות מ-30%; ולמרות זאת, מבצע החיסונים הלאומי רשם את היום ה-9 ברציפות שבו למעלה משלוש מיליון מנות חיסון ניתנו לתושבים

בפעם התשיעית ברציפות, למעלה משלוש מיליון מנות חיסון ניתנו אתמול (חמישי) לתושבים ברחבי ארצות הברית, כך עולה מנתונים שפורסמו הבוקר ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

מצד אחד, קיימת אופטימיות מסוימת מכך שמדינות רבות מתקרבות למצב שבו כמחצית מהתושבים קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת ( לדוגמה, טקסס - 45%, פלורידה - 44.8%). יתרה מכך, ישנן מדינות שכבר עברו את הרף הנ"ל (קליפורניה - 52.2%, פנסילבניה - 51.8%, ניו יורק - 51.3%).

מאידך, ההתקדמות המרשימה במבצע החיסונים מגיעה במקביל לכך שתחלואת הקורונה עולה. לפי חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס במרילנד, במהלך שבעת הימים האחרונים אובחנו, בממוצע, יותר מ-70 אלף נשאים חדשים של הנגיף בכל יום (493,385 נשאים ב-7 ימים, ממוצע של 70,483 ביום).

נתון זה - כ-70 אלף נשאים חדשים ביום - כמובן נמוך באופן משמעותי בהשוואה לימי השיא שנרשמו בחורף (בעיקר בדצמבר 2020), כאשר מדי יום אובחנו כרבע מיליון נשאים חדשים. עם זאת, התחלואה היומית כיום זהה כמעט לחלוטין לזו שנרשמה בשלהי הקיץ הקודם (שעד אז היוו שיאי תחלואה).

 

 

עוד עולה מנתוני ה-CDC שעד היום, כ-125.8 מיליון תושבים, או כ-38% מאוכלוסיית ארצות הברית, קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת. 78.5 מיליון תושבים, או קצת פחות מרבע (23.6%), מוגדרים כ"מחוסנים" לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן ("למעלה משבועיים עברו ממועד קבלת זריקת החיסון האחרונה").

 

תחנת חיסונים בברונקס, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

בזמן שמדינות רבות מצביעות על כך ששיעור המתחסנים (או לפחות אלו שקיבלו את הזריקה הראשונה) נעה בין 44% ל-55% מהתושבים, ישנן לא מעט מדינות שנמצאות הרחק מאחור. כך לדוגמה, במיסיסיפי ואלבמה רק 29% מהתושבים קיבלו זריקת חיסון אחת. בלואיזיאנה הנתון עומד על 30%, ובאיידהו וג'ורג'יה מדווחים על 31% מהתושבים שקיבלו לפחות זריקת חיסון אחת.

לא ברור אם הפערים העצומים הקיימים בין המדינות נובעים מהססנות מצד התושבים, או שמא מדובר במגבלות הקיימות לאור היעדר תשתיות מתאימות (למשל, מספיק מרפאות).

כמו כן, החלטת רשויות הבריאות הפדרליות לעצור את השימוש בחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון, עלולה לגרום ליותר אנשים להסס לקבל את החיסון. יתרה מכך, הפסקת השימוש בחיסונים אלו עלולה לעכב את מבצע החיסונים במעט, למרות ששלשום מושל קליפורניה טען שהמהלך "לא ישפיע ביכולת של המדינה לעמוד ביעדים שהוצבו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE