הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבי קליפורניה מודאגים: האם עצירת השימוש בחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון תעכב את החזרה לשגרה?
המדינה המוזהבת החליטה ליישר קו עם המלצת רשויות הבריאות הפדרליות ולהפסיק את מתן חיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון עד להודעה חדשה. ולמרות זאת, המושל גאווין ניוסאם הסביר שמבצע החיסונים לא צפוי להיפגע, שכן יותר מ-95% מהחיסונים שהגיעו למדינה הם אלו של פייזר ומודרנה

החלטת רשויות הבריאות הפדרליות לעצור באופן זמני את השימוש בחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון לא תשפיע על מבצע החיסונים בקליפורניה, בה בני 16 ומעלה החלו להתחסן השבוע, כך על פי מושל המדינה המוזהבת, גאווין ניוסאם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

אתמול (שלישי) רשויות הבריאות בקליפורניה הורו לתחנות החיסונים השונות (אלו שמופעלות ע"י רשויות הבריאות המקומיות ואלו שמופעלות ע"י חברות אחרות) להפסיק את השימוש בחיסון של החברה, בהתאם להמלצת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ומנהל המזון והתרופות (FDA).

כפי שדיווחנו אתמול, המלצה זו נובעת מכך ששש נשים פיתחו קרישי דם לאחר שקיבלו את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

 

 

ולמרות זאת, לדברי המושל ההחלטה לעצור את השימוש בחיסון זה "לא ישפיע ביכולת של המדינה לעמוד ביעדים שהוצבו". ניוסאם התייחס בדבריו לתוכנית להסרת מרבית המגבלות (מלבד הדרישה לחבוש מסכה במקומות ציבוריים) עד ה-15 ביוני.

המושל אף הסביר שחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון מהווים כ-4% ממלאי החיסונים של קליפורניה, כך שבפועל היו פחות מ-9 אלף תושבים שקבעו תור להתחסן, וכעת הם יקבלו את החיסון של פייזר או מודרנה במקום.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: טוויטר)

 

עד כה, למעלה מ-15 מיליון תושבי קליפורניה (קצת פחות מ-40% מסך התושבים) קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת. לדבריו של המושל, כ-900 אלף מנות חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון ניתנו לתושבי קליפורניה - נתון שכביכול מעיד על כך שהוא בטוח לשימוש.

כמו כן, ב-CDC סיפרו שברחבי ארצות הברית ניתנו 6.8 מיליון מנות חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, כך ששת המקרים של קרישי דם מהווים 0.00008% בלבד. עם זאת, ניתן להבין שב-CDC מתייחסים בחומרה לששת המקרים, שכן התקבלה ההחלטה לעצור את השימוש בחיסון זה.

 

שלט בקרבת תחנת חיסונים בוואלי לוס אנג'לס (צילום: בן קרול)

 

במקביל לכך, אתמול עיריית לוס אנג'לס החלה לחסן בני 16 ומעלה, וראש העיר הבהיר שהפסקת השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון תשפיע על 3,000 איש בלבד (שקבעו תור לקבל את חיסון זה):

"כל התורים שנקבעו בתחנות החיסונים הקבועות, ולא הניידות, יתקיימו במתכונן. כל מי שהיה אמור לקבל חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון יקבל במקום את החיסון של מודרנה", הסביר ראש העיר גרסטי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE