הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"תפסה אותו בפין": מושלת דמוקרטית תפסה לכאורה את אחד מעובדיה באיבר מינו - תפצה אותו בכ-62,500 אלף דולרים
הוא טען כי חברת הקונגרס דאז שפכה בקבוק מים על מפשעתו, ואז תפסה את איבר מינו למול עובדים אחרים שצפו במצב המתפתח וצחקו עליו, עד מהרה הגיע הפיצוי הכספי - "היא אינה מעל החוק"

מושלת ניו מקסיקו הדמוקרטית מישל לוז'אן גרישם שילמה לפחות 62.5 אלף דולר לעובד זכר שהאשימה בתקיפה מינית לכאורה, בכך שאחזה בחבילתו וצחקה עליו.

מסמכי מימון הקמפיין שהוגשו ביום שני העלו כי הקמפיין של המושל לוג'אן גרישם שילם את הכסף בתשלומים שונים למשרד עורכי דין מטעמו של ג'יימס האלינן, עובד שעבד בעבר אצל לוז'אן גרישם במהלך הקמפיין שלה לתפקיד מושלת ניו מקסיקו בשנת 2018.

התשלומים ניתנו בחמישה תלושים חודשיים על סך 12,500 דולר, מחודש נובמבר אשתקד ועד מרץ, הרשומים כ"הוצאות משפט", נכון לעתה לא ברור אם עוד תשלומים נוספים בדרך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כשנה לאחר שעזב את הקמפיין שלה טען האלינן בטוויטר כי לוז'אן גרישם תקפה אותו מינית.

הוא טען כי חברת הקונגרס דאז שפכה בקבוק מים על מפשעתו, ואז תפסה את איבר מינו למול עובדים אחרים שצפו במצב המתפתח וצחקו עליו.


"המושל אינו מעל חוק ההתעללות המינית והגופנית ביחס לעובדיה כולל (אני !!!) אני אדבר יותר כשאחזור לארה"ב" צייץ הלינן אשר טען כי דומיניק גאבלו, מנהל הקמפיין דאז של לוג'אן גרישם, שעובד כיום כיועץ בכיר במשרד מושל ניו מקסיקו, ניסה למנוע ממנו מלדווח על האירוע.

ג'ארד ליאופולד, דובר הקמפיין של לוז'אן גרישם, מסר בהצהרה בכתב לעיתון "אלבוקרקי ג'ורנל" כי התשלומים היו חלק מהסדר, שפתר "טענות פוטנציאליות רבות ומפוקפקות ושנויות במחלוקת שהעלה מר האלינן הנובעות מעבודתו בשנת 2018 עם הקמפיין".

כל הצדדים שהואשמו "מכחישים בחומרה שיש דבר מה בטענותיו של מר האלינן, כולל טענותיו בדבר קושי למצוא או לשמור על עבודתו לאחר הקמפיין", המשיך ליאופולד בהצהרה. "הם הגיעו להסדר על מנת למנוע את הסחת הדעת המתמשכת ואת ההוצאות המשמעותיות של התדיינות אפשרית ולאפשר להם להתרכז בעבודה למען תושבי ניו מקסיקו במהלך המגפה הזו", סיכם.

ממשרד עורכי הדין באקלי-ביל שקיבל את התשלומים ומייצגת את האלינן, נמסר כי הוא והמושל "פתרו הבדלים לשביעות רצונם", וכי לא הצליחו למסור פרטים נוספים.

גרישם עצמה קיימה ביום חמישי מסיבת עיתונאים בה היא שוחחה על "גזענות מוסדית" ועל "חטא העבדות המקורי".

היא הקימה 'מועצה לצדק גזעי' המלווה ב'צאר צדק גזעי' שעובד במשרד המושל עליו יוטל על ההנחיה "לפקח על מוסדות המדינה ולגרום להם לשאת באחריות לסיום הגזענות המערכתית".

 

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE