הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס במסר לבית הלבן: תגדירו את קרטלי הסמים במקסיקו כארגון טרור
גרג אבוט פנה ישירות לממשל הפדרלי והעומד בראשו, הנשיא ביידן, כדי להעביר את הבקשה. לדבריו, קרטלי הסמים המקסיקניים עומדים בשלושת הקריטריונים הקיימים בחוק ההגירה והאזרחות משנת 1965, ועל כן יש להגדירם כארגון טרור לכל דבר: "המהלך יעניק לממשל כלים חדשים להילחם בקרטלים", הוא הסביר

מושל טקסס, גרג אבוט, שיגר לאחרונה מכתב בהול לבית הלבן, בו ביקש מהנשיא ביידן וסגניתו קמאלה האריס להכריז על קרטלי הסמים המקסיקניים כארגון טרור לכל דבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל טקסס, גרג אבוט (צילום: רויטרס)

 

"אני מפציר בכם לפעול באופן מיידי על מנת להילחם בקרטלי הסמים המקסיקניים, שהינם מסוכנים וקטלניים. הקרטלים זורעים טרור בקהילות שלנו, הם מבריחים סמים וכלי נשק אל תוך ארצות הברית כדי לממן את פעילותם הבלתי חוקית, הם סוחרים בנשים וילדים, והכל במטרה להעשיר את עצמם על חשבון הסבל של מהגרים", כתב אבוט.

המושל אף הצביע על סעיף 219 לחוק ההגירה והאזרחות משנת 1965, לפיו יש להגדיר ארגון כארגון טרור כאשר הוא עונה על שלושת הקריטריונים הבאים: הארגון פועל מחוץ לגבולות ארצות הברית, הוא עוסק בפעילות טרור ("שימוש מכוון או איום להשתמש באלימות, נגד אזרחים או מטרות אזרחיות, במטרה להשיג מטרות פוליטיות") ופעילות הטרור פוגעת או מאיימת לפגוע בביטחון הלאומי של ארצות הברית.

לדבריו של אבוט, אין ספק שקרטלי הסמים נופלים תחת הגדרה זו: "ברגע שהקרטלים יוגדרו כארגון טרור זר, לממשל הפדרלי בראשות הנשיא ביידן יהיו כלים חדשים להילחם בהם", כתב המושל.

המושל אבוט גם התייחס במכתב ל"מבצע הכוכב הבודד" שרשויות החוק בטקסס מנהלות בחודשים האחרונים. לדבריו, מבצע זה הוביל לעצירתם של כ-800 שוהים בלתי חוקיים, והחרמת כ-1,700 ק"ג סמים מסוג מריחואנה.

"הברחת סמים לתוך ארצות הברית לא רק גורמת לחומרים המסוכנים הללו להיכנס לקהילות שלנו, היא גם מממנת את כל הפעילות של הקרטלים, וזה בתגובה מאפשר להם להמשיך ולהטיל אימה על חפים מפשע", סיכם המושל.

את המכתב המלא של המושל אבוט ניתן לקרוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE