הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ד"ר פאוצ'י מעריך: ארה"ב תחדש את השימוש בחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון עד יום שישי
להערכתו של מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות ויועצו הבכיר של הנשיא ביידן, הוועדה המיוחדת של ה-CDC תעניק אור ירוק למהלך לקראת יום שישי הקרוב. עם זאת, יתכן שיוחלט להגביל את השימוש לקבוצות גיל מסוימות

ארצות הברית צפויה לחדש את השימוש בחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון במהלך השבוע הקרוב, אך יתכן שקבוצות מסוימות באוכלוסייה לא יקבלו את חיסון זה בעקבות החשש שיפתחו קרישי דם. כך אמר מוקדם יותר היום (ראשון) ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות ויועצו הבכיר של הנשיא ביידן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר פאוצ'י (צילום: Getty Images)

 

ד"ר פאוצ'י התראיין לתוכניות הבוקר של הרשתות המובילות בארצות הברית, ובמהלך הראיונות הוא הסביר שהחלטה סופית בנושא צפויה להתקבל עד יום שישי הקרוב, המועד שבו תתקיים הפגישה המכריעה של בכירי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

"אני מאוד אופתע אם עד יום שישי הקרוב לא נחדש את השימוש בחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון, לפחות באופן חלקי", הוא אמר והסביר, "אני לא מעריך שראשי ה-CDC ירצו לגרור את העניין מעבר ליום שישי".

חרף הנכונות לחזור ולהשתמש בחיסון זה, ד"ר פאוצ'י הדגיש שצפויים שינויים מסוימים, למשל יתכן שיוחלט שחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון יינתנו רק לקבוצת גיל מסוימת.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, המלצה להפסיק את השימוש בחיסון זה נובעת מכך ששש נשים (כולן בנות 18 עד 48) פיתחו קרישי דם לאחר שקיבלו את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, ואחת מהן הלכה לעולמה בעקבות כך.

אומנם מדובר בשישה מקרים חריגים מתוך למעלה מ-7 מיליון מנות חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון שניתנו ברחבי ארה"ב, אולם תופעות הלוואי הקשות (וכאמור, מקרה מוות בודד) מחייבות בדיקה מעמיקה.

ד"ר פאוצ'י אף התייחס לדיווחים על כך שארצות הברית שוקלת להפסיק את השימוש בחיסונים אלו לצמיתות: "אני לא חושב שזה יקרה", הבהיר יועצו של הנשיא והמשיך, "המטרה בהפסקת השימוש בחיסון הייתה לוודא שיש לנו את כל המידע בנושא וכדי להזהיר רופאים, בעיקר כאלה שמטפלים בנשים, שהן עלולות לפתח קרישי דם. אזהרה זו מאפשרת לרופאים להיערך לכך מבעוד מועד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE