הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס למען הסביבה: סכו"ם חד-פעמי ומפיות בשירות עצמי בדרך להיעלם מהמסעדות
הצעת החוק זכתה לאישור מועצת העיר, ובימים הקרובים ראשי העיר גרסטי צפוי להעניק את החותמת הסופית. במסגרת החוק החדש, למסעדות יתאפשר לספק כלים חד-פעמיים, מפיות וקשיות, אך רק בתנאי שהלקוח מבקש לקבל אותם באופן מפורש

מועצת עיריית לוס אנג'לס אישרה מוקדם יותר היום (רביעי) חוק עירוני חדש, במסגרתו מסעדות יספקו כלים חד פעמיים, לרבות סכו"ם, קשיות שתייה ומפיות רק כאשר הלקוח מבקש זאת באופן ספציפי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

על אף שחברי מועצת העיר הצביעו פה אחד בעד הצעת החוק, ראש העיר אריק גרסטי טרם חתם עליה. לפי ההערכות, ראש העיר יעשה זאת בימים הקרובים (גרסטי הביע את תמיכתו בנושא זה מוקדם יותר השבוע).

אם וכאשר יתקבלו האישורים הסופיים, הצעת החוק תיכנס לתוקף בצורה הדרגתית: ב-15 בנובמבר היא תחול על מסעדות ובתי עסק נוספים שבהם מזון או שתייה נמכרים, שבהם יש 26 עובדים או יותר. ב-22 באפריל 2022, שנה ממחר, הצעת החוק תחול על כלל בתי העסק בעיר.

בפועל, המשמעות היא שכל מי שירצה לקבל קשית, מפית, סכו"ם חד פעמי וכדומה, יצטרך לבקש את זה ישירות מהעסק. לדוגמה, בסניפים של רשתות מזון מהיר כבר לא יוצבו מתקנים של מפיות.

על אף שרבים מברכים על הצעת החוק, לא ברור עד כמה בתי העסק יפעלו לפיה. עבירה ראשונה תגרור אזהרה בכתב, והחל מהאזהרה השנייה בית העסק יכול להיקנס ב-25 דולר בלבד, ועד 300 דולר בשנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE