הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יד ימינו של וורן באפט מכריז: "ברני סנדרס ניצח, לדור הצעיר יהיה מאוד קשה לעשות כסף באמריקה"
כלכלת ארה"ב עוברת מצב לא פשוט עם ריבית אפסית, תכניות מיסוי פדרליות גרנדיוזיות, וחזרה להסכם האקלים - אז מה חושב צ'ארלי מונגר האס הכי ותיק בוול-סטריט?

אסיפת בעלי המניות השנתית של ברקשייר הת'אווי, ראתה את חזרתם של וורן באפט ושל שותפו הנצחי, צ'רלי מונגר בן ה-97 לאחר הפסקה קצרה של שנה, הפגישה הסתיימה לאחר כמעט שש שעות מפרכות של הלוך ושוב בין שני המיליארדרים בקצב מהיר, לצד צוות שחקני משנה, שרובם כנראה גם מיליארדרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היו קומץ פרקים מצחיקים (הכוללים בדרך כלל את צ'רלי מונגר הססגוני באופן מסורתי), כמו גם מבחר רגעים מפחידים (בהם היה מעורב גם מונגר).

אחד מהם כלל דיון ממושך כיצד השתנה עולם ההשקעות בשנה האחרונה, במיוחד עם שיטפון של סוחרי קמעונאות חדשים וצעירים שרודפים אחר מניות מחורבנות במיוחד.

עם זאת, במקום להציע תמיכה מסוימת לקפיטליסטים שחולמים להשיג את הצלחתו של באפט, היו לצ'רלי מונגר המיליארדר כמה מילות אכזבה כשמדובר בדור הבא המבקש לשלוט בשוק המניות.

"ברני סנדרס ניצח בעצם", אמר בן ה-97. "הוא עשה את זה במקרה, אבל הוא ניצח". מונגר הוסיף אמת עצובה שהדור האמריקני הצעיר ישנא לשמוע: "לדור המילניום יהיה קשה לעזאזל להתעשר בהשוואה לדורנו", אמר המיליארדר בהתייחס למעורבותו בשוק המניות וגינה את הריצה אחר מניות ספקולטיביות ומטורפות קצת כמו גייםסטופ ונוקיה.

בשלב מסוים באפט גם צץ בדיון ואמר שהימורים הם אינסטינקט אנושי, ושלא אכפת לו מהעניים שמהמרים על המניות, אך שהוא לא אוהב את אנשי המקצוע שדוחפים אותם לתוכו.

באפט אז ציטט את קיינס על ספקולנטים ובועות, ואמר שיש לנו הרבה אנשים בקזינו בשנה האחרונה, שם אנשים הם סוחרי יום ובעצם מהמרים (והוסיף שאין שום דבר רע במהמרים).

דחף ההימורים חזק מאוד ברחבי העולם ולפעמים הוא מקבל דחיפה עצומה. אבל באפט גם מזהיר כי הימורים "יוצרים מציאות משל עצמם לזמן מה ואף אחד לא יגיד לך כשהשעון יכה 12 והכל הופך לדלעת ועכברים".

כשנשאל כיצד הביצועים של ברקשייר משתווים לחלק ממניות הסופרנובה בשנה האחרונה, אמר המיליארדר שכאשר התחרות שלו משחקת באופן טיפשי עם כסף של עמים אחרים או שלהם, הם הולכים לנצח את ברקשייר...

הכוונה כמובן היא שכשהכל יתרסק, בסופו של דבר באפט יהיה שוב בפסגה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE