הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ה-CDC נתן הנחיה שגויה ומסוכנת": מחקר שבדי חשף - "אין צורך להפריד בין אמהות חולות קורונה ובין התינוקות שלהן"
ככה זה כשמתעניינים בשליטה יותר מאשר במדע. מחקר חדש של מכון קרולינסקה היוקרתי גילה שאין שום בסיס להנחיית ה-CDC כי נשים חולות קורונה צריכות להיות מופרדות מתינוקיהם

מחקר חדש מגבה את ההנחיה כי אין להפריד תינוקות שנולדו לאמהות הנגועות בנגיף לאחר הלידה. חוקרים במכון קרולינסקה ובסוכנות לבריאות הציבור בשוודיה אמרו שאמנם התינוקות שנולדו לאמהות שנבדקו חיוביות לנגיף צפויים להיוולד מוקדם, אך מעטים אכן חלו בווירוס בעצמם.

המחקר, שפורסם ב-JAMA, ניתח כמעט 90,000 לידות שהתרחשו בשבדיה בין התאריכים 11 במרץ 2020 ל-31 בינואר 2021.

במסגרת הנתונים החוקרים זיהו 2,323 תינוקות שנולדו לאמהות חיוביות ל-SARS-CoV-2. כשליש מהאמהות בתת-קבוצה זו נבדקו חיוביות בסמוך ללידה או ממש אחריה, ורק 21% מהתינוקות נבדקו חיוביים לנגיף ב 28 הימים הראשונים שלאחר הלידה. רוב התינוקות שנבדקו חיוביים לא סבלו מסימפטומים.

החוקרים טוענים כי הראיות מגבות את ההנחיות שפורסמו על ידי ארגון הבריאות העולמי כי אין צורך להפריד בין אמהות ותינוקות חיוביים ל- COVID-19 לאחר הלידה.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הוציאו הנחיות לאמהות שחולות ב-COVID-19 אך בוחרות לשהות עם הילודים שלהן להקפיד על שטיפת ידיים עם מים וסבון למשך 20 שניות, שימוש בחיטוי ידיים ולבישת מסכה בטווח של 2 מטר מהתינוק.

הוא גם ממליץ להרחיק את הרך הנולד "יותר מ-2 מטרים ממך ככל האפשר" ולדון עם הרופא שלך בדרכים להגן על הילוד שלך, כגון שימוש במחסום פיזי (למשל, הצבת היילוד באינקובטור) כשהוא בבית החולים".

ההנחיות הנוכחיות בשוודיה, בה התבסס המחקר, קובעות גם כי תינוקות שנולדו לנשים שנבדקו חיוביות לנגיף בזמן ההריון או במהלך הלידה, אינן צריכות להיפרד לאחר הלידה.

"הפרדת תינוק שזה עתה נולד מאמו היא התערבות חמורה עם השלכות שליליות על בריאות האם והתינוק שיש לשקול כנגד היתרונות האפשריים", אומר מיקאל נורמן, פרופסור לרפואת ילדים במחלקה למדע קליני, התערבות וטכנולוגיה במכון קרולינסקה, ואחד החוקרים הראשייםץ

"המחקר שלנו מציע כי ניתן לטפל ביולדת ובתינוק וניתן להמליץ ​​על סיעוד ללא סכנה לבריאות התינוק. אלה חדשות טובות לכל הנשים ההרות, התינוקות שלהן והצוות לאחר הלידה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



אנשים בהריון נמצאים בסיכון מוגבר למחלות קשות וסיבוכי COVID-19 כגון לידה מוקדמת.

נכון לעכשיו, מחקרים על בטיחותם ויעילותם של חיסוני COVID-19 מאושרים בקרב נשים בהריון.

תוצאות מוקדמות מצביעות על כך שהחיסונים בטוחים לאם ולילד, וכי נשים בהריון המקבלות את החיסון עשויות להעביר נוגדנים לתינוק שטרם נולד.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE