הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מציע למכור אופניים ואז שולף אקדח": שודד סדרתי מטיל אימה בסנטרל פארק
שני קורבנות פנו למשטרה בימים האחרונים וסיפרו שנשדדו לאור יום בפארק המפורסם בעולם. שניהם מסרו תיאורים דומים של החשוד, לרבות האופניים והאקדח שבהם הוא עושה שימוש. במשטרה מנהלים חיפושים נרחבים אחריו

רשויות החוק בניו יורק עורכות מצוד נרחב אחר גבר שעומד מאחורי לפחות שני מעשי שוד מזוין שאירעו בשבוע החולף בסנטרל פארק, כך על פי המשטרה המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קלסתרון של החשוד, ותיעוד שלו על האופניים (צילום: Shutterstock / משטרת ניו יורק)

 

התקרית הראשונה אירעה ביום שישי האחרון, ה-30 באפריל, בסביבות השעה 8:30 בבוקר. גבר בן 55 סיפר שהגיע לסנטרל פארק (באפר ווסט סייד, בכניסה הסמוכה לרח' 72).

אלמוני שישב על המדרכה החזיק בשלט שבו נכתב "אופניים למכירה", והוא שאל את הקורבן אם הוא מעוניין לרכוש אותם בתמורה ל-75 דולר. כאשר זה סירב בנימוס, החשוד ביקש לקבל ממנו 5 דולר.

הקורבן סירב והמשיך לדרכו, אך דקות לאחר מכן הוא שם לב לכך שהחשוד עוקב אחריו בתוך הפארק. בשלב זה, החשוד שלף אקדח חצי-אוטומטי, דרש לקבל את ארנקו ונמלט באופניים עם קרוב לאלף דולר במזומן.

ימים ספורים לאחר מכן, ביום שלישי ה-4 במאי, אישה בת 67 נפלה קורבן לשוד בנסיבות דומות. היא טיילה בפארק כאשר אלמוני על אופניים ניגש אליה. הוא שלף את האקדח ודרש לקבל את תיקה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

החשוד נמלט עם התיק, ובו אייפון, תרופות, שני כרטיסי אשראי וכ-200 דולר במזומן. במשטרת ניו יורק סיפרו שהטלפון הנייד אותר בסמוך בעזרת אפליקציית "Find My iPhone", אך שאר חפציה לא נמצאו.

שני הקורבנות מסרו תיאור כמעט זהה של החשוד, האופניים והאקדח - ועל כן במשטרה סבורים שמדובר באותו בן אדם.

כפי שדיווחנו אתמול, נתוני משטרת ניו יורק מראים שגל הפשיעה שפוקד את העיר רק הולך ומחמיר. רמת הפשיעה הכללית זינקה במהלך חודש שעבר ב-30%, בהשוואה לאפריל 2020 - מגמה שמורגשת כמעט בכל שכונה. כך לדוגמה, בחודש אפריל אירעו 149 תקריות ירי ברחבי העיר ניו יורק, עלייה של כ-166% לעומת 56 תקריות הירי בתקופה המקבילה אשתקד. בהתאם לכך, מספר הרציחות עלה ב-15%.

המחשה ברורה למגמה זו ניתנה בסוף השבוע האחרון של אפריל, כאשר 17 אנשים נפצעו ב-16 תקריות ירי שהתרחשו בתוך 48 שעות בלבד. אם לא די בכך, נתוני משטרת ניו יורק חושפים שכמות התקיפות בעיר עלתה בקרוב ל-35%, מ-1,202 באפריל 2020 ל-1,630 בחודש שעבר.

 

גל פשיעה פוקד את העיר מזה תקופה ארוכה

 

למען הסר ספק, נרשמה עלייה משמעותית גם בכמות הפשעים שאינם אלימים. כך לדוגמה, באפריל דווח על 2,659 אירועי גניבה (בבתי עסק ובבתים פרטיים), זינוק של כ-66% לעומת החודש המקביל אשתקד (1,601 מקרים מסוג זה). כמו כן, בחודש שעבר נרשמו 885 מעשי שוד, עלייה של קרוב ל-30% בהשוואה לאפריל 2020.

למעשה, הנתון היחיד שנמצא בירידה הוא מספר הפריצות לבתים, שירד מ-1,155 ל-855 (כ-26%). 

נציב משטרת ניו יורק, דרמוט שיי, התייחס לנתונים המדאיגים בהודעה שמסר הבוקר: "משימת ה-NYPD נותרה כפי שהייתה, שמירה על ביטחון הציבור של כל התושבים", הוא אמר והוסיף ביקורת מרומזת על התנהלות בתי המשפט בעיר, "העבודה הקשה של השוטרים שלנו, שפועלים מסביב לשעון, היא רק חלק אחד ממערכת גדולה יותר. כל חלקי המערכת צריכים לפעול ביחד כדי להיות יעילים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE