הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיליוני תושבים בקליפורניה צפויים לקבל צ'ק סיוע: עד 1,100 דולר למשפחות עם ילדים
אישור סופי מהמחוקקים טרם התקבל, אך אם התוכנית תאושר כשני-שליש מתושבי המדינה המוזהבת יקבלו צ'ק בגובה 600 דולר, ו-500 דולרים נוספים עבור משפחות עם ילדים. כמו כן, מיליארדים יועברו לתוכניות חירום נוספות, למשל סיוע בתשלום שכר דירה וחשבונות

ראשי קליפורניה, ביניהם המושל ניוסאם, הציגו הבוקר (שני) תוכנית סיוע חדשה, במסגרתה מיליוני תושבים יזכו לקבל בין 600 ל-1,100 דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מדובר בחלק מה-California Comeback Plan של המושל, בה כלל התושבים המרוויחים פחות מ-75 אלף דולר בשנה יהיו זכאים לקבל את הסיוע.

גובה התשלום החד-פעמי יעמוד על 600 דולר, ומשפחות עם ילדים תקבלנה 500 דולרים נוספים (כלומר, 1,100 דולר - לא 500 דולר על כל ילד). לדבריו של המושל, שני-שליש מתושבי המדינה, או כ-26 מיליון איש, יהיו זכאים לקבל את התשלום הנ"ל.

 

 

"קליפורניה לא רק חוזרת, היא חוזרת בגדול", הצהיר המושל במהלך מסיבת העיתונאים שכינס הבוקר, בה הציג את התוכנית השאפתנית שעלותה נאמדת ב-100 מיליארד דולר. מתוך סכום זה, כ-75.7 מיליארד דולר יגיע מהעודף התקציבי (ויש לומר, עודף תקציבי מעט מפתיע בהתחשב במשבר הכלכלי שפוקד את ארה"ב).

שאר הסכום, כ-24.3 מיליארד דולר, יגיע מהתקציב הפדרלי שהועבר לקליפורניה במסגרת חקיקת החירום שאושרה מוקדם יותר השנה.

 

המושל ניוסאם, מוקדם יותר היום (צילום מסך מתוך יוטיוב)

 

חשוב לציין ש"רק" כ-12 מיליארד דולר יוקצה לטובת התשלומים הישירים לתושבים, ושאר הכסף ישמש למימון תוכניות סיוע אחרות.

כך למשל, תוכנית סיוע לתשלום שכר דירה לתושבים שנפגעו ממשבר הקורונה תתוקצב ב-5 מיליארד דולר, ותוכנית נוספת שתסייע לתושבים לשלם חשבונות חשמל, מים וגז תתוקצב ב-2 מיליארד דולר. המושל ניוסאם אף הסביר שתוכניות חירום נוספות יוקמו בשבועות הקרובים, וחלקן אף יוצגו בימים הקרובים.

 

 

לא ברור בדיוק מתי תחל שליחת כספי הסיוע, שכן התוכנית תצטרך לקבל את אישור המחוקקים המקומיים בסקרמנטו. המועד האחרון לאישור תקציב המדינה לשנה הקרובה הוא ה-15 ביוני, אך יתכן שהמושל ינסה לקדם את האישור ולהתחיל בחלוקת הכספים כבר החודש.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE