הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התנהלות לא תקינה וחוסר גיוון אתני: NBC הודיעה כי לא תשדר את טקס גלובוס הזהב
לאחר ביקורת חריפה על התנהלות בעייתית בקרב חברי תא העיתונאים הזרים בהוליווד, החליטה רשת NBC כי לא תשדר את הטקס בשנה הקרובה. בנוסף, השחקן טום קרוז החזיר את שלושת פרסיו במחאה, ואם כל זה לא מספיק, גם חברות הסטרימינג אמזון ונטפליקס הצטרפו לחרם

לפני פחות מעשרים וארבע שעות, עולם הפרסים ההוליוודי חווה טלטלה לא קטנה, כאשר רשת NBC הודיעה באופן רשמי כי לא תסדר את טקס גלובוס הזהב בשנה הקרובה. ההחלטה נפלה לאחר תקופה ממושכת של ביקורות חריפות בנוגע לאי סדרים כספיים שקיבלו חברי תא העיתונאים הזרים בהוליווד. זאת לצד העובדה כי אף אחד מתוך שמונים ושבעה חברי הארגון, אינו שחור. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתגובה מהאיגוד נמסר כי הביקורת התקבלה, והם נערכים לשינויים בנושא, זאת באמצעות פתיחת תקן לעשרים חברים חדשים, אשר יהיו ממיעוטים אתניים שונים. כידוע, הארגון הוקם בשנות הארבעים המוקדמות, מתוך שאיפה לנהל באופן מסודר את תפוצת החדשות של התעשייה. 

לאורך השנים, הקפיד לשמור הארגון על מספר מצומצם של חברים, כאשר רק חמישה חברים חדשים יכולים להתקבל מדי שנה. התוצאה היא שבמשך השנים, מספר החברים כמעט ולא השתנה, ועומד מאז הקמתו על שמונים ושישה חברים, אשר כאמור, בעלי רקע תרבותי וגזעי דומה. 

הפרשה החלה כאשר תנועת ״Time's Up״ חשפה בתחילת השנה כי הארגון אינו כולל חבר שחור אחד. אותה תנועה אף שלחה מכתב לרשת NBC (אשר רכשה את הבלעדיות לשידור הטקס עד שנת 2026 בעלות של שישים מיליון דולר) בו הם כתבו כי הם סבורים שהרשת לחלוטין שותפה לסוגייה המדוברת. 

שחקנים רבים הצטרפו למחאה, כאשר טום קרוז החזיר את שלושת הפרסים בהם זכה, ואילו השחקנית סקרלט ג'והנסון חשפה את התנהלותו הבעייתי של ארגון מולה כשחקנית ואמרה: ״בתור שחקנית אשר מחויבת להשתתף בקידום סרטים באמצעות הגעה למסיבות עיתונאים וטקסים שונים, נתקלתי פעמים רבות בשאלות סקסיסטיות ובהערות אשר לגמרי גובלות בהטרדה מינית״. 

כמו כן, ענקית הסטרימינג נטפליקס הצטרפה לאחרונה למחאה, כאשר שלחה מכתב בו היא מצהירה על הפסקת פעילות משותפת עם הארגון. גם אמזון, מהירה להצטרף והחרימה אף היא את הארגון, ולבסוף, גם חברת האם של HBO, ״Warner Media״ הודיעה על חרם מצידה. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE