הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ארה"ב על סף ביטול חובת המסכות במקומות ציבוריים
לפי סוכנות הידיעות AP, במהלך יום חמישי צפויה להתפרסם הודעה מטעם ה-CDC, לפיה מי שמחוסן כבר לא יידרש לחבוש מסכה במרבית המקומות הציבוריים, ביניהם כמעט כל בתי העסק. לעומת זאת, מדיניות המסכות תישאר בתוקף בתחבורה הציבורית ובאירועים הומי אדם במרחבים סגורים

רשות הבריאות המובילה בארצות הברית צפויה להכריז על שינוי משמעותי בנהלי הקורונה, במסגרתו אנשים מחוסנים כבר לא יחויבו בחבישת מסכות במרבית המקומות הציבוריים, לרבות במרחבים סגורים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות AP, בכוונת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) להודיע על שינוי זה במהלך יום חמישי.

חובת חבישת המסכות צפויה להישאר בתוקף במה שיוגדרו כ"מקומות צפופים", למשל בתוך אוטובוסים, מטוסים, בתי חולים וכדומה. לעומת זאת, יתאפשר להפסיק להשתמש במסכות במשרדים, בתי ספר ובתי עסק רבים.

כמו כן, ב-CDC מתכננים להכריז על שינוי נוסף, בו מי שמוגדר כ'מחוסן באופן מלא' - כלומר, שעברו שבועיים או יותר ממועד קבלת זריקת החיסון האחרונה - כבר לא יצטרך לחבוש מסכות במרחבים פתוחים.

ככל הנראה, ישנם שני היבטים מרכזיים שמובילים לשינוי הצפוי. בראש ובראשונה, נתונים מארצות הברית (כמו גם נתונים שמדינת ישראל מסרה לפייזר בהתאם להסכם שנחתם עמה) מראים שהחיסונים יעילים יותר במניעת תחלואה ממה שסברו תחילה (וממה שעלה מהניסויים שבוצעו בטרם אושרו החיסונים).

שנית, בארה"ב קיימת ההבנה שצריכים לספק תמריצים נוספים לאותם אנשים שמהססים להתחסן. שלשום (שלישי) נערכה פגישת זום בין הנשיא ביידן, אנשי הממשל וקבוצה גדולים של מושלים משתי המפלגות. 

במהלך פגישה זו, מושל יוטה הרפובליקני - ספנסר קוקס, פנה לנשיא ביידן ואמר: "יש לנו הרבה תושבים שמחוסנים באופן מלא, ולדעתי אנחנו צריכים להתנהג בהתאם. זה גם מספק מוטיבציה לאוכלוסייה שלא מחוסנת כדי שבכל זאת תחליט להתחסן". על כך השיב הנשיא, "זו נקודה טובה, ובקרוב אנחנו נפעל בנושא הזה".

על אף שטרם נמסרה הודעה רשמית מצד ה-CDC או הבית הלבן, לפי הדיווחים ההחלטה כבר התקבלה ותפורסם במהלך יום חמישי.

 

לא צפויים שינויים בתחבורה הציבורית, לפחות לעת עתה (צילום: Getty Images)

 

במהלך יום רביעי, מושל קליפורניה - גאווין ניוסאם - רמז על כך שמדינתו תבטל את חובת חבישת המסכות במקומות ציבוריים בתוך כחודש ימים, במידה שתחלואת הקורונה בקליפורניה תמשיך לרדת.

כזכור, ניוסאם כבר סימן את ה-15 ביוני כתאריך שבו קליפורניה תפסיק להשתמש בתוכנית למסגרת כלכלית בטוחה יותר" ("Blueprint for a Safer Economy") שגובשה באוגוסט אשתקד. כחלק מתוכנית זו, כל מחוזות המדינה סווגו לפי דרגות סיכון, ובהתאם לכך נקבעו המגבלות הקיימות.

בתחילת אפריל, ניוסאם הסביר שבתאריך זה המגבלה המרכזית שתישאר היא חובת חבישת מסכות, אולם במהלך יום רביעי הוא רמז על כך שמגבלה זו תבוטל כמעט באופן מלא: "נפרסם הנחיות והמלצות ברורות, אבל אנחנו מקווים שנוכל לבטל אותן ב-15 ביוני", הוא מסר.

ולמרות זאת, ככל הנראה יוחלט לשמור על חובת חבישת המסכות במרחבים סגורים שבהם מתקיימים אירועים גדולים, למשל במשחקי ספורט או בהופעות.

"אנחנו נמצאים במרחק של שבועות בודדים מה-15 ביוני, בו נתקדם מהתוכנית למסגרת כלכלית בטוחה יותר, ונהיה במקום חדש לחלוטין", הוסיף המושל.

לא ברור אם ההחלטה הצפויה של ה-CDC תביא להקדמת המועד שבו קליפורניה תפסיק לחייב את תושביה להסתובב עם מסכות במקומות ציבוריים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE