הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביטול חובת המסכות? כך הגיבו רשתות וחנויות הענק בארה"ב
למרות הכרזת ה-CDC לפיה מחוסנים באופן מלא יכולים להסתובב במרחבים ציבוריים ללא כיסוי פנים, מרבית הרשתות המובילות - טרגט, ראלפ'ס, CVS ועוד - הודיעו שהן ימשיכו לחייב את הלקוחות ועובדים לחבוש מסכות. עם זאת, יתכנו שינויים במהלך הימים הקרובים

במהלך יום חמישי פורסמה הודעה רשמית מטעם המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפיה תושבי ארה"ב המחוסנים 'באופן מלא' כבר אינם נדרשים להסתובב עם מסכות, גם במרחבים סגורים כגון חנויות.

עם זאת, נדמה שמרבית הרשתות הגדולות במדינה בכל זאת יחייבו את הלקוחות לחבוש מסכות, לפחות לעת עתה, גם מי שקיבל חיסון לקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפני שניכנס לרשימה עצמה, חשוב להבהיר שהחוק בארה"ב קובע שבתי עסק בבעלות פרטית אכן יכולים לדרוש מלקוחות לחבוש מסכות בתוך החנויות (מלבד, כמובן, מקרים יוצאי דופן כפי שהיה נהוג במהלך השנה האחרונה).

כמו כן, ראוי להזכיר שזוהי המדיניות נכון ליום שישי, ה-14 במאי, ומרבית הרשתות המובילות מסרו כי בכוונתן "לבחון את הנחיות ה-CDC ולקבל החלטות בהתאם", כך שלא מן הנמנע שיהיו שינויים במהלך הימים הקרובים.

מטרגט נמסר ש"הרשת תמשיך לחייב את העובדים והלקוחות לפעול לפי הנחיות הקורונה בכל הסניפים, לרבות חבישת מסכות ושמירה על ריחוק חברתי".

רשת הסופרמרקטים קרוגר, שבבעלותה נמצאות רשתות מקומיות כגון ראלפ'ס, קינג סופרס, פרד מאייר, האריס טיטר ועוד, מסרה שכלל הלקוחות יחויבו בחבישת מסכות כפי שהיה נהוג עד כה.

שתי רשתות מובילות של בתי מרקחת - CVS ו-וולגרינס - מתכוונות אף הן לחייב חבישת מסכות בסניפים. מוולגרינס נמסר: "סניפינו ממשיכים לשמש כמקומות לביצוע בדיקות קורונה ומתן חיסונים, ועל כן קיבלנו את ההחלטה להמשיך במדיניות זו עד להודעה חדשה". מ-CVS נמסר כי "המדיניות הנוכחית תישאר בתוקף עד שתסתיים הבחינה המחודשת של ההנחיות".

רשת הסופרמרקטים טריידר ג'וס הודיעה שהיא לא תחייב את לקוחותיה המחוסנים לחבוש מסכות. 

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

עדכון בשעה 5:00 אחה"צ (שעון חוף מזרחי, 2:00 בצהריים בחוף המערבי): וולמארט הודיעה שמי שמחוסן באופן מלא - עובדים ולקוחות - אינם נדרשם לחבוש מסכות. קודם לכן נמסר "אנו בוחנים את הנחיות ה-CDC, כמו גם הנחיות של רשויות הבריאות המקומיות. נמשיך לחייב חבישת מסכות עד להודעה חדשה".

 

לעומת זאת, מרשת בתי הקפה סטארבקס וחנויות הכלבו מייסיס נמסר כי לקוחות ועובדים אכן יחויבו בחבישת מסכות בתוך הסניפים.

לצד בתי עסק פרטיים, חשוב להבהיר כי חובת חבישת המסכות עדיין קיימת בשטחים פדרליים, לרבות במטוסים ובנמלי תעופה, בתחבורה הציבורית ובתחנות אוטובוסים ורכבות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE