הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלם בממלכה: "הנסיכה מקנט נאבקת בקרישי דם בשל חיסון הקורונה"
הנסיכה מיקאל מקנט חולה כבר חודש וסובלת מקרישי דם לאחר שקיבלה שתי מנות של חיסון אוקספורד-אסטרה-זנקה COVID-19, כך מדווח הסאן, המצטט מקורב לנסיכה.

על רקע מאמצי החיסון העולמיים המתמשכים, חיסון COVID-19 של אוקספורד-אסטרה-זנקה בלט בתופעות הלוואי שלו, ורשויות הבריאות ברחבי העולם דיווחו על עשרות מקרים של קרישי דם שעלולים להיות קטלניים.

עשרות מדינות כידוע הגבילו זמנית את השימוש בו או הוציאו הנחיות מעודכנות לשימוש תוך הגבלת גילאים.

הנסיכה מיקאל מקנט חולה כבר חודש וסובלת מקרישי דם לאחר שקיבלה שתי מנות של חיסון אוקספורד-אסטרה-זנקה COVID-19, כך מדווח הסאן, המצטט מקורב לנסיכה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הנסיכה פנתה לטיפול רפואי. זו הייתה תקופה מדאיגה עבור הסובבים אותה. למקורביה קשה היה לראות את סבלה. היא באמת עברה משהו קשה", אמר המקור.

הנסיכה, בת ה-76, נשואה לנסיך מיכאל מקנט, בן 78, בן דודה הראשון של המלכה אליזבת השנייה.

היא נלחמה עם קוביד מנובמבר, כשהיא מבודדת את עצמה בארמון קנזינגטון במערב לונדון לאחר שהרגישה "עייפות קיצונית וחום נורא".

ככל הנראה היא תפסה את הנגיף מעוזרת בית והאבחנה שלה הגיעה לאחר שהנסיך צ'רלס והנסיך ויליאם אמרו כי גם הם נדבקו בקוביד בשנה שעברה.

מוקדם יותר החודש, רשויות הבריאות הבריטיות הפצירו באנשים מתחת לגיל 40 לספק אלטרנטיבה לחיסון אוקספורד-אסטרה-זנקה כאמצעי זהירות "במידת האפשר" בגלל פחדים מקרישי הדם.

חיסון אוקספורד-אסטרא-זנקה קיבל אישור מלא באוסטרליה וברזיל, ואישור חירום ברוב אירופה, כולל בריטניה, כמו גם בחלק גדול מאמריקה הלטינית, אפריקה, איראן, הודו ומדינות אסיה אחרות. 

השימוש בחיסון הושעה לצמיתות בנורבגיה ובמלזיה, והופסק זמנית במספר מדינות אירופאיות בחודש מרץ לאחר עשרות דיווחים על סיבוכים הקשורים לקרישי דם.

דרום אפריקה, קנדה ואינדונזיה עצרו זמנית גם הן את השימוש לבדיקות מיוחדות לפני שנתנו אישור מחדש, תוך ציון הסיכוי ה"נדיר" לסיבוכים קשים.

אוסטרליה תיקנה בחודש שעבר את הנחיות החיסון שלה והמליצה שלא להשתמש בו עם אנשים מתחת לגיל 50.

הרגולטור של ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) טרם אישר את החיסון ובשבוע שעבר, התקשורת האמריקאית דיווחה כי מפעל תרופות אמריקני המייצר את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, בעיקר לייצוא, זוהם לאחר שאותרו בו מרכיבים המשמשים גם בנוסחה של אסטרה-ז'נקה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE