הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: חמישה מאכלים שיעזרו לכם לשמור על עורקים נקיים
עורקים סתומים, או בשמם המקצועי ״טרשת עורקים״, מהווים את הסיבה הנפוצה ביותר למקרי המוות בעולם המערבי. בהתאם לכך, ישנה חשיבות אדירה לתזונה מאוזנת ובריאה, כזו שתעזור לנו להימנע מחסימת עורקים. החדשות הטובות הן שישנם כמה מאכלים שבהחלט יכולים לעזור

תפקידם המרכזי של עורקים הוא להעביר דם לחלקי הגוף השונים. עם זאת, לאורך השנים, משקעי שומן נוטים להצטבר בעורקים, ופעמים רבות לחסום אותם, בעיקר בעקבות תזונה מערבית לא בריאה במיוחד. תופעה זו נקראת טרשת עורקים, ולפי מחקרים רבים, היא אחראית ליותר ממחצית ממקרי המוות במדינות מערב. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עורקים חסומים יכולים לנבוע גם בעקבות מצבים בריאותיים נוספים כגון לחץ גם גבוה, סכרת, כולסטרול גבוה, השמנה, העדר פעילות גופנית, תזונה לקויה, עישון, ועוד. עם זאת, חשוב לדעת ולזכור כי אורח חיים בריא, בדגש על אכילת מאכלים עשירים בערכים תזונתיים, יכולים להפחית באופן ניכר את הסיכון לטרשת עורקים. 

אז מה אוכלים?

ירקות מצליבים

משפחת המצליבים כוללת כרובית, ברוקולי, כרוב, כרוב ניצנים, ועוד. ירקות אלו עוזרים למנוע מצב של חסימת עורקים, ועל הדרך הם גם בריאים במיוחד וטעימים. 

פירות הדר

מעבר לעובדה שפירות הדר מלאים בויטמין C, הם גם עשירים במינרלים ונוגדי חמצון, אשר יודעים כיצד להפחית את רמת הדלקות בגוף, ומצבים של טרשת עורקים. במילים אחרות, פירות הדר עוזרים לנו לשמור על עורקים נקיים ופותחים כראוי.

פירות יער

ההיצע הוא רחב: חמוציות, פטל, תותים, וכמובן, אוכמניות. אחד היתרונות המרכזיים של פירות יער הוא בכך שהם משפרים את תפקוד הלב, ושומרים על עורקים נקיים, זאת בעקבות העובדה שהם עשירים במיוחד בסיבים תזונתיים וערכים נוספים. מחקרים הראו כי אכילה של פירות יער מובילה להפחתת סיכון לטרשת עורקים, על ידי הפחתת דלקתיות בגוף, והצטברות של משקעי כולסטרול. 

עגבניות

בעגבניות ישנה תרכובת ייחודית אשר מסייעת למניעה של טרשת עורקים. תוכלו לצרוך עגבניות בדרכים רבות, עגבניות טריות, רסק עגבניות, קטשופ, ועוד. אגב, שילוב של עגבניות יחד עם שמן זית, משפיע באופן הטוב ביותר. 

קקאו

צריכה של קקאו מובילה להפחתת הצטברות של פלאק בעורקי הלב. בנוסף, קקאו ושוקולד מריר מפחיתים את הסיכון לחלות בסוכרת, שבץ, ומחלות לב נוספות. מחקרים אשר נעשו בתחום מצביעים על כך שמי שצרך קקאו במשך פרק זמן מסוים, הצליח לשפר את רמת תחמוצת החנקן בדם, נתון חשוב במניעת טרשת עורקים. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE