הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדות נוספת נגד פאוצ'י: "תידרך את מנהיגי העולם בחשד לדליפת וירוס יוצא דופן"
האפשרות כי וירוס הקורונה דלף מהמעבדה בווהאן ממשיכה להתחזק, כאשר הממונה לשעבר על ה-FDA סיפר כי פאוצ'י שיתף מנהיגים בחשדות, אך מהר מאוד ביטל אותן

לפני יותר משנה, אנתוני פאוצ'י תדרך את מנהיגי העולם בחשש שישנה אפשרות שווירוס הקורונה דלף ממעבדה בסין – כך סיפור אתמול (ראשון) סקוט גוטליב, לשעבר הממונה על ה-FDA, לחדשות סי.בי.אס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"נאמר לי באותה תקופה, אביב 2020, שד"ר פאוצ'י השתתף בפגישה עם מנהיגים באירופה, סמוך לעצרת של ארגון הבריאות העולמית, ולמעשה תדרך אותם עם מידע שהיה אז ברשותו לגבי דליפה פוטנציאלית ממעבדה של זן העשוי להיות יוצא דופן", אמר גוטליב.

לדבריו של גוטליב, פאוצ'י שיתף אז "פקיד בכיר מאוד בממשל טראמפ", והנשיא לשעבר עצמו היה בין אלו שחשדו בתאוריית דליפת המעבדה. עם זאת, "פאוצ'י ביטל כמה מאותן חשדות" בטענה כי ההדבקה נראית לו טבעית. "הוא לא היה צריך לבטל את תיאוריית הדליפה בכל כך קלות", אמר נציב ה-FDA לשעבר.

"בריאות הציבור הוא עניין של ביטחון לאומי", אמר גוטליב, "וכאשר מתבוננים מבעד עיני האגף לביטחון לאומי, ולא רק דרך חשיבה מדעית, העובדות הללו משנות את ההערכה הכוללת". "המדע הוא פיסת מידע אחת, אך יש הרבה אינפורמציה אחרת אשר מצביעה על כך שהווירוס יכל לצאת ממעבדה, ועלינו לקבל את החשדות האלה".

גוטליב הדגיש כי הנסיבות שמחזקות את החשש הן "התנהגותה של סין, התנהגות המעבדה בווהאן, ראיות אחרות מסביב למעבדה, כולל ההדבקה הגדולה".

החשדות סביב התיאוריה כי וירוס הקורונה דלף ממעבדה בסין מתחזקות לאחרונה בקרב מנהיגים בעולם, בעקבות חשיפות רבות המערערות את מה שחשבנו. וזאת בעוד שהנשיא האמריקני ג'ו ביידן הורה לסיים את החקירה סביב הנושא תוך 90 יום.

 

מוקדם יותר פורסם כי הווירולוג כריסטיאן אנדרסן שלח לפאוצ'י דוא"ל ב-1 בפברואר 2020, והודיע לראש ה-NIAID כי הוא מאמין שהקורונה יכולה להיות "מהונדסת פוטנציאלית" במעבדה. מאוחר יותר, אנדרסן קיבל מענק של מיליוני דולרים, ואז פרסם מאמר הטוען כי מקור הנגיף הוא טבעי. כאשר הדוא"ל פורסם, אנדרסון החל למחוק ציוצים ישנים, וכעת מחק את חשבון הטוויטר שלו.

כמו כן, פרופ' לאפידמיולוגיה מאוניברסיטת סטנפורד, טען כי פאוצ'י הטה בצורה לא מדעית נושאים רבית מראשית מגפת הקורונה, וטען כי "אמינותו נפגמה לחלוטין". "בימים הראשונים של המגפה פאוצ'י היה אדם די הגיוני", אמר פרופ' ג'יי בהטצ'ריה, "אך בסוף פברואר קרה לו משהו והוא התהפך. זה לא היה המדע שהשתנה – משהו אחר קרה שם".

מעבר לכך, מדען צבאי של המפלגה הקומוניסטית הסינית שקיבל מימון מהמוסדות האמריקנים הלאומיים לבריאות, הגיש פטנט על חיסון COVID-19 בפברואר אשתקד - מה שמעלה חשד שחיסון לנגיף החל לעבור פיתוח עוד לפני שהמגיפה עצמה נפוצה בציבור כך על פי דיווח של הניו יורק פוסט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE