הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעוד חודש: ג'ף בזוס ישוגר לחלל
כשבועיים אחרי שיפרוש מתפקידו במאזון, בזוס יעלה על החללית שחברת האווירונאוטיקה שלו בנתה, וימריא כ-75 ק"מ מעל כדור הארץ. "ההרפתקה הגדולה ביותר"

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל היוצא של חברת אמזון, הודיע היום (שני) כי בחודש הבא הוא יטוס לחלל עם השיגור הראשון של חברת האווירונאוטיקה שלו, "בלו אוריג'ין".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ף בזוס, מייסד חברת בלו אוריג'ין (צילום: רויטרס) 

 

בזוס, מהאנשים העשירים בעולם, ימריא יחד עם אחיו מארק ועוד ארבעה נוסעים בחללית "ניו שפרד", הקרויה על שמו של אלן שפרד – האמריקני הראשון שהגיע לחלל, אי שם בשנת 1961. השיגור ייערך ב-20 ביולי, 52 שנים לנחיתת אפולו 11 על הירח.

החברה מוכרת מקום נוסף בחללית "ניו שפרד", ועד כה, לפי בלו אוריג'ין, ההצעות הגיעו לכמעט 3 מיליון דולר, כאשר כ-6,000 איש מ-143 מדינות שונות ביקשו להצטרף. כמו כן, עד היום, בוצעו 15 שיגורים ניסיוניים, כאשר באף אחד מהם לא היו נוסעים.

בחשבונו האישי באינסטגרם, שיתף בזוס בהתרגשות כי "מאז שהייתי בן חמש חלמתי לנסוע לחלל", וכינה את המסע "ההרפתקה הגדולה ביותר, עם החבר הכי טוב שלי".

"לראות את כדור הארץ מהחלל, זה משנה אותך. זה משנה את היחסים שלך עם הפלנטה הזאת, עם האנושות. אני רוצה להשתתף בטיסה הזאת כי זה הדבר שרציתי לעשות כל חיי. זו הרפתקה. זה עניין גדול עבורי", אמר בזוס.

כל המסע צפוי להימשך בערך עשר דקות. כ-75 ק"מ אחרי השיגור, הקפסולה הנושאת את הנוסעים, תיפרד מהמאיץ אליה היא מחוברת. לאחר מכן, הנוסעים יוכלו לשחרר את עצמם מהחגורות ולחוות חוסר משיכה למשך כשלוש דקות עד שהקפסולה תנחת בחזרה בכדור הארץ. מכיוון שהקפסולה נמצאת בתנאי לחץ מלא, הנוסעים לא יידרשו ללבוש חליפות חלל או לחבוש קסדות.

בלו אוריג'ין, שנוסדה בשנת 2000 על ידי בזוס, עובדת כבר שנים רבות על מנת לפתוח את החלל לתיירות, והחללית החדשה, הבנויה לשאת שישה נוסעים, יכולה להגיע ל-100 ק"מ מעל כדור הארץ. באתר החברה נכתב: "בלו אוריג'ין בדקה את החללית 'ניו שפרד' ומערכות הבטחות שלה מאז 2012. במהלך השנים, בוצעו 15 ניסיונות שיגור מוצלחים".

כזכור, בזוס צפוי לסיים את תפקידו באמזון ב-5 ביולי, מאחר והוא רוצה להשקיע את זמנו בתשוקות אחרות, בין היתר, או בעיקר, בחברה בלו אוריג'ין. הוא שואף להנגיש את החלל לאנושות, ומדמיין מיליוני אנשים שיחיו ויעבדו בחלל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE