הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה חוזרת לשגרת חיים (כמעט) מלאה: כל מה שאתם צריכים לדעת
רוב מגבלות הקורונה, כמו ריחוק חברתי ועטיית מסכה, הוסרו במסעדות, ברים ומכוני כושר. עם זאת, עדיין יהיו מגבלות במקומות סגורים ואירועים המוניים

הבשורה המשמחת של השנה הגיעה היום (שלישי) כאשר קליפורניה הסירה כמעט את כל מגבלות הקורונה והפכה למדינה הראשונה בארצות הברית שחוזרת לשגרת חיים מלאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

לפי הצו שנחתם על ידי המושל גווין ניוסום ביום שישי האחרון, הכרזת החירום במדינה לא הוסרה, וזאת על מנת להבטיח את הכוח שיש בידי המושל לשנות או להשעות את החוקים במקרה הצורך. אך מלבד זה, מגבלות ההתכנסות, המרחק החברתי וחבישת המסיכה הוסרו במסעדות, ברים, סופרמרקטים, מכוני כושר, מוזיאונים, פארקים, אצטדיונים וכו.

כמו כן, קליפורניה שמה סוף לחלוקת המדינה לאזורים לפי צבעים, והסרת ההגבלות תחול בכל המחוזות, ללא קשר לשיעור ההדבקה בווירוס.

ניוסום אמר אתמול כי "קליפורניה הפכה את הדף. בואו כולנו נחגוג את ציון הדרך המדהים הזה. היום הוא יום להתחבר מחדש עם זרים, עם האהובים עלינו, עם בני משפחה. תנו לאנשים חיבוק". אך לצד השמחה, המושל הזכיר והזהיר שהנגיף לא נעלם לחלוטין.

כידוע, קליפורניה היא המדינה בארצות הברית שהוכתה הכי קשה מהנגיף, כאשר בשטחה נרשם מספר הנדבקים הגדול ביותר, 3.8 מיליון איש עד כה, וכמות המתים הגבוהה ביותר – למעלה מ-63,000.

הגבלת התכנסויות

החל מאתמול, כאמור, לא יהיו מגבלות על כמות אנשים או שמירת ריחוק חברתי בעסקים. עם זאת, הצו מעניק חופש בחירה למחוזות, ערים ועסקים מקומיים, היכולים לקבוע לעצמם את הדרישות וההגבלות.

מסכות

אנשים אשר מחוסנים לחלוטין יכולים להפסיק לעטות מסכה ברוב המקומות, כולל חנויות ומכולות, חדרי כושר, ברים, אולמי קולנוע ובתי תפילה.

המקומות בהם עדיין תצטרכו לעטות מסכה הם בתי חולים, בתי כלא, מקלטים לחסרי בית, מרכזי קירור ותחבורה ציבורית.

אלו שלא התחסנו, עדיין יידרשו למסכה בכל המקומות הציבוריים הסגורים, אך קליפורנה לא תאכוף זאת או תבדוק תעודת התחסנות, אלא תסתמך על יושרה ואחריות של התושבים

הנחיות במקומות עבודה

עד כה, החוקים חייבו את כל העבודים, מחוסנים או לא, להישאר עם מסכות ולשמור על מרחק אחד מהשני, והתקנות חלו כמעט בכל מקום עבודה במדינה, כולל משרדים, מפעלים וקמעונאות.

אך עם הצו החדש, המועצה לבטיחות ובריאות בעבודה של קליפורניה תתכנס מחר ותדון האם ואיך לשנות את הכללים שנקבעו. המועצה תשקול לאפשר לעובדים אשר התחסנו בשתי המנות לא ללבוש מסכה, למעט מקומות כמו תחבורה ציבורית, שם עדיין נדרשים לפעול לפי המגבלות.

אירועים המוניים

המגבלות ימשיכו לחול על אירועים אשר מושכים אליהם אלפי אנשים, כמו אולמות ומקומות סגורים המכילים למעלה מ-5,000 איש, או מקומות פתוחים המאפשרים התכנסות של יותר מ-10,000 איש. אותם אירועים עשויים לדרוש הוכחת חיסון או בדיקה שלילית כדי לאפשר לאנשים להשתתף. עם זאת, מדובר בהמלצה מהמדינה ולא דרישה.

ההנחיות האלה חלות על אירועים כמו כנסים, הופעות חיות, אירועי ספורט ועוד, וזאת עד ה-1 באוקטובר. המחלקה לבריאות הציבור בקליפורניה הודיעה כי תעריך מחדש את ההנחיות בתחילת ספטמבר, ותחליט האם יש צורך לשנות או להרחיב אותם.

בתוך כך, לראשונה זה מאז 2019, אצטדיון דודג'ר המפורסם יפתח את שעריו לתפוסה מלאה. אך מאחר והאצטדיון מכיל 56 אלף מקומות, עובדים אשר באים במגע עם הצופים יצטרכו לעטות מסכה, כמו גם אוהדים אשר לא התחסנו.

תחבורה ציבורית

אנשים המשתמשים בתחבורה ציבורית וכן העובדים, בין אם אוטובוסים או מטוסים, ימשיכו להידרש לעטות מסכה. כמה מחברות התחבורה, כמו AC Transit, עדיין יאכפו ריחוק חברתי של מטר וחצי. ההנחיות יהיו בתוקף עד ספטמבר לפחות, אז יבצעו הערכת מצב חדשה.

ברים ומסעדות

נוסף לכך שהוסרו הגבלות ההתכנסות ושמירת ריחוק חברתי, ברים ומסעדות כבר לא יידרשו להשתמש בכלים חד פעמיים. כמו כן, כאמור, אנשים מחוסנים לא יידרשו למסכות.

בתי תפילה

בתי כנסת, כנסיות, מסגדים ועוד, לא יצטרכו יותר לפעול לפי מגבלות התכנסות וריחוק חברתי, זאת חוץ מאירועים הכוללים 5,000 איש במקומות סגורים או 10,000 בשטחים פתוחים. אירועים כאלה עשויים, כאמור, לדרוש הוכחת חיסון או בדיקה שלילית. כמו כן, אנשים שלא התחסנו יידרשו לעטות מסכה, אך כפי שצוין לא תהיה אכיפה.

פארק שעושעים

הפארקים בקליפורניה יכולים לפתוח בתפוסה מלאה, ואורחים מחוץ למדינה יוכלו גם כן להגיע. עם זאת, ההגבלות ישתנו בהתאים לפארק, ולכן לפני היציאה אליו כדאי לברר את המידע הרלוונטי.

בדיסנילנד, למשל, האורחים המחסונים לחלוטין לא יצטרכו לעטות מסכות. עם זאת, המבלים המגיעים לפארק לא יתבקשו להציג תעודת חיסון, ולכן לא תהיה אכיפה והמקום יסתמך על היושרה של המבקרים.

"החל מה-15 ביוני, אורחים אשר מחוסנים במלואם לא יידרשו לעטות מסכות, בפנים ובחוץ. אורחים מגיל שנתיים ומעלה, שאינם מחוסנים, חייבים להמשיך לעטות מסכה באזורים סגורים, למעט במסעדות הפארק", נמסר מדיסני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE