הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ב-CDC עוקבים בדאגה: תחלואת הקורונה בארה"ב הוכפלה בתוך 3 שבועות
לדעת רבים, מדובר בתוצאה של הווריאנט ההודי המתפשט, שיעור המתחסנים הנמוך בחלק מהמדינות וההתקהלויות שנרשמו במהלך חג העצמאות לפני כשבועיים. בעקבות המגמות המדאיגות, חלק מהרשויות המקומיות מחזירות את מגבלות הקורונה כגון דרישת הבידוד וחובת המסכות

לאחר חודשים ארוכים שבהם תחלואת הקורונה ברחבי ארצות הברית צנחה, בשבועות האחרונים חלה מגמה הפוכה.

מספר הנשאים החדשים הוכפל במהלך שלושת השבועות האחרונים, ולדעת רבים מגמה זו נובעת מהווריאנט דלתא, כמות המתחסנים ההולכת ויורדת והתקהלויות רבות שנרשמו לפני כעשרה ימים, במהלך יום העצמאות האמריקאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

לפי הנתונים של חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד, ממוצע הנדבקים היומי במהלך השבוע החולף עומד על כ-23,600. לשם השוואה, ב-23 ביוני נתון זה עמד על 11,300 בלבד.

אם לא די בכך, ישנן שתי מדינות בלבד - דרום דקוטה ומיין - שבהן כמות הנשאים החדשים לא זינקה במהלך השבועיים האחרונים.

"זה לא צירוף מקרים שאנחנו רואים את המגמה הזו כעת, 10 עד 14 ימים לאחר סוף השבוע של יום העצמאות", מסביר ד"ר ביל פאוודרלי, מרצה בכיר באוניברסיטת וושינגטון.

 

האם חגיגות יום העצמאות תרמו לעלייה בתחלואה? (צילום: AP)

 

במקביל לתזמון, במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממשיכים לעקוב בדאגה אחר ההתפשטות של וריאנט דלתא - המוטציה שהגיעה מהודו - בייחוד באזורים שבהם שיעור המתחסנים נמוך באופן יחסי.

כך למשל, בחמש המדינות שבהן התחלואה של נגיף הקורונה זינקה באופן משמעותי ביותר במהלך השבועיים האחרונים, שיעור המתחסנים נמוך בהשוואה לנתון הלאומי (כ-56%): מיזורי (45.9%), ארקנסו (43%), נבאדה (50.9%), לואיזיאנה (39.2%) ויוטה (49.5%).

למרות העלייה בתחלואת הקורונה, ארצות הברית עדיין רחוקה מאוד מתקופת השיא בחורף הקודם, במהלכה אובחנו כרבע מיליון נשאים חדשים בכל יום. שיפור ניכר נרשם גם במקרי המוות כתוצאה מהידבקות בנגיף - כ-260 ביום לעומת כ-3,400 במהלך חודשי החורף. לדעת רבים, החיסונים לקורונה תורמים לכך.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ולמרות זאת, חלק מהרשויות המקומיות החליטו להחזיר מגבלות מסוימות שהוטלו במהלך המשבר. כך לדוגמה, במחוז לוס אנג'לס רשויות הבריאות ממליצות להסתובב עם מסכות כאשר נמצאים במקומות ציבוריים, למשל סופרמרקטים, שבהם לא ניתן לדעת אם כל הנוכחים מחוסנים - המלצה שתקפה גם לאנשים מחוסנים.

בנוסף, מוקדם יותר השבוע רשויות הבריאות בשיקגו הודיעו שכל מי שאינו מחוסן ומגיע לעיר ממיזורי או ארקנסו יצטרך לעבור בדיקת קורונה, או לחילופין להיכנס לבידוד ביתי למשך 10 ימים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE