הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגון רופאי הילדים הגדול בארה"ב: "כל התלמידים צריכים לעטות מסכות, גם כאלה שהתחסנו"
האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים פרסמה המלצה חריגה הבוקר, על רקע העלייה בתחלואת הנגיף שמורגשת בכל רחבי ארצות הברית. לדברי ראשי האקדמיה, בני שנתיים ומעלה צריכים לעטות מסכות כאשר שבים לבית הספר, כחלק מ"גישה רב-שכבתית" להתמודדות עם הקורונה

בני שנתיים ומעלה צריכים לחבוש מסכות כאשר שבים למסגרות הלימודיות לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, גם אם מדובר בתלמידים שהספיקו לקבל חיסון לקורונה, כך ממליצים חברי איגוד רופאי הילדים הגדול בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מדובר בהמלצה שפורסמה ע"י האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (American Academy of Pediatrics, או AAP), בה חברים כ-60 אלף רופאי ילדים ברחבי ארצות הברית.

לדברי אנשי ה-AAP, המשבר הבריאותי אינו צריך לגרור לימודים מקוונים. עם זאת, הם ממליצים לנקוט ב"גישה רב-שכבתית" המשלבת מספר אמצעים, למשל חבישת מסכות.

 

 

"המגפה העולמית גבתה מחיר כבד ביותר מילדים, ולא רק בעניין החינוך אלא גם פגיעה מנטלית, רגשית ופיזית", מצהירה ד"ר סוניה או'לירי, יו"ר הוועדה לענייני בריאות בבתי הספר ב-AAP, "הגישה הרב-שכבתית כוללת חיסונים, עטיית מסכות כאשר נמצאים בחללים סגורים ושטיפת ידיים באופן סדיר כדי להפוך את הלימודים בכיתות לדבר בטוח".

 

מטה ה-AAP בשיקגו

 

ראוי להזכיר כי ישנן רשויות מסוימות, למשל לוס אנג'לס, שבהן הוחזרה חובת המסכות, ועל כן לפי ההערכות חובה זו תחול גם בבתי הספר (כלומר, ללא כל קשר להמלצה ה-AAP).

יתרה מכך, ראוי לציין כי המלצת ה-AAP הינה מנוגדת להנחייה שפורסמה מוקדם יותר החודש ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC)

כזכור, בזמנו ראשי ה-CDC הסבירו שתלמידים ומורים לא נדרשים לחבוש מסכות בשטח בית הספר, גם בתוך כיתות הלימוד עצמן, במידה שהם קיבלו חיסון לקורונה. הנחיית ה-CDC החדשה פורסמה כחודשיים בלבד לאחר שרשויות הבריאות הפדרליות אישרו את השימוש בחיסון של פייזר (אחד משלושה שמאושרים לשימושים בארצות הברית, ביחד עם מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון) בקרב בני 12 ו-15. 

 

 

למעשה, כבר לפני חודשיים הסבירו ב-CDC כי המטרה היא לחסן כמה שיותר בני נוער לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה (2021-2022). עם זאת, כבר עתה ברור שכל התלמידים והמורים לא יספיקו להתחסן לפני החזרה לכיתות בעוד כחודש וחצי, כך שמי שאינו מחוסן יידרש להמשיך ולחבוש מסכה בשטח בית הספר.

ב-CDC הדגישו כי חובת המסכות חשובה ביותר כאשר נמצאים בחללים סגורים, בייחוד במקומות צפופים שבהם קשה לשמור על ריחוק חברתי, למשל בתוך כיתות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לצד ההמלצה שהתלמידים מעל גיל שנתיים יחבשו מסכות בכיתות, ב-AAP ממליצים שמורים ושאר עובדי בתי הספר יעשו זאת גם, אלא כן הם סובלים מבעיה רפואית המונעת עטיית מסכות.

בשלב זה נראה שהמלצת ה-AAP תישאר כהמלצה בלבד, ובממשל הפדרלי ימשיכו להתנהל לפי מדיניות ה-CDC, וייאפשרו למדינות ושאר הרשויות המקומיות לקבוע את המדיניות שלהן.

את רשימת ההמלצות המלאה של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ניתן למצוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE