הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר CIA שהיה מעורב במצוד אחר בן לאדן – מונה לחקור את המחלה המסתורית שפוגעת בפקידים אמריקנים
לאחר שדווחו מספר מקרים חדשים של "תסמונת הוואנה", אשר נחשדת כמתקפה מכוונת, מפקד סוכנות הריגול מינה קצין בעל ניסיון עשיר במאבק נגד פעולות טרור

קצין בכיר ב-CIA, שמילא תפקיד מרכזי במצוד אחר מנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן, מונה לעמוד בראש צוות משימה שיחקור את המקור ל"תסמונת הוואנה" אשר פגעה בעשרות אנשי ממשל אמריקנים ברחבי העולם, ונחשדת כמתקפה זדונית. כך על פי גורמים המעורים בעניין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

מנהל ה-CIA, וויליאם ג'יי ברנס, בחר את הקצין האנונימי שהוא בעל ניסיון עשיר בפעולות נגד טרור וטיפול בסמים. כך אמרו מספר גורמים שנשארו גם כן אנונימיים בעקבות הסיפור הרגיש. הם הוסיפו כי העובדה שמינו את אותו קצין, שהוביל את המבצע לאיתורו וחיסולו של בן לאדן – אשר נחשבת לאחת ההצלחות הגדולות של הארגון, מדגיש את הדחיפות והחשש בעקבות המחלה המסתורית, אשר גורמת, לכאבי ראש, ירידה בשמיעה ופגיעות מוח, ובחלק מהמקרים הוביל לפרישה מוקדמת של אלו שנפגעו.

"ברנס עוסק באופן אישי באנשים שנפגעו באירועי בריאות חריגים, והוא מחויב מאוד לטיפול בהם ולקביעה מהו מקור האירועים הללו", אמר דובר ה-CIA. מפקד הארגון נפגש באופן פרטי עם כמה קצינים אשר נראה כי הם נפגעו מהתסמונת, ואמר להם כי הטיפול בהם הוא בראש סדר העדיפויות שלו. כמו כן, הוא ביקר במרכז הרפואי הצבאי הלאומי של וולטר ריד, שם חלק מהחולים מקבלים טיפול רפואי מיוחד לאחר שאובחנו כסובלים מפגיעות מוח.

הסוכנות טרם הגיעה למסקנה נחרצת לגבי מי עומד מאחורי המקריפ, שכונו "תסמונת הוואנה" משום שהפעם הראשונה שאירועים בריאותיים אלו דווחו היו על ידי דיפלומטים בשגרירות ארה"ב בהוואנה בשנת 2016, ולאחר מכן גם בסין, רוסיה ומדינות נוספות.

בשבוע שעבר, אוסטריה וארצות הברית פתחו בחקירה בעקבות דיווחים לפיהם דיפלומטים אמריקניים הנמצאים בווינה חוו תסמינים של המחלה המסתורית.

לא פעם עלו חשדות שהופנו כלפי מוסקבה, אם כי טרם נקבע האם לרוסים יש קשר לכך. לפני כשנה, פורסם דו"ח אמריקני של האקדמיה הלאומית למדעים, הטוען כי התסמונת מקורה באנרגיית גלי רדיו, וציינו כי התקפות כאלה בוצעו על ידי ברית המועצות לפני יותר מ-50 שנים.

מי שנפגע מסתמונת הוואנה, דיווח על מערכת משתנה של תסמינים ותחושות גופניות, כולל סחרחורות פתאומיות, בחילות, כאבי ראש ולחץ בראש, לעיתים מלווים ב"רעש". חלקם דיווחו כי הם מסוגלים "להיכנס ולצאת" מהתחושות האלה על ידי הזזת גופם למקום אחר. חלק מהמאובחנים סבלו מפגיעות מוח, וממשיכים לסבול מכאבי ראש מתישים ובעיות בריאותיות אחרות כעבור שנים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE