הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלם בממשל הפדרלי: צלב קרס נחרט בבניין משרד החוץ בוושינגטון
חקירה נפתחה במטרה לאתר את מי שעומד מאחורי סמל השנאה הנאצי, שנחרט בתוך מעלית במטה הדיפלומטי של ארה"ב. מזכיר המדינה בלינקן: "האנטישמיות אינה נחלת העבר, כפי שהתקרית הזו מזכירה לנו. היא עדיין קיימת בעולם"

צלב קרס נחרט על משטח עץ בתוך מעלית בבניין משרד החוץ האמריקאי בוושינגטון, כך מדווחים מספר כלי תקשורת בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצלב קרס שהתגלה הבוקר במשרד החוץ

 

הגילוי המחריד הוביל לכך שמזכיר המדינה אנתוני בלינקן שלח מכתב למאות אלפי עובדי משרד החוץ, בו גינה את התקרית וכינה אותה כ"תזכורת לכך שהאנטישמיות לא נעלמה".

במשרד החוץ סירבו לומר היכן בדיוק ממוקמת המעלית בתוך הבניין, ולא ברור למי מהעובדים יש גישה למעלית זו. עם זאת, כן התקבלו אישורים רשמיים על כך שהסמל הנאצי אותר בתוך הבניין הראשי של משרד החוץ בוושינגטון, במרחק של כמה רחובות בודדים מהבית הלבן.

"האנטישמיות אינה נחלת העבר, כפי שהתקרית הזו מזכירה לנו", כתב מזכיר המדינה בלינקן, "היא עדיין קיימת בעולם, כולל במקומות הקרובים ביותר אלינו. שלא יהיה ספק, מדובר במעשה מחריד. לאנטישמיות אין שום מקום בארצות הברית, במשרד החוץ או בכל מקום אחר".

 

מזכיר המדינה בלינקן

 

עוד הסביר מזכיר המדינה כי עובדי משרד החוץ הסירו את הצלב קרס - שכמובן משויך לתנועת הנאציזם והפך לסמל של האנטישמיות.

היחידה לאבטחת דיפלומטיים, הגוף שאמון על אבטחת משרד החוץ והשגרירויות האמריקאיות ברחבי העולם, פתחה בחקירה של התקרית.

"אנחנו מודעים לכך שבאופן היסטורי, הן בארצות הברית והן במדינות אחרות, האנטישמיות מגיעה ביחד עם גזענות, אפליה מינית, הומופוביה, שנאת זרים ועוד", המשיך בלינקן, "לאף אחד מהאידיאולוגיות הללו אין שום מקום במקום העבודה שלנו או במדינה שלנו".

 

מטה DHS, בו אירעה תקרית דומה לפני כשנתיים

 

על אף שזו תקרית חריגה ביותר, לא מדובר בפעם הראשונה שבה סמל השנאה הנאצי נמצא על קירות של בניינים השייכים לממשל הפדרלי.

כפי שדיווחנו לפני קצת פחות משנתיים, צלב קרס צויר על קיר בקומה השלישית של מטה המשרד לביטחון מולדת (DHS) בוושינגטון די.סי.

במקרה זה, הכתובת התגלתה בסמוך למחלקה לענייני מודיעין וניתוחי מודיעין דווקא כאשר סגן השר לביטחון מולדת לענייני מודיעין וניתוחי מודיעין, דיויד גלאו, היה בביקור בישראל, שם הוא ייצג את הממשל בטקס זיכרון שנערך לזכר נרצחי פיגועי 9/11.

חקירה נפתחה באופן מיידי, ובזמנו בריאן מרפי - בכיר ב-DHS - סיפר לרשת סי. אן. אן.: "לצערי, צלב קרס התגלה היום בקומה השלישית. קודם כל, אני רוצה לבהיר את מה שראשי המשרד שלנו הבהירו בעבר: אין שום מקום לסמלי השנאה הללו, בטח שלא בבניין ממשלתי. ואין מקום למי שמאמין בסמלים הללו. שוחחתי עם סגן השר לביטחון מולדת לענייני מודיעין וניתוחי מודיעין, דיויד גלאו, שנמצאת כעת בישראל, והוא ביקש להבהיר עד כמה הוא נגעל מהפרשה".

בהמשך הסביר מרפי בנוגע לתגובת המשרד, שכלל כמובן את מחיקת צלב הקרס. הוא גם הסביר שכל מי שעובד במשרדים הסמוכים למקום שבו התגלה סמל השנאה יתבקש להודיע אם ראו משהו או מישהו חשוד במהלך יום שישי (היום שבו צלב הקרס צויר על הקיר), כולל צוות התחזוקה של הבניין.

לסיום, מרפי חזר והדגיש כי "המשרד לביטחון מולדת אינו מוכן לגלות סובלנות כלפי מי שצייר את סמל השנאה", והוסיף כי חקירה יסודית נפתחה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE