הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יצרנית כלי הנשק מציעה 33 מיליון דולר למשפחות שאיבדו את ילדיהן בטבח ההמוני ב'סנדי הוק'
הצעת הפיצוי מגיעה כיממה בלבד לאחר שביהמ"ש פסק נגד בקשת 'נשקי רמינגטון' לבטל את התביעה, וכשנתיים לאחר שביהמ"ש העליון פסק כי המשפחות יכולות להגיש את התביעה; היות שמדובר ב-9 משפחות, כל אחת צפויה לקבל כ-3.7 מיליון דולר

חברת רמינגטון, יצרנית כלי נשק בעבר אשר הכריזה על פשיטת רגל בקיץ 2020, הציעה השבוע עשרות מיליוני דולרים לחלק מהמשפחות שאיבדו את ילדיהם בטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק ב-2012, וזאת כפיצוי בעקבות התביעה שתשע המשפחות הגישו נגדה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רובה סער של 'רמינגטון', הדומה לזה שהרוצח השתמש בו (צילום: AP)

 

לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט המחוזי בקונטיקט, החברה מציעה כ-3.7 מיליון דולר לתשע המשפחות - סכום כולל של כ-33 מיליון דולר.

ההצעה הכספית הוגשה יממה בלבד לאחר שביהמ"ש דחה את בקשת החברה לבטל את התביעה שהוגשה נגדה. ג'יימס רוטונדו, עורך דין המייצג את רמינגטון, סירב להתייחס לדיווחים על סכום הפיצוי.

כזכור, לפני קרוב לתשע שנים - ב-14 בדצמבר 2012 - אדם לאנזה בן ה-20 נכנס אל בית הספר היסודי בקונטיקט כשהוא חמוש במספר כלי נשק, לרבות רובה סער של "נשקי רמינגטון" האמריקאית. עוד קודם לכן רצח את אמו בביתה, ולאחר מכן הגיע לבית הספר ורצח 27 בני אדם, ביניהם 20 ילדים בני חמש עד שבע.

 

רובים של "נשקי רמינגטון" בתצוגת נשק בארה"ב (צילום: Getty Images)

 

בתביעה שהוגשה ע"י 9 קרובי משפחה של נרצחי תקרית הירי הקשה, התובעים טוענים שרמינגטון לא הייתה צריכה למכור כלי נשק כה מסוכן לציבור הרחב. יתרה מכך, בתביעה נטען כי החברה שיווקה את כלי הנשק הספציפי הזה לצעירים, באמצעות כך שהוא הופיע במספר משחקי וידאו פופולריים.

עורכי דין מטעם יצרנית כלי הנשק מכחישים את כל המיוחס להם בתביעה, וכאשר דרשו לבטל אותה הם טענו שלא הוצגו ראיות כלשהן המצביעות על קשר בין אופן השיווק של החברה לבין אירוע הירי הקטלני בבית הספר היסודי.

כזכור, בסוף שנת 2019 בית המשפט העליון של ארצות הברית פסק נגד רמינגטון וקבע כי המשפחות אכן יכולות לתבוע אותה. מעבר לטרגדיה הקשה הספציפית הזו, קביעת ביהמ"ש עשויה לפתוח את הדלת לעשרות, אם לא מאות, תביעות נוספות שמשפחות שאיבדו את יקיריהם באירועים מסוג זה יוכלו להגיש.

לאחר הפסיקה של ביהמ"ש העליון, הודעה נמסרה מטעם עורך דין המייצג את רוב המשפחות, ובה הסביר כי ההורים "אסירי תודה" על כך שבית המשפט העליון לא נכנע ללחצי יצרנית הנשק, שלדבריהם "מנסים שוב ושוב לברוח מהאחריות למעשה".

 

27 בני אדם, ביניהם 20 ילדים, נרצחו בטרגדיה הקשה ב"סנדי הוק" (צילום: רויטרס)

 

חוק פדרלי שחוקק ב-2005 מעניק לחברות המייצרות כלי נשק הגנה משפטית מפני תביעות בגין גרימת מוות ברשלנות, ועורכי הדין של רמינגטון ביקשו לעשות שימוש בחוק הנ"ל כדי לבטל את התביעה. אולם משפחות הנרצחים לא תבעו בגין גרימת מוות ברשלנות, אלא בטענה כי שיטות השיווק של החברה הפרו את החוק בקונטיקט, שם אירעה הטרגדיה.

"רמינגטון הדגישה בפרסום שלה את התכונות הצבאיות של כלי הנשק ומיתגה אותו בכלי לחימה. הרובה תוכנן להיות כלי נשק לשימוש צבאי", כתבו המשפחות בתביעתן. לאחר קביעת ביהמ"ש העליון, התביעה שבה לבית המשפט בקונטיקט: "אנחנו נשפוך אור על שיטת השיווק של רמינגטון, שנועדה אך ורק להגביר את הרווחים על חשבון ביטחונם של אמריקאים", אמרו המשפחות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE