הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בניגוד למדיניות המושל: מחוז בפלורידה יחייב את התלמידים לחבוש מסכות בבתי הספר
מועצת החינוך של מחוז בראוורד הצביעה בעד חובת המסכות ומספר מגבלות נוספות בבתי הספר, כאשר שנת הלימודים תיפתח בעוד כשלושה שבועות. חברה במועצה: "רציתי שנתחיל את השנה בצורה הכי נורמלית, אבל עכשיו, כשאנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי הקורונה ולאור ההתפרצות של הווריאנט 'דלתא', הרבה השתנה"

מועצת החינוך במחוז השני בגודלו בפלורידה, בראוורד, הצביעה אתמול (רביעי) בעד שורה של מגבלות בבתי הספר, לרבות חבישת מסכות בכיתות, וזאת בניגוד למדיניותו של מושל המדינה, רון דה-סנטיס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

אתמול התקיימה פגישה מיוחדת של חברי מועצת החינוך במחוז, שכולל ערים כגון פורט לודרדייל, פומפאנו ביץ', דירפילד ביץ', הוליווד ודניה ביץ'.

חברי המועצה הצביעו בעד סדרת נהלים חדשים לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-18 באוגוסט. בין היתר, כלל הנוכחים בבתי הספר - מורים, תלמידים ושאר העובדים - יידרשו לחבוש מסכות בחללים סגורים. כמו כן, כמות השולחנות בכל כיתה תוגבל כדי לאפשר ריחוק חברתי, וגם מספר התלמידים בכל רכב הסעות יוגבל.

לפי הדיווחים בתקשורת המקומית בדרום פלורידה, ההחלטה להורות על המדיניות החדשה התקבלה בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים, ובעקבות המלצת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שפורסמה מוקדם יותר השבוע, לפיה יש לעטות מסכות בחללים גם אם מדובר באדם שקיבל חיסון לקורונה.

 

מועצת החינוך במחוז בראוורד (צילום: Shutterstock)

 

לורי אלדהף, חברה במועצת החינוך המקומית, הסבירה מדוע החליטה להצביע בעד המדיניות החדשה: "אני מאוד רציתי שנתחיל את שנת הלימודים הבאה בצורה הכי נורמלית שיש, ולפני כמה שבועות חשבתי שאנחנו נמצאים במקום שבו ניתן להחזיר את התלמידים ללא מסכות, ולאפשר להורים להחליט האם ילדיהם צריכים להגיע לבתי הספר עם מסכות. אבל עכשיו, כשאנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי הקורונה ולאור ההתפרצות של הווריאנט 'דלתא', הרבה השתנה".

למרות ההחלטה, חברי מועצת העיר ציינו כי בכוונתם לבחון את המדיניות מחדש בתחילת חודש ספטמבר, לקראת חג הלייבור דיי, ואם תירשם התקדמות משמעותית במאבק בקורונה, לא מן הנמנע שהם יבחרו לבטל את המדיניות.

לא ברור כיצד מושל המדינה, רון דה-סנטיס, יקבל את המדיניות החדשה במחוז בראוורד. מוקדם יותר השבוע, המושל - ששמו הוזכר רבות כמועמד המוביל לזכות במועמדות המפלגה הרפובליקנית לקראת בחירות 2024 - יצא נגד מדיניות זו ואמר: "לדעתי אין שום סיבה להורות על חבישת מסכות, ואסור שזו תהיה הנחייה מחייבת לתלמידים".

דה-סנטיס אף רמז על כך שהמחוקקים במדינה עשויים לאשר הצעת חוק שתאסור על הטלת 'מגבלות קורונה' כגון חבישת מסכות: "נעשה את זה כדי לספק הגנה להורים וילדים שרק רוצים לנשום באופן חופשי", הוא אמר.

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Shutterstock)

 

בשבוע החולף אובחנו בפלורידה 73,166 נשאים חדשים של נגיף הקורונה, או כ-16% מסך המקרים בארצות הברית במהלך תקופה זו (445,884). לשם השוואה, אוכלוסיית פלורידה (כ-21.6 מיליון תושבים) מהווה רק כ-6% מאוכלוסיית ארצות הברית (כ-333 מיליון).

עד כה, 10,435,795 תושבי פלורידה, או 49.93% מהאוכלוסייה, הספיקו להתחסן באופן מלא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE