הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביל דה-בלאזיו לא שולל התמודדות על תפקיד המושל: "בשלב מסוים אצטרך לחשוב על מה אעשה"
ראש עיריית ניו יורק סיפר שהוא ממשיך לעסוק במשבר העולמי ("כרגע אני מתרכז ב-100% במאבק בנגיף הקורונה ותהליך ההתאוששות של העיר") אך הוא גם הבהיר שהוא לא שולל את האפשרות שיתמודד ראש בראש עם המושל הדמוקרטי הנוכחי, אנדרו קואומו

כשנותרו לו פחות משישה חודשים לכהן כראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו רמז על כך שהוא שוקל להתמודד לתפקיד המושל בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו (מימין) ומושל המדינה, אנדרו קואומו (צילום: AP)

 

במסיבת עיתונאים שערך הבוקר (שני), ראש העיר דה-בלאזיו הבהיר שהוא טרם חושב על עתידו הפוליטי: "עדיין לא קיבלתי החלטה כזו או אחרת ולא שללתי דבר בנוגע לעתידי", הוא אמר כאשר נשאל האם הוא חושב להתמודד בבחירות למושל המדינה.

"כרגע אני מתרכז ב-100% במאבק בנגיף הקורונה ותהליך ההתאוששות של העיר", הבהיר דה-בלאזיו והוסיף, "בשלב מסוים אני אצטרך להתחיל לחשוב על מה אני אעשה בהמשך".

כזכור, ב-2 בנובמבר יתקיימו בחירות לתפקיד ראש העיר, כאשר חוק הגבלת כהונה תמנע מדה-בלאזיו לנסות ולהשיג קדנציה שלישית בתפקיד הבכיר. לעומת זאת, אנדרו קואומו צפוי להתמודד בשנה הבאה על קדנציה רביעית כמושל ניו יורק (הוא נבחר לראשונה ב-2010, ולאחר מכן שוב ב-2014 וב-2018) מאחר שלא קיימת הגבלת כהונה בתפקיד זה.

כלומר, אם דה-בלאזיו יחליט להתמודד על התפקיד, הוא ככל הנראה ייאלץ להתמודד בבחירות המקדימות ("פריימריז") מול קואומו. 

בתחילת משבר הקורונה היה נדמה כי קואומו ודה-בלאזיו פועלים יחדיו ומשתפים פעולה, אך ככל שהימים חלפו התגלו חילוקי דעות בין שני המנהיגים, למשל בנוגע לפתיחת בתי הספר.

השיא הגיע כאשר בשנה שעברה המושל קואומו האשים את דה-בלאזיו בגל האלימות שפוקד את ניו יורק, ובתגובה ראש העיר תקף את המושל וטען שהוא מנסה לגרום לתושבי המדינה לשכוח שקואומו הואשם בתקיפה מינית של אחת מעובדי הלשכה.

כזכור, דה-בלאזיו היה אחד מיותר מעשרים דמוקרטים שהתמודדו על מועמדות המפלגה לקראת בחירות 2020, אולם הוא פרש מהמירוץ בספטמבר 2019 - כארבעה חודשים לפני הפריימריז הראשונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE