הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כתב אישום יוגש נגד מושל ניו יורק? התביעה בשני מחוזות דורשת לקבל את חומרי החקירה
יממה בלבד לאחר שהתובעת הכללית של ניו יורק חשפה שהמושל קואומו "הטריד מינית עובדות ועובדות לשעבר, בניגוד לחוק הפדרלי והמקומי", משרדי התביעה בווסטצ'סטר ומנהטן פנו באופן רשמי וביקשו לקבל את חומרי החקירה הרלוונטיים אליהם; במקביל, גוברים הקולות הקוראים לקואומו לפנות את מקומו באופן מיידי

משרדי התביעה בשני מחוזות - וסטצ'סטר ומנהטן - פתחו בחקירה ובוחנות הגשת כתב אישום כנגד מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, וזאת על רקע פרסום ממצאי החקירה של התובעת הכללית של המדינה, שחשפה שהמושל הטריד מינית לפחות 11 נשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל קואומו (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים במספר כלי תקשורת בניו יורק, משרד התביעה במחוז וסטצ'סטר (ניו רושל, וייט פליינס, יונקרס) פנו רשמית לתובעת הכללית, במטרה לקבל את החומרים מהחקירה, וזאת מכיוון שלפחות חלק מההטרדות המיניות אירעו בתחומי המחוז.

"אני מאמינה שהמשרד שלי צריך לערוך בירור כדי לקבוע האם ההתנהגות המתוארת בדו"ח הינה פלילית", כתבה התובעת המחוזית מימי רוקח, במכתב שהועבר לתובעת הכללית לטישיה ג'יימס מוקדם יותר הבוקר.

 

 

כזכור, אתמול (שלישי) התובעת הכללית ג'יימס כינסה מסיבת עיתונאים דרמטית, במהלכה חשפה את ממצאי החקירה שנמשכה כחמישה חודשים. היא מינתה שני עורכי דין לחקור את הטענות על כך שקואומו הטריד מינית מספר נשים שעבדו אצלו, והם ראיינו 179 עובדי לשכת המושל, עובדים לשעבר, שוטרים במשטרת מדינת ניו יורק ועובדים נוספים בממשל המקומי באולבני.

"הראיונות והראיות חושפות תמונה ברורה ומטרידה ביותר: המושל קואומו הטריד מינית עובדות ועובדות לשעבר, בניגוד לחוק הפדרלי והמקומי", הסבירה התובעת הכללית של ניו יורק, שהוסיפה שהחקירה הגיעה לסיומה.

 

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, בעת הצגת ממצאי החקירה אתמול (צילום: AP)

 

לצד התלונות המוכרות שפורסמו מוקדם יותר השנה, החקירה גם חשפה שקואומו מואשם בהטרדה מינית של שוטרת במשטרת מדינת ניו יורק, שהצטרפה למערך האבטחה שלו. לפי הדו"ח, קואומו נגע בבטן שלה, נישק אותה בלחי, ביקש ממנה עזרה במציאת בת זוג ושאל מדוע היא אינה לובשת שמלות.

במכתב ששיגרה התובעת המחוזית רוקח הוסבר כי היא מבקשת לבדוק האם הטרדה זו (של השוטרת) מהווה עבירה על החוק, וזאת מכיוון שההטרדה לכאורה אירעה בביתו של קואומו בעיירה מאונס קיסקו שבמחוז וסטצ'סטר.

"אני כותבת את מכתב זה כדי לבקש באופן רשמי לקבל את כל חומרי החקירה, לרבות ראיונות וראיות הנוגעות ל'שוטרת מספר אחת' כפי שכונתה בדו"ח", כתבה רוקח.

 

המושל קואומו (צילום: Getty Images)

 

במקביל לכך, גם במשרד התביעה של מנהטן פתחו בחקירה: "כאשר נודע לנו אתמול שחקירת התובעת הכללית הגיעה לסיומה, פנינו אליה כדי להתחיל בבקשה לקבלת חומרי החקירה בנוגע לאירועים שלכאורה התרחשו במנהטן", מסר דני פרוסט, דוברו של התובע המחוזי סיי ואנס.

כזכור, עם פרסום הדו"ח של התובעת הכללית, פוליטיקאים רבים - ביניהם הנשיא ביידן - החלו לדרוש מקואומו להתפטר מהתפקיד באופן מיידי.

 

מסיבת העיתונאים של התובעת הכללית ג'יימס:

 

בנוסף, שני הסנאטורים הדמוקרטיים של המדינה, צ'אק שומר וקירסטן ג'יליברנד, פרסמו הודעה משותפת שבה כתבו: "הדו"ח של התובעת הכללית של ניו יורק אימת את הטענות של הנשים האמיצות שהתלוננו...אף אחד מנבחרי הציבור אינו מעל החוק, ולתושבי ניו יורק מגיע מנהיג טוב יותר בלשכת המושל. אנחנו ממשיכים להאמין שעל המושל להתפטר", כלשון ההודעה.

מעבר לכך, גם כלל נציגי ניו יורק הדמוקרטיים בבית הנבחרים בוושינגטון פרסמו הודעה משותפת שבה הם קוראים למושל להתפטר: "הגיע הזמן שמושל קואמו יעשה את הדבר הנכון עבור תושבי ניו יורק ויתפטר".

 

תגובת המושל קואומו לאחר פרסום ממצאי החקירה:

 

גם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, התייחס לדו"ח ואמר: "יותר מברור לכולם שאנדרו קואומו אינו כשיר לכהן בתפקיד ציבורי ואינו יכול להמשיך לכהן כמושל. עליו להתפטר, ואם ימשיך להתנגד ולתקוף את החוקרים שעשו את עבודתם, יש להדיחו באופן מיידי", כלשון ההודעה.

 

"אם המושל ימשיך להתנגד ולתקוף את החוקרים שעשו את עבודתם, יש להדיחו באופן מיידי": ביל דה-בלאזיו, ראש עיריית ניו יורק (צילום: AP)

 

ראיו לציין שזמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים הדרמטית, קואומו שוב הכחיש את הטענות ואמר שהחקירה לא אובייקטיבית: "העובדות האמיתיות שונות ממה שהוצג עד כה. בחיים שלי לא נגעתי באף אחת בצורה בלתי הולמת ובחיים לא הטרדתי מינית", המושל אמר והמשיך, "אני בן 63 וחי חיים ציבוריים. [האשמות] הן פשוט לא מי שאני".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE