הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס משיב אש לביידן: "הוא מרצה לאנשים על מגבלות קורונה – אך לא עושה דבר כדי לעצור את משבר הגבול"
מושל פלורידה תקף את נשיא ארה"ב בטענה שהוא מאשים מושלים שמרנים שמסרבים להחיל חובת מסכות, בעוד הוא מאפשר למהגרים הנגועים בנגיף לחצות את הגבול הדרומי

המושל רון דה-סנטיס תקף את הנשיא ג'ו ביידן, לאחר שהאחרון גינה את התנהלות ממשלת פלורידה אשר לא מוכנה לחייב את התושבים לעטות מסכות או להתחסן כאשר אמר לו "תעזור או תזוז מהדרך".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן ומושל פלורידה רון דה-סנטיס (צילום: איי.פי, Getty Images)

 

בראיון לרשת פוקס, דה-סנטיס אמר כי ביידן אינו כנה כאשר הוא מאשים מושלים שמרנים אשר מסרבים להתעסק במגבלות סוציו-אקונומיות נרחבות בכל הנוגע למאבק במגיפת הקורונה, וזאת מכיוון שהנשיא ממשיך לאפשר להמוני מהגרים הנגועים בנגיף להגיע לטקסס ובחלק מהמקרים מאפשרים להם לטוס או לעלות על אוטובוסים ולהגיע למדינות אחרות ברחבי ארצות הברית – לעיתים קרובות, לדבריו, מבלי להודיע לרשויות המקומיות על כך.

המושל אמר כי חלק מהמגרים שחצו לטקסס הביעו במפורש רצון להגיע לפלורידה, מה שלדבריו אינו מקובל. הוא הוסיף כי כמו מושלים אחרים, אף גורם לא מודיע לו כאשר מהגרים מועברים למדינות אחרות, לרוב על חשבון משלם המיסים:

"הם לא אומרים לנו. אנחנו מנסים לערוך חקירות. לפעמים קיבלנו כמה מסמכים ועשינו 2 ועוד 2. הם כן טסים פנימה... קטינים ללא ליווי מבוגר והרבה גברים בגיל צבא שמגיעים דרך הגבול", אמר מושל פלורידה. "יש לך שם אכיפת חוק שעוזרת למושל אבוט, והם אמרו שהמסתננים איתם הם באים במגע, רבים מהם רוצים להגיע לפלורידה. אנחנו עובדים על אסטרטגיה מרתיעה".

דה-סנטיס תקף את ביידן בטענה שהוא דורש מאמריקנים למלא את הוראות הממשל בנושא הקורונה, וזאת בעוד שהוא מאפשר למהגרים לא חוקיים שחוצים ממקסיקו להציף את המדינה.

"זה מישהו שרץ לנשיאות ואמר שהוא ימגר את הנגיף. הוא לא התכוון לסגור את אמריקה או את הכלכלה, הוא ימגר את הנגיף. ובכל זאת, מה הוא עושה? הוא מביא אנשים מיותר מ-100 מדינות שונות מעבר לגבול הדרומי", אמר המושל.

"כל וריאנט על הפלנטה הזאת – כאלה שאנחנו אפילו עוד לא יודעים עליהם, בהחלט נכנס לארצנו", סיכם דה-סנטיס. "הוא מרצה לאנשים על הטלת מגבלות קורונה וסגרים, ולא רק שהוא לא עושה דבר כדי לעצור את משבר הגבול, אלא בעצם מקל עליו מהצד השני, והוא מאבד כל אמינות בנוגע למאבק בקורונה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE