הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקרית קטלנית בגבול ארה"ב-מקסיקו: לפחות 10 מסתננים נהרגו בתאונת דרכים
רשויות החוק בדרום טקסס חשפו ש-30 מהגרים הצטופפו בתוך הרכב, למרות שמותר להכניס עד 15 איש בלבד. הנהג איבד שליטה, התהפך ופגע בעמוד תאורה. מותם של 10 אנשים נקבע במקום, ושאר הנוסעים הועברו לבית החולים במצב קשה

רכב מסחרי ובו עשרות שוהים בלתי חוקיים נסע בסמוך לגבול ארה"ב-מקסיקו, היה מעורב בתאונת דרכים קשה במיוחד, בה לפחות 10 אנשים נהרגו ו-20 נוספים נפצעו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת התאונה, אתמול בדרום טקסס (צילום: AP)

 

לפי הודעת מחלקת בטיחות הציבור בטקסס (Texas Department of Public Safety, או DPS), התאונה הקטלנית אירעה אתמול (רביעי) בסביבות השעה 4:00 אחה"צ בעיירה אנסינו - כ-80 ק"מ צפונית לעיר הגבול מקאלן.

סמל נתן ברנדלי מה-DPS הסביר שברכב המסחרי יש מקום ל-15 נוסעים, אולם בעת התאונה היו בכלי הרכב לא פחות מ-29 נוסעים (והנהג). לדבריו, הרכב התהפך ופגע בעמוד תאורה בעוצמה. ברנדלי אף הסביר שנסיבות התאונה נחקרות, אך כבר בשלב זה ניתן לומר בוודאות שלא התנהל מרדף אחר הרכב.

 

 

במשרד השריף המקומי הסבירו שכוחות ההצלה הוזעקו למקום וקבעו את מותם של עשרה נוסעים, ביניהם גם הנהג. בנוסף, 20 אנשים נפצעו בתקרית ופונו לבית החולים במצב קשה ואנוש.

טרם פורסמו שמותיהם של ההרוגים והפצועים בתאונה, אולם במשרד השריף סבורים שמדובר בשוהים בלתי חוקיים שהיו בדרכם לאחת הערים הגדולות של ארצות הברית.

 

מה שנשאר מהרכב לאחר התאונה הקשה (צילום: AP)

 

בחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר המהגרים שמגיעים לגבול הדרומי של ארצות הברית, וכתוצאה מכך גם נרשמה עלייה במספר תאונות הדרכים הקטלניות מסוג זה (בהן מעורבים כלי רכב המשמשים להברחת מהגרים).

כך לדוגמה, מוקדם יותר השנה אירעה תאונה מחרידה בדרום קליפורניה, בה נהרגו 13 מהגרים ו-12 אנשים נוספים נפצעו באורח קשה. כפי שדיווחנו בזמנו, התאונה התרחשה בסביבות השעה 6:15 בבוקר במחוז אימפריאל, כ-160 ק"מ מזרחית לסן דייגו וכ-18 ק"מ צפונית לגבול עם מקסיקו.

לפי משטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP), התאונה התרחשה כאשר משאית סמי-טריילר מלאה בחצץ פגעה ברכב ה-SUV, פורד אקספדישן משנת 1997, שבה נסעו עשרות המהגרים.

עוד נמסר מה-CHP כי נהג המשאית, ג'ו בלטרן בן ה-68 מהעיר אל סנטרו, נפצע באורח קשה ומאושפז בבית החולים. כמו כן, שמו של נהג ה-SUV לא פורסם, אך ב-CHP סיפרו שמדובר באזרח מקסיקני בן 28, תושב העיר מקסיקלי.

כל 13 ההרוגים בתאונה ישבו ב-SUV, לרבות הנהג, וב-CHP מסרו שעשרה קורבנות הם אזרחי מקסיקו. לא ברור אם שלושת הקורבנות הנוספים הינם אזרחים אמריקאים, או שמא מדובר באזרחי מדינות מרכז אמריקה אחרות.

 

זירת התאונה הקטלנית הקודמת, מוקדם יותר השנה בדרום קליפורניה

 

עומאר ווטסון, בכיר ב-CHP, הסביר שכל המושבים הוצאו מהאקספדישן - מלבד אלו של הנהג והנוסע הקדמי. על אף שבאופן חוקי ניתן להכניס עד 8 אנשים לדגם זה, כאמור בעת התאונה ישבו במכונית לא פחות מ-25 בני אדם.

היות שכמעט כל הנוסעים ב-SUV היו ללא חגורה, מרביתם הושלכו למרחק רב בעת התאונה הקשה. ולמרות זאת, ב-CHP הדגישו כי רב הנסתר על הגלוי, וטרם נקבעה המהירות שבה שני כלי הרכב נסעו: "בשלב הזה אנחנו לא יודעים לומר האם האקספדישן עצר בתמרור העצור", הסביר ווטסון לאחר התאונה, "אבל אנחנו כן יודעים שהרכב נכנס לצומת ושם הוא נפגע ע"י המשאית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE