הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתוך יממה אחת: למעלה מ-800 ילדים נעצרו בגבול ארה"ב-מקסיקו
במסגרת המדיניות של הממשל הפדרלי, ילדים מתחת לגיל 18 שמגיעים לגבול הדרומי של ארה"ב מועברים למשרד הבריאות, ומשם לבני משפחה או לשירותי הרווחה. כיום יש למעלה מ-15 אלף ילדים הנמצאים במעצר של משרד הבריאות או רשויות ההגירה השונות

המשבר בגבול ארצות הברית-מקסיקו הולך ומחמיר, ונתונים רשמיים של הממשל הפדרלי מצביעים על כך שאתמול (חמישי) נעצרו יותר מ-800 מסתננים מתחת לגיל 18, שניסו להיכנס למדינה ללא הורים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים בלתי חוקיים, מוקדם יותר השנה בטקסס (צילום: רויטרס)

 

לפי הודעת משרד הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית (HHS), במהלך יום חמישי נעצרו 834 קטינים ללא ליווי (כפי שמוגדרים ע"י הרשויות כאשר הם מגיעים לגבול ללא הורה או אף אדם מעל גיל 18). לשם השוואה, במהלך החודש האחרון הנתון הממוצע עמד על כ-500 עצורים בקבוצת הגיל הנ"ל.

המשמעות היא שנכון להיום (שישי) ישנם 2,784 קטינים הנמצאים במתקני כליאה של סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP), ו-14,523 שהועברו ל-HHS.

חשוב להסביר שממשל ביידן גיבש מדיניות חדשה, במסגרתה קטינים ללא ליווי שנעצרים בגבול מועברים מה-CBP ל-HHS, ואנשי משרד הבריאות ושירותי האנוש אחראים על איתורם של ההורים (אם הם נמצאים בארה"ב).

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

נתונים אלה משקפים את הזינוק שנרשם בחודשים האחרונים במספר העצורים בגבול הדרומי. בדרך כלל נרשמת ירידה במספר הניסיונות להסתנן לארה"ב בחודשי הקיץ, בעיקר בגלל החום הכבד ששורר לאורך הגבול הדרומי. אולם הנתונים האחרונים מראים שהמשבר עדיין רחוק מסיומו.

כפי שדיווחנו בחודש שעבר, במהלך יוני 188,829 מהגרים נעצרו במהלך ניסיון להסתנן לארה"ב באופן בלתי חוקי - הכמות הגדולה ביותר מאז אוקטובר 2020. 34% מתוכם, או כ-64 אלף איש, הם כאלה שנעצרו בעבר בגין ניסיון להיכנס לארה"ב וכאלה שגורשו מארה"ב.

נתוני חודש יוני מהווים זינוק של 4.5% לעומת חודש מאי, אז נעצרו 180,641 מהגרים בלתי חוקיים. כמו כן, מדובר בעלייה של 471% לעומת חודש יוני אשתקד (עם זאת חשוב לזכור כי ביוני 2020 הגבול היה סגור לחלוטין, שכן זה היה רק בתחילת משבר הקורונה).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בשבוע הבא אמורים להתפרסם הנתונים הרשמיים של חודש יולי, ולפי ההערכות מספר המסתננים יעלה לכ-210 אלף.

צ'אד וולף, השר לביטחון המולדת בפועל בממשל טראמפ, ניצל את הדו"ח של חודש יוני כדי לתקוף את הנשיא המכהן: "הנתונים מראים שהמשבר בגבול לא ייפסק עד שממשל ביידן ישנה את מדיניות הגבולות הפתוחים", הוא אמר.

ככל הנראה, המדיניות שעליה דיבר וולף היא החלטת ממשל ביידן לאפשר למשפחות עם ילדים מתחת לגיל 7 להיכנס לארה"ב ולעבור למתקני כליאה של רשויות ההגירה בטקסס.

מנתוני ה-CBP עולה כי במהלך חודש שעבר נרשמה עלייה של כ-25% במספר המשפחות שניסו להיכנס לארה"ב באופן בלתי חוקי (מ-44,746 במאי ל-55,805 ביוני).

באופן מפתיע ביותר, מספר המסתננים שהגיעו לגבול לבדם ירד ב-3% מחודש מאי לחודש יוני. לעומת זאת, כמות המסתננים מתחת לגיל 18 שהגיעו לגבול לבדם (כאמור, "קטינים ללא ליווי") עלתה ב-5%, מ-14,137 במאי ל-15,253 ביוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE