הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת ההטרדות המיניות מצד מושל ניו יורק: המזכירה הוותיקה של קואומו התפטרה מתפקידה
מליסה דרוזה, שמוזכרת 187 פעמים בדוח החקירה כמי שחיפתה על המעשים לכאורה מצד המושל, הודיעה על סיום תפקידה לאחר 10 שנים כעובדת ציבור

מליסה דרוזה, המזכירה הוותיקה ויד ימינו של  מושל ניו יורק, אנדרו קואומו – המתוארת בחקירה נגד המושל כמי שחיפתה על ההתעללויות המיניות בהן הוא מאושם – התפטרה הערב (ראשון) מתפקידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מליסה דרוזה ואנדרו קואומו (צילום: משרד הבריאות של ניו יורק)

 

"זה היה הכבוד הגדול ביותר בחיי לשרת את תושבי ניו יורק ב-10 השנים האחרונות", אמרה בהצהרה. "החוסן, העוצמה והאופטימיות של תושבי ניו יורק בתקופות הקשות ביותר, עוררו בי השראה כל יום. באופן אישי, השנתיים האחרונות מאתגרות נפשית ומנטלית. אהיה לנצח אסירת תודה על ההזדמנות לעבוד עם עמיתים כל כך מוכשרים ומחויבים מטעם המדינה שלנו".

דרוזה הוזכרה 187 פעמים בדוח החקירה בן ה-168 עמודים של היועצת המשפטית לממשלה, לטיה ג'יימס, ב-11 האשמות בגין תקיפה מינית נגד המושל המכהן כבר שלוש קדנציות, הטוענות כי קואומו עסק ב"מישושים, נשיקות, חיבוקים והערות בלתי הולמות", כתבה ג'יימס.

המסמך מתאר כיצד דרוזה – שקואומו בעצמו כינה אותה כאחת מ"נערותיו", לקחה תפקיד פעיל בטיוח האשמות נגד המושל מצד עוזרים בהווה ובעבר.

דרוזה, בת 38, היא בתו של הלוביסט מהעיר אולבני, ג'וגיו דרוזה. היא הועסקה לראשונה על ידי קואומו בשנת 2013 לאחר שעבדה אצל היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אריק שניידרמן, וכמנהלת הסנגוריה של ארגון 'התארגנות לאמריקה'.

בשנת 2017, היא קודמה לתפקיד מזכירתו של המושל, מה שהפך אותה לאישה הראשונה שמילאה את התפקיד בעל ההשפעה, והציב אותה במקום הראשון בצוות של קואומו והאישה הבכירה ביותר שאינה נבחרת ציבור.

נוסף לכך, דרוזה הודתה כי היא הייתה זו ששחררה לתקשורת את התיק האישי של העוזרת הקודמת של קואומו, לינדזי בוילאן, כולל שאילתות פנימיות, בדצמבר האחרון וזאת לאחר שהיא התייעצה עם עובדים אחרים בנושא.

 

המושל קואומו (צילום: Getty Images)

 

דרוזה אמרה לחוקרים כי היא קיבלה את ההחלטה בעקבות ציוצים של בוילן על המושל - כולל שהוא "אחד המתעללים הגדולים בכל הזמנים" –  בטענה שהם הסלימו. כמו כן, על פי הדוח, לדרוזה היה חלק בהפצת "התקפות אישיות ומקצועיות" על בוילן, פעולה שהוצעה במקור על ידי קואומו.

"טיוטת המכתב של גברת בוילן, במיוחד בשילוב עם פרסום התיק האישי החסוי לעיתונות, נחשבים כנקמה", כתבו החוקרים. הם טענו גם שדרוזה ועוזרים בכירים אחרים דחו את הטיפול בתלונות של העובדת לשעבר במשרד יחסי ציבור של המושל, שרלוט בנט, מה שעל פי חוקי המדינה דורש תגובה מיידית.

כאשר בנט העבירה את התלונה הראשונה שלה, הלשכה המבצעת ביצעה "שינויים באיוש" כך ש"ימנעו ממצבים בהם שמים את המושל בסיטואציה של התפשרות עם אישה".

על פי הדיווחים, דרוזה כעסה על קואומו בעקבות התלונה של בנט, ואמרה לו: "אני לא מאמינה שזה קרה. אני לא מאמינה שאתה מכניס את עצמך למצב שבו תהיה לך גרסה כלשהי על השיחה הזאת". במקרה אחר, דרוזה ניסתה לדחות דיווח של שוטרת שהאשימה את המושל בכך שהטריד אותה מינית כמקרה של סקסיזם, נכתב בדוח.

עמיתים לשעבר תיארו את דרוזה כאדם חסר רחמים שיצרה סביבת עבודה רעילה. "היא בן אדם חסר רחמים, חסר לב, מרושע, שיקרע את הלב שלך כדי להשיג את מבוקשה", נמסר מאחד העובדים. "אין לה זמן לנחמדות. אין לה זמן להכיר אותך כאדם. א שאתה אדם שעושה משהו בשבילה – או שאתה עומד בדרכה".

גורם נוסף המקורב ללשכת המושל אמר כי "האדם היחיד שיש לו יותר אויבים מאנדרו – זו מליסה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE