הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רעידת אדמה פוליטית בניו יורק: המושל קואומו הודיע על התפטרותו
במסיבת עיתונאים דרמטית שכינס הבוקר, אנדרו קואומו הסביר שהחליט להתפטר מהתפקיד הבכיר, צעד שייכנס לתוקף בעוד שבועיים. מי שתחליפו היא סגניתו, קאת'י הוצ'ול. ההכרזה מגיעה כשבוע בלבד לאחר פרסום ממצאי החקירה שהתנהלה כנגד המושל, במהלכה נחשף שהטריד מינית 11 נשים

אנדרו קואומו, מושל ניו יורק, הודיע הבוקר (שלישי) שהוא מתפטר מהתפקיד, וזאת על רקע פרשת ההטרדות המיניות החמורה שבה מעורב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנדרו קואומו (צילום: לשכת מושל ניו יורק)

 

קואומו בן ה-63 פתח את מסיבת העיתונאים עם הכחשה גורפת של הטענות, ובהמשך ניסה לטעון שבחר להתפטר כדי שהממשל המקומי יתרכז במשבר הקורונה: "לבזבז אנרגיה על הסחת דעת זה הדבר האחרון שהממשל צריך לעשות, ולא אתן שאהיה הסיבה לכך. בהתאם לנסיבות, הדרך הטובה ביותר שבה אוכל לעזור לניו יורק זה לפנות את הבמה ולתת לממשל למשול, וזה בדיוק מה שאעשה".

כזכור, התובעת הכללית של ניו יורק - לטישיה ג'יימס - חשפה את ממצאי החקירה שנמשכה כחמישה חודשים. היא מינתה שני עורכי דין לחקור את הטענות על כך שקואומו הטריד מינית מספר נשים שעבדו אצלו, והם ראיינו 179 עובדי לשכת המושל, עובדים לשעבר, שוטרים במשטרת מדינת ניו יורק ועובדים נוספים בממשל המקומי באולבני.

"הראיונות והראיות חושפות תמונה ברורה ומטרידה ביותר: המושל קואומו הטריד מינית עובדות ועובדות לשעבר, בניגוד לחוק הפדרלי והמקומי", הסבירה התובעת הכללית של ניו יורק, שהוסיפה שהחקירה הגיעה לסיומה.

זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים הדרמטית, קואומו שוב הכחיש את הטענות ואמר שהחקירה לא אובייקטיבית: "העובדות האמיתיות שונות ממה שהוצג עד כה. בחיים שלי לא נגעתי באף אחת בצורה בלתי הולמת ובחיים לא הטרדתי מינית", המושל אמר והמשיך, "אני בן 63 וחי חיים ציבוריים. [האשמות] הן פשוט לא מי שאני".

ההכחשה של קואומו לא הצליחה למנוע את גל הקריאות להתפטר מהתפקיד באופן מיידי - לא רק מהצד הרפובליקני, אלא גם מדמוקרטים רבים, כולל הנשיא ביידן.

 

מסיבת העיתונאים של המושל:

 

שני הסנאטורים הדמוקרטיים של המדינה, צ'אק שומר וקירסטן ג'יליברנד, פרסמו הודעה משותפת: "הדו"ח של התובעת הכללית של ניו יורק אימת את הטענות של הנשים האמיצות שהתלוננו...אף אחד מנבחרי הציבור אינו מעל החוק, ולתושבי ניו יורק מגיע מנהיג טוב יותר בלשכת המושל. אנחנו ממשיכים להאמין שעל המושל להתפטר", כלשון ההודעה.

כלל נציגי ניו יורק הדמוקרטיים בבית הנבחרים בוושינגטון אף פרסמו הודעה משותפת שבה הם קוראים למושל להתפטר: "הגיע הזמן שמושל קואומו יעשה את הדבר הנכון עבור תושבי ניו יורק ויתפטר".

גם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, התייחס לדו"ח ואמר: "יותר מברור לכולם שאנדרו קואומו אינו כשיר לכהן בתפקיד ציבורי ואינו יכול להמשיך לכהן כמושל. עליו להתפטר, ואם ימשיך להתנגד ולתקוף את החוקרים שעשו את עבודתם, יש להדיחו באופן מיידי", כלשון ההודעה.

 

סגנית המושל קאת'י הוקול תחליף את קואומו (צילום: AP)

 

התפטרותו של קואומו תיכנס לתוקף בעוד 14 ימים (ב-24 באוגוסט) ומי שתחליפו היא סגניתו, קאת'י הוקול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE