הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר ששבר קופות, זה העיבוד החדש לסרט הצרפתי ״משפחת בלייה״
זה היה כנראה רק עניין של זמן עד ש״משפחת בלייה״ יזכה לעיבוד באנגלית. והנה, שבע שנים מאז שהצליח להפוך ללהיט בינלאומי, זכה הסרט לעיבוד הנכסף העונה לשם ״CODA״, אשר לא רק הצליח וקטף פרסים, אלא גם נרכש לאחרונה על ידי חברת אפל

ממש כמו המקור, העיבוד החדש, האמריקאי, עוסק בנערה שכל בני משפחתה חרשים, מלבדה. בנוסף, היא חולמת לשיר, אך הוריה זקוקים לה בעסק המשפחתי, והיא נאלצת להשאיר את החלומות שלה במגירה, ולנסות למצוא את עצמה במקום אחר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנרטיב אמנם נשאר נאמן למקום, אך העיבוד האמריקאי כמובן נטש את הכפר הציורי בדרום צרפת. בכל זאת, אמריקה. אחד ההבדלים הכי מהותיים הוא בשחקנים עצמם. כידוע, בסרט המקורי, השחקנים שגילמו את בני המשפחה של הגיבורה היו חרשים בעצמם. 

לעומת זאת, השחקנים בעיבוד האמריקאי אינם חרשים, ומה לעשות, מדובר על הבדל ניכר לעין, על אף יכולות המשחק המרשימות. ובכל זאת, זה לא מנע מאפל לרכוש את הזכויות לסרט בשווי של 25 מיליון דולר. ברחבי ארצות הברית הסרט אמנם הגיע לכמה אולמות בלבד, אך הוא זמין בשירותי הסטרימינג של אפל טי וי פלוס. 

כך למעשה הסרט די צפוי להתפספס בקרב מיליוני צופים, כאשר פלטפורת הסטרימינג של אפל טי וי עדיין לא מתקרבת לסדר גודל של נטפליקס. ובכל זאת, מי שמכיר, צפה ואהב ב״משפחת בלייה״ ללא ספק לא יצליח לעמוד בפיתוי ולא יפספס את הצפייה. 

נכון, לא מדובר בסוג הסרטים שמתאים לכל אחד, ובכל זאת, הצפייה ב״CODA״ הינה מאתגרת, מעניינת, וחשובה. המבקרים בינתיים שיבחו את העיבוד החדש, וזה רק עניין של זמן עד שיגיע לפסטיבלים נוספים ויקטוף עוד פרסים. 

״CODA״ הינו ללא ספק להיט בפוטנציאל, שאולי יתפוצץ ואולי לא, כך או אחרת, הוא בהחלט שווה צפייה. הכל בו נכון ומדויק, הבימוי, המשחק, האותנטיות, הכתיבה המשובחת, וכמובן הפסקול הנהדר, שכולל לא מעט קלאסיקות אמריקאיות (שוב, בשונה מהמקור, שכלל כמובן קלאסיקות צרפתיות). 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE