הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מציבה אולטימטום לבתי האבות: תחסנו את כל העובדים או שלא תקבלו מימון ממשלתי
שבועות ספורים לאחר שנודע שכלל עובדי הממשל הפדרלי, ביניהם יותר ממיליון חיילים, יחוייבו לקבל חיסון לקורונה, מוקדם יותר היום הנשיא ביידן הציג מדיניות נוספת, במסגרתה כלל העובדים בבתי האבות יידרשו להתחסן. מוסד שלא יעשה זאת יסתכן באיבוד המימון הפדרלי, למשל מתוכנית מדיקייד

בתי האבות ברחבי ארה"ב יצטרכו לוודא שעובדיהם התחסנו לקורונה, וכל מוסד שלא יעשה זאת יסתכן בכך שלא יקבל מימון פדרלי. כך הודיע הנשיא ביידן מוקדם יותר היום (רביעי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיירי בית אבות בניו יורק ממתינים לקבלת החיסון לקורונה, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

 

המדיניות החדשה היא חלק מהמאמצים הגדולים שנעשים בממשל הפדרלי במטרה לחסן כמה שיותר תושבים, וזאת על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה שנרשמה במהלך השבועות האחרונים, והפרט השכיחות של הווריאנט 'דלתא'.

כחלק מהמדיניות, בתי האבות יאבדו את המימון הפדרלי (למשל, במסגרת תוכנית מדיקייד) במידה שהם מעסיקים עובדים שאינם מחוסנים: "אם אתם מתגוררים, מבקרים או עובדים בבית אבות, אין שום סיבה שתמצאו את עצמכם בסכנת הדבקה בנגיף בגלל שיש עובדים לא מחוסנים", הסביר הנשיא.

 

 

בשלב זה טרם נחשף התאריך שבו המדיניות תיכנס לתוקף, אולם לפי ההערכות זה יקרה כבר בחודש הקרוב.

למרות שעובדי בתי האבות קיבלו עדיפות בתחילת מבצע החיסונים, הנתונים של הממשל הפדרלי מראים שישנם מאות אלפי עובדים שאינם מחוסנים.

 

הנשיא ביידן, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: AP)

 

כזכור, בשבועות האחרונים הממשל הפדרלי מחפש אחר פתרונות יצירתיים לגרום לשיעור המתחסנים לזנק.

בסוף חודש יולי הנשיא ביידן הכריז על מדיניות חדשה שתחול על מיליוני עובדים בממשל הפדרלי, במסגרתה הם יחויבו להוכיח שקיבלו חיסון לקורונה, או לחילופין לעבור בדיקת קורונה שבועית, לחבוש מסכות ומגבלות דומות.

בנאומו מהבית הלבן, הנשיא ביידן הסביר שהמדיניות נועדה לעודד את ארבעת מיליוני העובדים בממשל הפדרלי לגשת ולהתחסן: "בימים אלו, יותר מדי אנשים מתים ואומרים לעצמם, 'אם רק הייתי ניגש להתחסן'", אמר הנשיא והמשיך, "זו טרגדיה אמריקאית, אנשים מתים ללא צורך".

כחלק מהמדיניות, עובדים בממשל הפדרלי יידרשו לחתום על הצהרה שהם אכן קיבלו את אחד משלושת החיסונים המאושרים לשימוש בארה"ב. לחילופין, הם יידרשו לעטות מסכה בחללים סגורים, לשמור על ריחוק חברתי ואף לעבור בדיקת קורונה שבועית.

מעבר לארבעה מיליון העובדים, המדיניות עשויה לחול גם על כ-7 מיליון אמריקאים נוספים שמועסקים כעובדי קבלן בממשל הפדרלי.

 

הנשיא ביידן ומזכיר המדינה אוסטין (צילום: Getty Images)

 

מוקדם יותר החודש אף נודע שמשרד ההגנה האמריקאי - הפנטגון - יחייב את כלל חיילי הכוחות המזוינים של ארצות הברית לקבל חיסון לקורונה עד אמצע חודש ספטמבר.

"אבקש מנשיא ארצות הברית לאשר את המדיניות החדשה, במסגרתה כל החיילים יידרשו להתחסן לקורונה עד אמצע חודש ספטמבר", כתב מזכיר ההגנה לויד אוסטין במכתב שהועבר לחיילים, והוסיף כי המועד עלול להשתנות אם מנהל המזון והתרופות (FDA) יעניק אישור מלא לאחד החיסונים עוד קודם לכן.

בהמשך כתב מזכיר ההגנה כי הזינוק בתחלואת הקורונה שנרשם בקרב חיילים עלול לפגוע במוכנות הצבאית של ארה"ב: "לא אהסס להורות על חובת התחסנות קודם לכן אם ארגיש בכך צורך. כדי להגן על המדינה, עלינו לוודא שהחיילים בריאים ומוכנים", הוא אמר.

זמן קצר לאחר פרסום ההודעה, הנשיא ביידן פרסם הודעה משלו, בה הביע תמיכה נרחבת במהלך: "קבלת החיסון תאפשר לכל החיילים שלנו להישאר בריאים, לשמור על בני משפחתם ולוודא שהכוחות המזוינים מוכנים לפעול ברחבי העולם", כלשון ההודעה.

18% לא
82% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE