הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דובר הבית הלבן לשעבר על ביידן: "מעולם לא ראיתי פוליטיקאי שנמצא בכזאת הכחשה"
ארי פליישר, שכיהן בתקופתו של בוש, תקף בחריפות את הנשיא ביידן על הנסיגה מאפגניסטן, ואמר: "בחלומות הכי פרועים לא חשבתי שארה"ב תהיה תלויה בחסדי הטליבאן"

דובר הבית הלבן לשעבר, ארי פליישר, שכיהן תחת נשיאותו של ג'ורג' וו. בוש, תקף את ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שישי על הנסיגה מאפגניסטן, ואמר שהנשיא שם את האמריקנים "רק כדור תועה אחד ממחרץ הדמים בקאבול".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן (צילום: איי.פי)

 

"לא יודע אם ראיתי אי פעם פוליטיקאי, בעיקר ברגעים מסוכנים כאלה, שנמצא בכזאת הכחשה, לא מחובר למציאות, לא כשיר מנטלית ובלי הבנה", אמר פליישר למנחה ריטה קוסבי ברדיו WABC. "שיקול הדעת של ג'ו ביידן בכל כך הרבה נושאים, במשך הרבה עשורים, היה כל כך שגוי, ואנחנו רואים את זה קורה עכשיו".

"מעולם לא חשבתי בחלומות הכי פרועים שלי, שארצות הברית תהיה תלויה בחסדיהם של הטליבאן", הוסיף פליישר. "הביטחון שלנו בבסיס האוויר הזה, היכולת שלנו להמריא ולהנחית מטוסים, תלוי כעת לחלוטין באיפוק של הטליבאן. זו התוצאה אחרי שג'ו ביידן אמר, 'אני חכם יותר מכל הגנרלים, תעשו את זה ותעשו את זה עכשיו, ותעשו את זה כשאני אגיד לכם".

 

דובר הבית הלבן לשעבר, ארי פליישר (צילום: רויטרס) 

 

לפני ימים ספורים, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ תיאר את היציאה מאפגניסטן והשתלטות ארגון הטרור על המדינה, כהשפלה החמורה ביותר בהיסטוריה האמריקנית, בעודו מנסה להגן על ההסכם שממשלתו עשתה עם הטליבאן בשנה שעברה.

"זה דבר נהדר שאנחנו יוצאים, אבל אף אחד מעולם לא התמודד עם נסיגה באופן גרוע יותר מג'ו ביידן", אמר טראמפ ל'פוקס ניוז'. "זו, לדעתי, ההשפלה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצנו". כמו כן, טראמפ תיאר את ההחלטה הראשונית לפלוש לאפגניסטן באוקטובר 2001 כ"החלטה הגרועה ביותר שהתקבלה אי פעם", וטען כי ארצות הברית הייתה צריכה להגביל את התגובה שלה על פיגועי התאומים לתקיפות אוויריות בלבד.

לפני כן, הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם הגיב לנאומו של הנשיא ביידן בדבר הנסיגה מאפגניסטן, והתעקש כי עליו לקחת אחריות רבה על המצב במדינה בה הייתה נוכחות אמריקנית כ-20 שנה.

 "הנשיא ביידן בחר בדרך מסוכנת ולא מכובדת באפגניסטן, והוא לא יכול להאשים אף אחד חוץ מאת עצמו", אמר הסנאטור.

"בנאום היום, הנשיא ביידן חיזק את הדעה, שהוא עדיין לא מבין במלחמה בטרור או איך להגן על אמריקה מאיומים של האסלאם הקיצוני", המשיך גרהאם. "הנאום היה ניסיון פתטי להעביר את האשמה ולנתח את המידע על הסיטואציה שהוא, והוא לבדו, יצר. בשונה ממה שהוא אולי אומר או חושב, הנשיא ביידן לא סיים את המלחמה באפגניסטן. הוא בסך הכל יוצר פרק חדש – אחד שיהיה מורכב מבריונים מהטליבאן ורוצחים מאל-קעאידה."

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE