הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים בלוס אנג'לס: כ-6,500 תלמידים הוכנסו לבידוד
לפי משרד החינוך השני בגודלו בארה"ב, כ-3,000 מהתלמידים הוכנסו לבידוד לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף, ואילו 3,500 נאלצו להיכנס לבידוד מכיוון שבאו במגע עם חולה מאומת. בנוסף, כאלף מורים ועובדים נוספים הוכנסו לבידוד אף הם; על אף ההתפתחויות האחרונות, נדמה שאין כל כוונה לעבור ללימודים מהבית

כ-6,500 תלמידים הלומדים במשרד החינוך של לוס אנג'לס (Los Angeles Unified School District, או LAUSD) הוכנסו לבידוד והפסידו לפחות יום אחד במהלך השבוע הראשון של שנת הלימודים החדשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, משרד החינוך בלוס אנג'לס הינו השני בגודלו בארצות הברית (אחרי ניו יורק), והשנה לומדים בו כ-451 אלף תלמידים בגן חובה ועד כיתה י"ב. כמו כן, ישנם כ-10 אלף תלמידים הלומדים מהבית (מרביתם ילדים עם מחלות רקע או כאלה שאחד ההורים נמצא בקבוצת הסיכון להידבק בקורונה).

יש לציין כי מדובר בירידה משמעותית לעומת כ-664 אלף תלמידים שלמדו ב-LAUSD במהלך שנת הלימודים הקודמת.

לפי הודעת משרד החינוך במחוז, כ-3,000 תלמידים הוכנסו לבידוד לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף במהלך השבוע הראשון של הלימודים (בין ה-16 ל-20 באוגוסט). כמו כן, כ-3,500 תלמידים נוספים הוכנסו לבידוד לאחר שהם באו במגע עם חולה קורונה.

בנוסף, במשרד החינוך הסבירו שמתוך כ-60 אלף מורים ועובדים נוספים, למעלה מ-1,000 איש נמצאו כחיוביים לקורונה, או לחילופין באו במגע עם חולה מאומת.

 

ביה"ס טאפט בשכונת וודלנד הילס (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, גם בערים ומחוזות נוספים אנשי משרדי החינוך נאלצים להתמודד עם כמות גדולה של תלמידים שהוכנסו לבידוד, ימים ספורים לאחר ששנת הלימודים החדשה החלה.

כך לדוגמה, כפי שדיווחנו ביום שישי האחרון, במשרד החינוך של לייק אלסינור (מחוז ריברסייד) דווח על כ-500 תלמידים שהוכנסו לבידוד, מתוכם כ-300 מגיעים מאחד התיכונים בעיר. מליסה ולדז, דוברת משרד החינוך המקומי, הסבירה שהמצב נוצר בעקבות "סערה מושלמת": "היות שהתלמידים לא הגיעו לבתי הספר במהלך השנה האחרונה, לא ניתן היה לבצע מעקב ולהכניס לבידוד רק את מי שבא במגע עם חולה מאומת. לכן, הוחלט שכיתות שלמות תיכנסנה לבידוד", כלשון ההודעה.

גם במשרד החינוך בסוגוס - שכונה הנמצאת באזור סנטה קלריטה בצפון מחוז לוס אנג'לס - דיווחו השבוע שלא פחות מ-74 תלמידים נשלחו לבידוד ביתי של 7 עד 10 ימים, בעקבות חשיפה לחולה קורונה. בנוסף, בפסדינה דווח על 43 תלמידים שהוכנסו לבידוד.

בשכונת ניוהאל (דרום סנטה קלריטה) נאלצו להורות ל-10 תלמידים ושלושה מורים להיכנס לבידוד, לאחר שבדיקות הקורונה שלהם חזרו חיוביות.

 

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

לעת עתה נדמה כי אין כל כוונה להורות על סגירת בתי הספר בלוס אנג'לס, אך מסתבר שבתי ספר רבים ברחבי ארצות הברית דווקא כן עברו למתכונת של לימודים מהבית.

בהמשך לדיווח מאתמול, יותר מ-80 משרדי חינוך ברחבי ארה"ב נאלצו להפסיק את הלימודים בכיתות או לדחות את פתיחתה של שנת הלימודים החדשה לאור הזינוק בתחלואת הנגיף.

ההתפרצויות בבתי הספר החלו בערים ומחוזות הקטנים יותר, בהם בדרך כלל שנת הלימודים נפתחת מוקדם יותר מאשר בערים הגדולות.

כך למשל, בג'ורג'יה - מדינה שבה חובת מסכות בבתי הספר אסורה - יותר מעשרים משרדי חינוך מקומיים נאלצו להפסיק את הלימודים בכיתות: "אין לנו מספיק מורים ועובדים אחרים שיכולים להתמודד עם כמות כה גדולה של נשאים", הסביר אדי מוריס, מפקח החינוך במחוז ג'ונסון במדינה, בו 40% מהתלמידים הוכנסו לבידוד והלימודים מתקיימים מהבית עד ה-13 בספטמבר.

שלא במקרה, ביום שישי האחרון מחלקת בריאות הציבור של ג'ורג'יה פרסמה נתונים חדשים, מהם עולה שאחד מתוך כל 100 תלמידים אובחן כחיובי לקורונה במהלך השבועיים האחרונים.

 

לימודים מרחוק במחוז ג'ונסון בג'ורג'יה, בו 40% מהתלמידים נמצאים בבידוד (צילום: AP)

 

במקביל למצב בג'ורג'יה, גם רשויות הבריאות בפלורידה עוקבות בדאגה אחר ההתפתחויות האחרונות בבתי הספר במדינה. במשרד החינוך במחוז פאלם ביץ', בו הוכרז מצב חירום לפני ימים אחדים, אמרו לאחרונה שמאות תלמידים הלומדים במחוז נדרשו להיכנס לבידוד לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף, או לחילופין באו במגע עם מישהו שנדבק.

נכון ליום שישי האחרון אובחנו 51 נשאי נגיף הקורונה, ביניהם 37 תלמידים ו-14 מורים. בחלק מבתי הספר מדובר במקרה בודד או שניים של קורונה, אך בחלק קטן קיים חשש להתפרצות של הנגיף. עם כ-179 אלף תלמידים, משרד החינוך של מחוז פאלם ביץ' הינו העשירי בגודלו בארצות הברית. מוקדם יותר השנה קבע מפקח החינוך הראשי מייקל בורק, כי כלל הנמצאים בשטח בית הספר יחויבו לחבוש מסכות.

במחוז נוסף בפלורידה, הילסבורו, יותר מ-5,500 תלמידים הוכנסו לבידוד בעקבות התפרצות של הנגיף בבית הספר. אגב, בדומה לג'ורג'יה, גם בפלורידה המושל הרפובליקני של המדינה אסר על חובת מסכות בבתי הספר.

למרות הזינוק בתחלואה שנרשמה בקרב תלמידי בתי הספר, חשוב להזכיר שמרבית המומחים למחלות זיהומיות סבורים שכן ניתן לקיים את הלימודים בתוך הכיתות בצורה בטוחה. יתרה מכך, מרביתם אף מסכימים שבני נוער וילדים נפגעו, הן בפן החברתי והן בפן האקדמי, בעקבות סגירת בתי הספר בראשית המשבר אשתקד.

לדעתה של ד"ר טינה טן, מרצה באוניברסיטת נורת'ווסטרן היוקרתית ויו"ר מדור מחלות זיהומיות באקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP), סגירתם של מאות בתי הספר בשבועות האחרונים נובעת מגישה שגויה של משרדי החינוך ורשויות הבריאות:

"אנשים צריכים להבין שהמשבר לא הסתיים. מדובר בבעיה אמיתית וסוגיה בריאותית חשובה. עלינו לעשות הכל כדי למנוע את התפשטות הנגיף בקרב תלמידים ועובדי בתי הספר", היא אמרה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE